ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان آب استان اردبیل برای گذر از تابستان

به گزارش رکنا از اردبیل، علیرضا نعمت سلطانی اظهار کرد: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان آب در استان اردبیل زمینه‌ای فراهم می‌کند تا در تابستان امسال، بحران کم‌آبی نداشته باشیم و شرایط کم‌آبی و تنش‌های ایجاد شده ایجاب می‌کند تا بهینه مصرف کردن منابع آب را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی الگو‌های مصرف درست آب و برای مناطق با تنش آبی در استان نیز تامین تانکر‌های سیار آبرسانی در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اعلام اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی به روستا‌های درگیر تنش آبی در استان گفت: در کنار توجه به آب شرب روستا‌ها پروژه‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرستان اردبیل نیز در دست اجرا است که با تامین اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود تا نگرانی‌های موجود در حوزه آب برطرف شود.

نعمت سلطانی، سلامت مردم را از اولویت‌های کاری شرکت آب و فاضلاب دانست و افزود: در چند سال اخیر طرح‌های خوبی در بخش آب و فاضلاب استان به بهره‌برداری رسیده که از لحاظ کمی و کیفی در بهبود وضعیت توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب استان مهم است و امیدواریم با حمایت دولت و مجلس طرح‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

 

کدخبر: 911593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟