ورود دستگاه قضا به آلودگی زیست محیطی مزارع کشت و صنعت در بشاریات

به گزارش رکنا ازقزوین، رضا محمدی در این خصوص اظهار کرد: تمرکز شرکت های کشت و صنعت بزرگ در بشاریات موجب شده تا با آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت این مراکز و رها سازی فاضلاب به شبکه کانال آبرسانی روبر شویم، معظلی که سلامتی مردم منطقه را به خطر انداخته و مهم ترین مطالبه عمومی از مسوولان است.

وی افزود: به همین منظور و در راستای تحقق حقوق عامه، به صورت میدانی با حضور کارشناسان و دستگاه های متولی از 7 مزرعه کشت و صنعت بخش بازدید گردید و مدیران این مجموعه ها مکلف به اصلاح سیستم فاضلاب و پسماند خود شدند .

محمدی اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد در یک فرصت دو ماهه مراکز فعال به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شوند که متاسفانه تا کنون فقط دو مرکز، تصفیه خانه خود را راه اندازی کرده و برای 5 واحد دیگر که در اجرای دستورات قضایی کوتاهی داشتند پرونده قضایی تشکیل شده است.

رییس حوزه قضایی بخش بشاریات با اشاره به اجرای پویش" می‌بخشم به عشق حضرت ابوالفضل (ع) " در این حوزه گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم و فرصت معنوی ایجاد شده برای صلح و سازش، با برگزاری میز خدمت و جلسات مشورتی 7 پرونده منجر به صلح و سازش گردید.

وی بیان کرد: در حوزه نزاع و درگیری با اقدامات پیشگیرانه و برگزاری جلسات با معتمدین و افراد تاثیر گذار، با کاهش 85 درصدی ورودی پرونده در سال جاری روبرو بودیم.

محمدی گفت: در راستای کاهش سرقت نیز با اجرای حکم های صادره، سخت گیری در اعطا مرخصی سارقین حرفه ای، دستگیری 3 تیم سارقین زنجیره ای، برخورد قاطع با مراکز خرید اموال مسروقه و اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرقت از ابتدای سال جاری 90 درصد کاهش داشتیم.

منبع : روابط عمومی دادگستری کل

 

کدخبر: 912378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟