بررسی مشکلات چند طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری، 

یکی از عمده‌ترین مشکلات سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه موضوع تخصیص آب به طرح‌های گردشگری بود که  در این جلسه راهکارهایی برای حل مشکل توسط مدیران مربوطه ارائه شد.

سعید فیاضی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای اجرای یک طرح گردشگری نیاز به اخذ حدود 18 استعلام از دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: درصدد هستیم تا با راه‌اندازی میز خدمت در اتاق بازرگانی استان فرآیند صدور مجوزات را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش‌های آبی یک ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر به چهارمحال و بختیاری است، گفت: یک کمیته با حضور هیات‌های ورزشی آبی و تورهای گردشگری برای ورود ورزشکاران از خارج از استان و کشور تشکیل شود تا بتوان از این فرصت برای جذب گردشگر نیز استفاده کرد، انجمن ورزشکاران به‌زودی تشکیل خواهد شد.

فیاضی تاکید کرد: برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری آمادگی داریم.

در ادامه فردوس کریمی مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران قبل از هر اقدامی باید از آب منطقه‌ای برای تخصیص آب استعلام بگیرند، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذار در مهلت تعیین شده نتواند، برای جذب تخصیص اقدام کند، مجوز باطل می‌شود.

وی افزود: برای معیشت و اشتغال نباید به محیط‌زیست و زیرساخت‌های موجود ضربه وارد کنیم، قبل از انجام هر اقدامی باید مطالعات دقیق و علمی بر روی آن پروژه صورت بگیرد.

کریمی با اشاره به فعال بودن پروژه‌های مختلف آبرسانی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بخشی از نیاز آبی استان در بخش شرب، صنعت، کشاورزی و طرح‌های سرمایه‌گذاری را تامین خواهد کرد.

در ادامه فتاح کرمی سرپرست فرمانداری بروجن با اشاره به اینکه مشکل طرح‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری بحث استعلام نیست، اظهار کرد: صنعت گردشگری در کنار سایر صنایع ارزشمند باید ارزش افزوده اقتصادی داشته باشد، سال‌هاست  در حال سیاست‌گذاری در این حوزه هستیم، اما به این نتیجه نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تالاب چغاخور یک ظرفیت بزرگ برای انجام ورزش‌های آبی است، گفت: در شهرستان بروجن برای ورزش‌های هوایی نیز ظرفیت وجود دارد که می‌تواند گردشگران بسیاری را به سمت استان هدایت کند.

کرمی در پایان یادآور شد: شدر آینده‌ای نزدیک شهرستان بروجن میزبان وزیر نیرو و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باشد، می‌توان از این ظرفیت برای حل مشکلات سرمایه‌گذران برای تخصیص آب بهره‌مند شد.

در پایان عیلرضا جیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های گردشگری به‌ویژه در حوزه آب، راه و محیط‌زیست چالش برانگیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرآیند صدور مجوزات و تخصیص آب به طرح‌های گردشگری را تسهیل کنیم، قطعا زیرساخت‌ها در این حوزه تسهیل خواهد شد.

پریسا مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 909147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟