فعالیت ۲۲ مرکز کانون پرورش فکری درایلام برای نشاط آفرینی بین کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار کارون از ایلام، فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴۵۰ برنامه درون مرکزی به مناسبت هفته ملی کودک در ایلام برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان فاقد مرکز کانون هستند، افزود: رایزنی های لازم جهت برپایی مرکز در این ۲ شهرستان در حال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: دولت سیزدهم در چرخه مدیریت خود به بانوان به صورت ویژه توجه کرده است و این نشان دهنده این است که نگاه دولت به زن و مقام آن بسیار ارزشمند است.

رستگار در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این اداره کل در یک سال گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه نوروز با عنوان وهارانه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسابقه ادبی هنری عکس ریوار به مناسبت نوروز، تجلیل از مربیان و مسئولین مراکز، برگزاری شوراهای مختلف فرهنگی، کارشناسی، اداری، برگزاری کارگاه‌های مثبت روان‌شناختی، مسابقه کارت‌پستال سازی، اکران انیمیشن سینمایی بچه زرنگ در هفته ملی کودک، مشارکت در اجتماع‌های بزرگ نوجوان عاشورایی، برگزاری اجتماعات بزرگ کودکان عاشورایی در ایلام از جمله مهم‌ترین برنامه های اجرا شده در یک سال گذشته بوده است.

 این مقام مسئول گفت: در هفته ملی کودک تعداد ۸٠ برنامه به صورت شاخص و ۴۵۰ برنامه درون مرکزی در اقصی نقاط مختلف استان برگزار شد. 

وی گفت: همچنین کانون پرورش کودک و نوجوان در سال جاری برنامه های مختلفی را از جمله برگزاری دومین دوره‌ی جشنواره‌ فرهنگی ادبی پژوهشی نماز کلید بهشت، برگزاری جشنواره قصه گویی استانی در آبان ماه، مجری و میزبان سوگواره ادبی بچه‌های اربعین، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در فصل های مختلف سال را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان ایلام تصریح کرد: در سال جاری اعتبارات این حوزه به ۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال های اخیر در این رابطه رشد چشمگیری داشته است.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 937290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟