توافقات نهایی آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک انجام شد

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار عصر روز دهم تیرماه در شورای اداری استان، عنوان کرد: طی جلسه ای که صبح امروز با حضور دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان انجام شد در این مورد توافقات لازم صورت گرفت .

وی در مورد جزئیات این توافق اظهار کرد: سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولین کشوری در تهران برگزار شد که بنا بود تا پایان آذرماه گذشته 172 میلیارد تومان برای خروج کامل سپاه از حریم قلعه در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

استاندار لرستان ادامه داد: این انتقال مالی به دلایلی میسر نشد اما طی مذاکراتی که صبح امروز انجام شد برای پرداخت این اعتبار و ارزش افزوده ی آن به سپاه حضرت ابوالفضل (ع) آزادسازی نهایی شود.

زیویار گفت: حدود 22 میلیارد از این اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

وی افزود: مابقی آن که 150 میلیارد تومان می باشد طی مکاتبات انجام شده توسط رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه تأمین و پرداخت خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین در خصوص ارزش افزوده پرداختی به سپاه نیز عنوان کرد: در این مورد نیز بر سر مبلغ توافق شده و پرداخت خواهد شد.

زیویار تأکید کرد: براساس این توافق هر زمان 172 میلیارد تومان در اختیار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) قرار گیرد ظرف یک سال بعد از آن به صورت کامل حریم قلعه با حفظ ارزش های تاریخی و فرهنگی خود آزاد خواهد شد.

وی همچنین به خدمات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و توافقات انجام شده برای اجرای عملیات ساخت به ویژه در مناطق روستایی و محروم اشاره کرد و گفت: این قرارگاه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار گفت: امروز به یمن سلسله جلساتی که با حضور کارگروه های تخصصی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان برگزار شد، در مورد ساخت مسکن، راه، آب و نهایتا ایجاد درآمد و اشتغال در مناطق محروم استان توافقاتی انجام شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 905365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟