شهرستان معمولان مستعد توسعه گردشگری کشاورزی

به گزارش رکنا از لرستان، سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونین و مدیران بخش کشاورزی در شهرستان معمولان با اشاره به تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج و انتقال آنها به مزارع کشاورزی، اظهار کرد: اولویت و برنامه ما عبور از کشاورزی معیشت محور به کشاورزی اقتصاد محور است، لازمه این کار داشتن برنامه است. 

وی عنوان کرد: در کشاورزی اقتصاد محور بهره‌وری و ضریب دانش باید دیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با انتقاد از میانگین تولید با رکوردها، گفت: متاسفانه میانگین تولید در محصولات کشاورزی با رکوردها فاصله دارد، به عنوان نمونه سال گذشته رکورد تولید گندم دیم در حومه خرم آباد شش هزارکیلو بود در حالی که میانگین  تولید یک هزار تا ۱۲۰۰ کیلو است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات و داده های برداشت نقطه به نقطه در استان موجود است بایستی طرح تحولی در این راستا تهیه شود تا بتوانیم با برنامه ریزی به هدف مطلوب دست پیدا کنیم.

شاهرخی با اشاره به رشد ۴ برابری خرید گندم نسبت به سال قبل، تصریح کرد: رتبه سوم کشت قراردادی، رتبه ششم امور اراضی، رتبه هفت آبیاری تحت فشار، رتبه سوم جهش تولید و رتبه هفتم تولید گندم بخشی از پیشرفت‌های جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ سرنجه زیودار حداکثر دو ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: در بحث ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی هم به شدت پیگیر هستیم که به سرانجام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ایجاد شهرک های گلخانه ای نیز اولویت سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: مناطقی از شهرستان که در حوزه منابع طبیعی دارای استعداد باشد شناسایی شود تا سایت های الگویی در مساحت های بالا ایجاد شود.

شاهرخی گفت: در این حوزه سرمایه گذارانی وجود دارد که با شناسایی مناطق مستعد بالافاصله می توان احداث سایت های الگویی را در اولویت قرار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: با توجه به آب و هوای مناسب شهرستان امکان ایجاد سایت کاشت خرمای مجول وجود دارد، محصولی که صرفه اقتصادی بالایی دارد. کارهای تحقیقاتی در این زمینه انجام و نهال را هم وارد کرده‌ایم، با شناسایی سایت مورد نظر امکان کاشت خرمای محول وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اعتبار یک هزار میلیارد تومانی متمم سفر رئیس جمهور و قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی که رقمی حدود ۶ و هشت دهم همت است، گفت: مصمم هستیم در این دوره پروژه‌های ناتمام از جمله ایستگاه‌های پمپاژ را به سرانجام برسانیم.

شاهرخی گفت: قطعا کار شش ایستگاه پمپاژ در این دوره مشخص می‌شود و مابقی پروژه‌ها را هم در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: هر جایی در استان حرفی از پیشرفت در میان است ، اسم جهاد کشاورزی وجود دارد و این بخش به عنوان پیشران اقتصاد استان است .در این حوزه با عزم جدی و اقدامات گسترده در جهت خدمت به مردم تلاش می شود تا بتوانیم مردم را به نظام و انقلاب دلگرم کنیم.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 946114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟