برگزاری اولین جشنواره بلوش (تمشک جنگلی) در گیلان/حضور 8 هزار گیلانی در جشنواره بلوش
حجم ویدیو: 9.01M | مدت زمان ویدیو: 00:00:51

به گزارش رکنا از گیلان، درآیین نخستین جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی)  ، عباسی استاندار گیلان، فرخی نماینده سیاهکل و دیلمان در مجلس شورای اسلامی،بابایی فرماندار ،لاهوتی شهردار و اعضای شورای شهرسیاهکل و تعدادی از هنرمندان گیلانی ازجمله فرهاد بشارتی ، مرجانه گلچین و ساعد هدایتی و نیز بیش از هشت هزار نفر از قشرهای مختلف مردم وگردشگران حضور داشتند.

جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی)

استاندار گیلان در جریان برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری  چنین جشنواره هایی باعث می‌شود تا فرهنگ غنی استان حفظ شود و هر شهرستانی با توجه به محصولات و پتاسیل هایی که در زمینه های مختلف کشاورزی و اقتصادی  که دارد به دیگر استانها شناسانده شوند. 

جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی)

عباسی با تاکید برگزاری بیشتر چنین چشنواره هایی در سطح استان، افزود: در اکثر نقاط این استان سرسبز محصولی متنوع در حال تولید است و بسیار خرسندم که در جشن بزرگ برداشت تشمک به عنوان یک محصول خدادای در کنار مردم هستم.

جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی)

وی ادامه داد : وجود درختان‌ بیشمار تمشک در این شهرستان  یک مزیت ارزشمند گردشگری است که هرساله مسافرین بسیاری را جذب این منطقه می‌کند.

جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی)

و همچنین در پایان جشنواره بلوش‌(تمشک جنگلی) ، تعدادی از زوج‌های جوان سیاهکلی که به تازگی ازدواج کرده‌اند به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) تجلیل شدند و همچنین تعدادی از هنرمندان مطرح کشوری و استانی به اجرای برنامه هنری پرداختند. 

مرجان گودرزی /گیلان 

 

 

 

کدخبر: 903368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟