اتکا به مردم مهم‌ترین مولفه نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لرستان ضمن تسلیت ایام محرم و صفر گفت: با قرار گرفتن در این ایام باید تمرین کنیم که از این ایام و مناسبت‌ها فرصت‌هایی به وجود آوریم که سبک زندگی ما تحت شعاع سیره و منش اهل بیت (علیهم‌السلام) قرار بگیرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت احزاب فقط برای انتخابات نیست، افزود: یکی از موضوعات اساسی که باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم انتخابات است. 

زیویار با بیان اینکه ائمه اطهار مردمی‌ترین و مردم دارترین افراد زمان خود بودندافزود:

نظام ما نیز به تبعیت از امام معصوم در این جایگاه قرار گرفته است و اتکا و اعتنای اساسی به مردم دارد و این مهم‌ترین مولفه نظام جمهوری اسلامی است و در دوره کنونی نیز امام خمینی و مقام معظم رهبری مردمی‌ترین شخص نظام  هستند.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: حضور و نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه‌ها نیز در دوره‌های مختلف بیانگر این است که پشتیبانی و قوت نظام به اتکای مردم و برخورداری از حمایت مردمی است.

استاندار لرستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات ۱۴۰۲ در کشور بیان کرد: باید نسبت به چهار مولفه‌ اساسی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، همه دستگاه‌ها و احزاب به نحو احسنت مشارکت و انجام وظیفه کنیم و در این مسیر قدم برداریم. 

استاندار لرستان با بیان اینکه شورای ائتلاف استان و شورای وحدت استان صرفا به دنبال فرستادن نماینده‌ای به مجلس نیستند، بیان کرد: این دو شورا میخواهند جریان‌های انقلاب را در کنار هم قرار بدهند و عمدتا بر مولفه‌های اصلی مورد تاکید  رکن اصلی نظام که مقام معظم رهبری است تاکید دارند که جای تقدیر و تشکر دارد‌. 

زیویار مشارکت و رقابت را یکی از موضوعات اساسی دانست که احزاب روی آن تاکید دارند و افزود:  نتیجه خوب در انتخابات موجب تقویت، تحکیم و پیش بردن اهداف نظام خواهد شد.  

وی اصلی‌ترین هدف دولت را خدمت‌رسانی  عنوان کرد و افزود:  این ماموریت فقط متوجه نهادهای دولتی نیست، بلکه احزاب و تشکل‌های مردمی نیز باید برای انعکاس خدمات مشارکت کنند و دولت نیز مورد حمایت ساختارهای غیر حکومتی قرار بگیرد. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در لرستان به احیای ۷۱ واحد تولیدی و ده‌ها پروژه عمرانی اشاره کرد و افزود: باید به دولت کمک کنیم تا به اهداف خود برسد و نیروهای انقلابی در این مسیر مسئولیت سنگینی برعهده دارند و بعضی هم سعی دارند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و در این مسیر کارشکنی هم می‌کنند تا این دولت در اهداف خود موفق نشود.

این جلسه با حضور استاندار لرستان، حجت الاسلام قدرتی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان، یادگاری، مدیرکل بازرسی استانداری لرستان، بازگیر دبیر و بارانی از اعضای هیأت موسس این شورا و همچنین دبیران احزاب و تشکل‌های مختلف نیروهای انقلابی در سالن شماره ۲ استانداری لرستان برگزار شد‌.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 919048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟