ورود 2 میلیون خودرو به شهر توریستی سرعین از ابتدای سال

به گزارش رکنا از اردبیل، شایقی مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سرعین از ورود بیش از 6 میلیون گردشگر از ابتدای سال به شهرستان سرعین خبر داد و افزود این آمار با ورود بیش از 2 میلیون خودرو محقق شده است.

وی افزود شهرستان سرعین بیش از 35 هزار تخت رسمی و غیر رسمی دارد و بیش از 250 واحد اقامتی رسمی نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران است .

مسئولی میراث فرهنکی شهرستان یادآور شد این شهرستان 4 روستای هدف گردشگری با نام های آلوارس،ویلادره،گنزق و گلدشت کلخوران را دارد که هر یک از این روستاها زمینه ساز رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال آفرین است .

شایقی تاکید کرد روستای تاریخی گنزق مهمترین کانون توجه علاقه مندان میراث فرهنگی در استان و منطقه است که در تلاش هستیم تا زمینه معرفی بیشتر این غارهای دست کند تاریخی را فراهم سازیم.

این مسئول خاطر نشان کرد بدلیل حذف معضل بزرگ جارچی گری در شهرستان تا امروز بیش از 26 واحد اقامتی را پلمپ کرده و برای جدیت در این موضوع چندین واحدی که از جارچی استفاده می کنند را نیز در دستور پلمپ قرار دادیم .

شایث تاکید کرد 16 پروژه بزرک گردشگری با 117 میلیارد ریال اعتبار و 1147 نفر اشتغال زایی در حوزه گردشگری در شهرستان سرعین شروع به کار کرد و در مدت کمتر از 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیت های خبرگزاری رکنا در استان اردبیل بدلیل اطلاع رسانی و حضور در تمامی حوزه ها به جهت رسالت بزرگ و خطیر اطلاع رسانی تشکر کرد و افزود حضور رسانه برای توسعه صنعت گردشگری امری ضروری است و باید در دستور کار تمامی ادارات باشد.

photo_2023-08-24_13-31-37

مولاخواه/

 

کدخبر: 922450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟