رابطه ی بازاریان با انقلاب اسلامی ریشه دار و بی بدیل است

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در مراسم گرامیداشت اصناف و بازاریان استان، عنوان کرد: ارتباط بازاریان با روحانیون و مردم در جریان انقلاب اسلامی بیش تر از این که نفع مالی داشته باشد نفع معنوی داشت.

وی با اشاره به حضور موثر اصناف و بازاریان در جریان انقلاب اسلامی و شهدای بازاری که جان خود را در این راه نثار کردند، اظهار کرد: بازاریان به خاطر کسب و کار و منفعت مالی در انقلاب شرکت نکردند بلکه به جهت معرفتی بود که نسبت به ولایت و آرمان های انقلاب در ایشان بروز پیدا کرد. 

استاندار لرستان تصریح کرد: بسیاری از افراد به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را یک انقلاب اقتصادی معرفی کنند اما همه دیدیم که معرفت و نگاه فرهنگی، دینی و اجتماعی عامل مهم انقلاب بود.

زیویار در ادامه به نقش بازاریان بعد از انقلاب اشاره کرد و ابراز کرد: بازاریان و اصناف بعد از انقلاب ثابت کردند با زحماتی که در خط مقدم اقتصاد کشور متحمل شدند تاثیر زیادی در آن داشته و دارند.

وی همچنین به اقدامات بزرگ جامعه ی بازاری در زمان بحران های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بازاریان با کوشش های بی دریغی که در راستای کار خود، کارهای خیر و رشد اقتصاد در بحران هایی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه نظام استعمار علیه ملت ایران، کرونا و حوادث طبیعی داشتند، همواره حامی مردم و دولت بودند. 

استاندار لرستان حضور موثر در برنامه های فرهنگی و اجتماعی از جمله مبارزه با فتنه های اخیر علیه نظام و اشاعه ی بی حجابی را از دیگر نقش های موثر بازاریان برشمرد  و عنوان کرد: برگزاری مناسبت های فرهنگی مهم از جمله محرم و صفر و مبارزه با بی حجابی توسط قشر بازاری و اصناف مهر تایید دیگری بر نقش موثر اصناف در کشور است.

زیویار تاکید کرد: نقش بازاریان در مبارزه با توطئه های اخیر علیه نظام اگر جلوتر از بقیه نبود عقب تر نیز نبود و ما شاهد این موضوع هستیم که رویکرد نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عملکرد بازاریان و اصناف مربوط است.

وی عنوان کرد: بازاریان بیش از ۱۷ درصد در تولید ناخالص ملی و ۲۰ درصد در اشتغال کشور نقش آفرینی می کنند.  

استاندار لرستان در بخش پایانی سخنانش به جذب و اعطای تسهیلات اشتغال و سرمایه گذاری سال گذشته در استان با بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیصی اشاره کرد و گفت: امسال نیز تلاش مجموعه ی دولت در استان بر این است که این اعتبار را بهبود بخشیده و ارتقا دهیم.

زیویار تصریح کرد: دولت در کنار و همراه قشر بازاری و اصناف همواره در جهت رشد اقتصاد کشور تلاش می کنند.

وی گفت: انتظار ما این است که اصناف و بازاریان مانند همیشه در رشد اقتصاد کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند.

استاندار لرستان تاکید کرد:ان شاالله همه و در کنار هم معرفت بیش تری پیدا کرده و بتوانیم از امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد در جهت ادای وظیفه ی خدمت به مردم به نحو شایسته ای عمل کنیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 904743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟