لزوم آموزش و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی شوراها

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار  در نخستین نشست ملی مشترک دفاتر امور شهری و رؤسای شوراهای اسلامی استان‌ها که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد برگزاری این نشست را ابتکار عملی دانست که هدف آن توجه بیشتر به ظرفیت‌های اساسی شورا و مدیریت شهری است.

استاندار لرستان، شوراهای اسلامی را یکی از بخش‌های مهم حکمرانی در نظام مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و افزود: 

با توجه به اینکه استفاده از ظرفیت شوراها در قانون اساسی و نظام مقدس اسلامی بیان شده است، این نشست به دنبال این است که از این ظرفیت در اداره شهرها استفاده شود.

زیویار با اشاره به اینکه معماری‌ بناهای تاریخی کشور نشان‌دهنده تمدن ایران اسلامی است بیان کرد: بناهای تاریخی لرستان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و میراثی هستند که بهتر زندگی کردن را در چشم‌اندازها برای ما مشخص می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ظرفیت‌‌هایی هستند که در قالب سرمایه انسانی در قانون اساسی متبلور شده است، تاکید کرد: برگزاری این‌‌گونه نشست‌ها برای ارزیابی و آسیب‌شناسی و رفع موانع شهری بسیار اثر گذار است. 

وی با تاکید بر هماهنگی بین بخش‌ها در همه امور عنوان کرد: در بخش قانون‌گذاری شوراها و در راس آن شورای عالی می‌تواند مشورت‌های خوب و تصمیمات بهتری ارائه دهد. 

استاندار لرستان با بیان اینکه بناهای تاریخی که امروزه در کشور پس از سالیان دور از آنها یاد می‌کنیم براساس ظرفیت انسانی شکل گرفته است،  استفاده از ظرفیت‌‌های شوراها را برای پیشبرد امور شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: سرمایه انسانی براساس ظرفیت‌های اساسی جامعه و دین ما در قالب نظام مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است می‌تواند با آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود در ارتقاء سطح کیفی عملکرد، دانش، مهارت و همچنین بهبود وظایف نظارتی برای اعضای شوراها موثر باشد.

وی گفت: امیدواریم این‌گونه نشست‌ها که برای اولین بار در لرستان برگزار شده است، بستر مناسبی برای گام‌های اساسی در اداره شایسته‌تر کشور و امور شهری باشد.

این نشست با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها و مدیرکل امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور، مدیران دفاتر امور شهری و شورای استانداری‌ها و روسای شورای اسلامی استان‌های سراسر کشور، معاون امور عمرانی استاندار لرستان، مدیرکل بازرسی استانداری لرستان، فرماندار خرم‌آباد، شهردار خرم‌آباد  برگزار شد. 

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 920130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟