بانوی اردبیلی موفق به دریافت عنوان «زن نمونه ملی» شد

به گزارش رکنا از اردبیل، حاتم طهماسب‌پور مدیر کل عشایر استان گفت : مریم رجبی بانوی عشایری شاهسون اردبیل در سی و هفتمین آئین انتخاب شناسایی و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی سال ۱۴۰۱ با کسب شاخص‌ها به عنوان زن نمونه عشایر کشور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این بانو از طایفه مستقل شاطرانلو شهرستان خلخال است، گفت: سخت‌کوشی زنان عشایر در تمامی امور زندگی که بیش‌ترین زحمت را در زندگی عشایری بر دوش دارند قابل تقدیر است که همچنین با ارائه هنرهای دستی و خلاقیت‌های خود نقش بسزایی در رونق اقتصادی دارند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل بیان کرد: یکی از این زنان سخت‌کوش «مریم رجبی» است که در زمینه‌های گردشگری، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل و همچنین به عنوان مدیر عامل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری فعالیت‌های چشمگیری دارد.

طهماسب‌پور با بیان اینکه ۴۹ درصد از جمعیت عشایر استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بانوان عشایر در حوزه‌های مختلف روستایی و عشایری و هم تراز و چه بسا بالاتر از مردان فعالیت اقتصادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۸ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در استان اردبیل فعالیت دارند که زمینه اشتغال قابل توجهی را فراهم کرده است.

 

کدخبر: 904686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟