"بازار آب" راهکاری برای صرفه جویی در مصرف

به گزارش رکنا از سمنان،  معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در آیین افتتاح دفتر کارگزاری بانک و بازار سهم آب استان سمنان گفت: «بازار آب» یکی از طرح‌های پیشران برای مدیریت مصرف، افزایش بهره‌وری و از تکالیف وزارت نیرو است که با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و کمک به پایداری شبکه آبرسانی در کشور به اجرا درآمده است.

مریم کارگر نجفی در آیین آغاز به کار دفتر کارگزاری بانک و بازار سهم آب استان سمنان افزود: تامین آب پایدار وظیفه وزارت نیرو است و در کنار این راهبرد، مدیریت مصرف نکته مهم در پایداری شبکه آبرسانی است.

وی  به سه تا چهار درصد صرفه‌جویی مصرف آب در بخش خانگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پاداش کم مصرفی، اعمال تعرفه برای مشترکان پرمصرف و راه‌اندازی «بازار آب» از جمله اقدامات وزارت نیرو برای افزایش بهره‌وری و صرفه جویی در مصرف است.

ضرورت توجه ویژه به مشکل آب در سمنان

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فعالیت‌های متعددی در حوزه تأمین آب در استان سمنان انجام شده است که اجرای طرح بازار آب یکی از این اقدامات محسوب می‌شود.

عباس گلرو افزود: استان سمنان به‌شدت دچار مشکلات آبی است و ۸۰ درصد انرژی ما در طول دوره سه ساله نمایندگی صرف تأمین آب آشامیدنی مرکز استان سمنان شده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی استان سمنان خواستار توجه ویژه برای رفع مشکل تأمین منابع آبی پایدار از سوی وزارت نیرو برای این استان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: کشاورزان در کنار درآمدزایی از محل فروش محصولات کشاورزی، می‌توانند از محل فروش آب برای خود ارزش افزوده ایجاد کنند.

صادقی ابراز کرد: اقداماتی مانند اصلاح الگوی مصرف، بازچرخانی پساب و بازار آب در مدیریت مصرف آب موثر است که این رویکرد با اهتمام ویژه در استان سمنان پیگیری می‌شود.

صادقی تاکید کرد: اجرای کامل و صحیح بازار آب در استان سمنان لازمه موفقیت و رسیدن به اهداف است و انتظار می‌رود مسوولان در آب منطقه‌ای استان تمرکز ویژه بر اجرای طرح دارد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 923589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟