ترویج فرهنگ تعاون و تقویت تعاونی‌ها منجر به توسعه و اشتغال می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید فرهاد ناصری‌نیا در نشست با راهبر تشکیل تعاونی‌ها در رومشکان بر جذب و مشارکت همه شهروندان در تشکیل تعاونی تأکید و اظهار کرد: فرهنگ همکاری و انجام برخی امور جمعی از زمان‌های بسیار دور در میان مردم ما بوده و این فرهنگ همان تعاون است که با استفاده از جمع و مشارکت در کارها یا با خانواده و یا با دوستان منجر به موفقیت در بسیاری از امور می گردد که امروز این فرهنگ در میان ما ضعیف شده است و مستلزم ترویج فرهنگ کار و تلاش جمعی هستیم.

وی به ظرفیت پایلوت قرار دادن شهرستان رومشکان برای تشکیل شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و افزود: با توجه به پایلوت قرار دادن این شهرستان برای تشکیل تعاونی و پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها باید از این ظرفیت مهم به طور شایسته‌ای استفاده کرد و جوانان را به تشکیل شرکت‌های تعاونی تشویق کرد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: فرهنگ مشارکت در استان باید بیشتر شده چرا که حلقه مفقوده ایجاد شغل و توسعه اقتصادی همان کار جمعی و تجمیع سرمایه‌های خُرد بوده که نتیجه آن تعاون و همکاری در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

ناصری‌نیا گفت: ۶۱ تعاونی فعال در شهرستان رومشکان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است و تاکنون نیز بیش از ۱۰ تعاونی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد :با توجه به بررسی‌های بعمل آمده ظرفیت تشکیل شرکت‌های تعاونی در بخش کشاورزی به خصوص در حوزه پسته در رومشکان بسیار خوب است که در این زمینه بایستی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی و همدلی مردم منطقه نسبت به ایجاد تعاونی‌ها در این طرح اقدام کرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 913007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟