برای پیشگریری از بروز حادثه مشابه انفجار معدن تلاش می کنیم

به گزارش رکنا از سمنان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در محل انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه دلخراش گفت: طبق گزارش‌ها حادثه انفجار معدن روز گذشته و بر اثر تجمع گاز متان در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان رخ داد که باعث محبوس شدن شش نفر از کارگران این معدن شد.

170590288

سید صولت مرتضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای نجات محبوسین در معدن گفت:  در کوتاه‌ترین زمان تیم های امدادی برای انجام عملیات نجات در محل حاضر و وارد عمل شدند، اما به دلیل بالا بودن میزان متان در معدن امکان ورود به داخل معدن نبود که با اقدامات موثر و تخلیه گاز، حدود ساعت ۲ تا سه بامداد امدادگران وارد معدن شدند و که متاسفانه با پیکر ۶ معدنچی مواجه و اقدام لازم برای خارج کردن اجساد این عزیزان انجام گرفت.

166250939

وی از تلاش مامورین امداد و نجات استان و مسئولین حاضر در صحنه تشکر کرد و گفت: استاندار سمنان و سایر مسئولین و مدیران استان و شهرستان مرتبط با حادثه از نخستین ساعات در محل حاضر هستند و لحظه به لحظه و از نزدیک بر روند عملیات امداد و نجات نظارت و اشرافیت دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با انجام بازدیدهای متعدد از معدن طزره و  بررسی گزارشات کارشناسی، علت حادثه در دست بررسی و پیگیری است تا با تمهیدات ویژه حوادث تلخ این چنینی تکرار نشود.

بر اساس اعلام مسئولین عمق تونلی که انفجار در آن رخ داد و منجر به محبوس شدن ۶ معدنچی شد ۷۰۰ متر است که حادثه در عمق ۴۰۰ متری رخ داد.

لازم به ذکر است؛ پیش از این نیز در سال 1400 در یازدهم اردیبهشت ماه تونل شماره 42 این معدن بر اثر ریزش ناگهانی سقف کارگاه دچار حادثه شده بود که در آن حادثه نیز 2 تن از هم وطنان شاغل در معدن محبوس و در نهایت بعد از گذشت 130 ساعت انجام حفاری و عملیات نجات، توفیقی در خارج کردن افراد محبوس شده حاصل نشد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 925800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟