قرارداد ۲۲۰ پروژه در هشت ماه منعقد شد/ آزادسازی ۵۰۰ میلیارد تومانی مسیر رینگ چهارم اصفهان
به گزارش رکنا از اصفهان؛ نشست خبری اصغر کشاورزراد معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با محوریت حلقه چهارم ترافیکی شهر و حضور خبرنگاران در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.
کشاورزراد معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: هر حرکت عمرانی که در سطح شهر انجام می شود قطعا نتیجه‌ای ملموس و روشن برای مردم دارد و باعث می‌شود مردم به نظام و کشورشان امیدوار باشند که مسئولیت ما را بسیار سخت می‌کند و باعث می‌شود همواره در راستای عملکرد هرچه بیشتر تلاش کنیم.
وی افزود: بودجه سالانه شهرداری اصفهان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان از آن را بودجه عمرانی تشکیل می‌دهد که از این مقدار بیش از ۴ میلیارد تومان توسط معاونت عمران شهری شهرداری اجرایی می‌شود. ایده‌ای که توسط مردم یا طرح‌های جامع شهری مطرح می‌شود و به شورای برنامه‌ریزی شهرداری می‌آید و در صورتی که محدودیتی نداشته باشد تامین اعتبار می‌شود و در ردیف بودجه به آن توجه می شود که در مرحله بعد طرح به شورای سیاست گذاری می‌رود که بررسی نهایی آن توسط قسمت‌های ذیربط پروژه انجام می‌شود.
رینگ چهارم عکس متنمعاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بعد از ابلاغ طرح به معاونت عمران شهری، نواقص اولیه آن در صورت وجود حل می‌شود و طرح یا به سازمان‌های شهرداری مثل سازمان عمران یا سازمان نوسازی و بهسازی سپرده می‌شود یا طی مناقصه به بخش خصوصی داده می‌شود و بحث تامین اعتبار آن از سوی شهرداری مرکزی یا شهرداری مناطق صورت می‌گیرد تا پروژه انجام شود.
کشاورزراد با اشاره به پروژه‌های معاونت عمران شهرداری در سال جاری با بودجه چهار هزار و ۳۰۰ میلیاردی اضافه کرد: در هشت ماه ابتدایی سال جاری ما ۲۲۰ قرارداد منعقد کردیم، و تقریبا هر روز انتخاب پیمانکار یک پروژه انجام می‌شود. در این راستا در هشت ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸، قرارداد ۱۴۰ پروژه، سال ۱۳۹۹، ۱۴۴ پروژه، سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ پروژه، سال ۱۴۰۱، ۱۱۷ پروژه منعقد شده است. که آمار نشان دهنده رشد تعداد قراردادهای منعقد شده نسبت به هشت ماه ابتدایی چهار سال گذشته بوده است و بعضاً این تعداد از آمار کل پروژه‌های یک سال کامل بیشتر بوده است. همچنین برای این تعداد پروژه بیش از دو هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: پروژه‌های ما به پنج دسته پروژه‌های شاخص، پروژه‌های مهم منطقه‌ای، پروژه‌های منطقه‌ای، پروژه‌های محله محور و پروژه‌های مستمر تقسیم می‌شود. احداث پارک، احداث تقاطع‌های همسطح و غیر همسطح، احداث مجموعه‌های ورزشی و تعمیر نگهداری آسفالت از جمله پروژه‌های مهم معاونت عمران شهرداری اصفهان است. در برنامه امسال ما ۳۶۸ پروژه از سوی سازمان طراحی طراحی شهرداری تعریف شده است که تا به حال طراحی ۲۷۰ پروژه انجام شده است که از این تعداد قرارداد ۲۲۰ پروژه منعقد شده است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های سال جاری سال‌ها مورد غفلت قرار می‌گرفتند که هر سال در بودجه شهرداری قرار می‌گرفته اما به دلایل مختلف اجرایی نشد، تاکید کرد: بخش عمرانی پروژه شهدای ورزشکار (ورودی شهر دولت آباد) با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اواخر سال گذشته به پایان رسید که امسال به بهره‌برداری رسید. همچنین تقاطع مرحوم آشتیانی (ورودی شهر حبیب آباد) با 120 میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های شاخص شهر است که ابتدای سال جاری بهره‌برداری رسید. این دو پروژه در مسیر حرکت افرادی که از شمال قصد حرکت به سمت جنوب یا شرق شهر را داشتند بسیار اثرگذار بود و روان‌سازی ترافیکی خوبی در این بخش‌ها دارد.
رینگ چهارم عکس متن2وی با اشاره به ابر پروژه رینگ چهارم شهر ادامه داد: حلقه حفاظتی شهر با طول ۷۸ کیلومتر، عرض ۶۵ تا ۷۵ متر، دو محور تندرو با عرض ۲۰ متر و دو محور تندرو با عرض ۱۱ متر در حال پیگیری است. این پروژه کلان‌ترین پروژه بین کلانشهرها و شهرها است که از سالیان گذشته عملیات عمرانی آن آغاز شده است که حدود ۳۶ تقاطع و پل در مسیر آن وجود دارد. از ۷۸ کیلومتر طول مسیر ۴۸ کیلومتر در محدوده شهری اصفهان و ۳۰ کیلومتر در محدوده و حریم ۵ شهر شامل خورزوق، دولت آباد، خمینی شهر، درچه و ابریشم است که شهرداری اصفهان از دوره‌های قبل به دلیل مزایای زیاد آن عملیات عمرانی پروژه را پیش برده است.
کشاورزراد در خصوص مزایای کلان پروژه رینگ چهارم گفت: یکی از مزایای اصلی پروژه این است که وسایل نقلیه سنگین یا سواری که قصد رد شدن از اصفهان به صورت عبوری دارند و الان بعضا داخل شهر دیده می‌شوند و منجر به ایجاد ترافیک در مرکز شهر و رینگ سوم شهر می‌شوند و قصد حرکت به سمت غرب، شرق، شمال یا جنوب را دارند، بدون ورود به شهر می‌توانند به حرکت خود ادامه دهند که قطعا در بحث آلودگی هوا نیز تاثیر مهمی خواهد داشت و دوره جدید شهرداری تمام تمرکز و تلاش خود را روی آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار می‌کند. در کیلومتر صفر این پروژه تقاطع شهید سلیمانی در محدود کارخانه قند است که کیلومتر صفر و ۷۸ است که به عنوان نقطه آغاز و پایان حلقه چهارم شناخته می‌شود.
رینگ چهارم متن 3وی با اشاره به پیگیری کیلومتر ۴ تا ۸ رینگ چهارم در دوره گذشته مدیریت شهری اظهار کرد: کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم شامل محدوده کارخانه قند تا ورودی شهر قهجاورستان می‌شود که در منطقه 15 شهرداری اصفهان است و بیشترین تعداد منازل و مغازه وجود دارد و آزادسازی آن کار بسیار دشواری بود. در بقیه مسیرها نیز ما آزادسازی داشتیم اما به دلیل اینکه زمین‌های کشاورزی غالبا در محور راه بوده کار راحت‌تری بوده است. آزادسازی مسیرها نهایتا تا یک یا دو ماه آینده انجام خواهد شد. برای اجرای پروژه کیلومتر صفر تا چهارم حدود هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است. همچنین آزادسازی کیلومتر صفر تا 4 رینگ چهار با 500 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: دیگر بخش پروژه رینگ چهارم که در حال انجام است حد فاصل کیلومترهای ۶۵ تا ۶۸ است که در محدوده منطقه ۶ شهرداری اصفهان وجود دارد که توسط سازمان عمران شهرداری در حال انجام است. برنامه ما این است که تعریض این سه کیلومتر نیز تا پایان سال انجام شود.
اصفهان/ بهمن راعی
کدخبر: 956633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟