۲ هزار هنرمند اردبیلی عضو صندوق اعتباری هنر

به گزارش رکنا از اردبیل، رؤیا کاظمی مسئول صندوق اعتباری هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اعضای صندوق بر اساس آئین نامه‌ای که در بدو عضویت صندوق مطالبه می‌کنند از مزایا و حمایت‌های بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات و سایر خدمات این صندوق آشنا شده و به محض عضویت از مزایای آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در وهله اول پوشش بیمه‌ای اعضای صندوق را شاهد هستیم که در این استان یک هزار و ۱۶۶ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۱۰ درصد هزینه‌های بیمه‌ای را وزارت متقبل شده و تنها هشت درصد را هنرمندان پرداخت می‌کنند.

مسئول صندوق اعتباری هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دارندگان پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی بعد از ۳۰ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره‌مند شوند.

کاظمی افزود: در حال حاضر ۶۱ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر استان اردبیل در زمره مستمری بگیران صندوق هستند که از مزایای آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۶۴ عضو صندوق اعتباری هنر در این استان یک هزار و ۳۲۳ نفر اعضای هنری، ۴۷ نفر اعضای فرهنگی و ۱۲۵ نفر روزنامه نگار هستند، خاطرنشان کرد: ۲۶۳ نفر از این اعضا نویسندگان و ۳۰۶ نفر نیز اعضای قرآن و عترت را تشکیل می‌دهند.

کاظمی در مورد پرداخت وام ضروری به شکل قرض الحسنه با نرخ سود ۲ درصد اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته ۸۰ نفر با معرفی صندوق و در قالب طرح یادمان از تسهیلات هشت تا ۱۵ میلیون تومانی بهره‌مند شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال نیز با معرفی ۳۳ نفر قرار است این تسهیلات تا سقف ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: دارندگان هنر کارت می‌توانند از تخفیف مراکز فرهنگی، هنری، هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی نیز استفاده کنند که در این زمینه خدماتی نیز به اهالی فرهنگ و هنر ارائه می‌شود.

مسئول صندوق اعتباری هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اصحاب فرهنگ و هنر و فعالان عرصه قرآن، نویسندگان و روزنامه نگاران می‌توانند برای عضویت در صندوق به سایت صندوق مراجعه کرده و با کسب اطلاعات مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

 

کدخبر: 904304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟