افزایش برداشت گندم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری:

وح الله سعیدی، افزود:  انتظار می رود تولید گندم بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته  افزایش داشته باشد که اجرای موفقیت آمیز طرح جهش تولید در دیم زارها در استان یکی از علل افزایش برداشت می باشد.
وی با اشاره به اینکه، در طرح جهش تولید در دیم‌زارها کارشناسان جهاد کشاورزی و کارشناسان بسیجی با حضور در مناطق مختلف استان به کشاورزانی که اراضی دیم در اختیار دارند مشاوره و خدمات آموزشی ارائه می‌دهند، افزود: همچنین مبارزه با علف‌های هرز، آفات‌کشی و محلول‌پاشی در این اراضی انجام می‌شود.
سعیدی، در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات جهت خرید ۶۰ دستگاه ماشین کارنده کشت مستقیم جهت مکانیزه کردن اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: این استان رتبه اول کشوری جذب تسهیلات مربوط به دستگاه‌های کشت مستقیم را در این طرح از آن خود کرده است.
روح الله سعیدی، گفت: برای توسعه کشت محصولات راهبردی سالانه بیش از ۵۹ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸هزار هکتار گندم دیم است و بیش از ۲۸ هزار هکتار به جو آبی ودیم اختصاص می یابد.
وی،بیان کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری از مزارع گندم آبی ودیم بیش از ۱۱۱ هزار تن گندم و از مزارع جو آبی ودیم بیش از ۵۱ هزار تن جو برداشت شود. 
همچنین،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به‌صورت تضمینی ۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.
نعمت‌الله تقی‌زاده، با اشاره به، خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تاکنون ۱۰هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت تعیین شده برای خرید گندم به‌صورت تضمینی، ۳۵هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
وی، با اشاره به اینکه، تولید گندم امسال در استان افزایش داشته است، گفت: سال گذشته ۲۶هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که امسال با رشد چشمگیر خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

پریسا مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 914940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟