شاد پیمایی یاوران مهدوی روز نیمه شعبان دراصفهان برگزار می شود/اعزام ۴۴۰اتوبوس از اصفهان به مسجد مقدس جمکران+فیلم
حجم ویدیو: 24.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:03

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران با اشار ه به اینکه تشکیل ستاد شعبانیه یکی از رسالت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان است افزود:برنامه های مهمی از پنجم ماه شعبان تا ۱۵ شعبان توسط شورای هماهنگی در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است که از جمله نامگذاری هر یک از روز ها با یک نام همانند «مهدویت و امید آفرینی»، «انتظار و اقتصاد مقاومتی»، «مقاومت وتمدن‌سازی»، «خانواده منتظر و فرهنگ مقاومت»، «انتظار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» است.

حجت الاسلام علیرضا ناجی،از تشکیل ستاد دهه شعبانیه در اصفهان وبرنامه‌ریزی‌ در این خصوص خبر داد و افزود: ما به سمت مردمی سازی برنامه های اعیاد شعبانیه پیش می رویم. 

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود که در کنار تشکل‌های مردمی و در نقش تسهیل‌گری  در این جشن ها حضور پیدا کنیم  افزود: اعزام مبلغ و روایتگر مهدویت به مجموعه‌های فرهنگی و دولتی و مردمی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، مطالبه از مجموعه‌های شهری برای آذین‌بندی ویژه شهر، پخت نان گرم برای مناطق محروم، جمع‌آوری افراد شاخص برای تولید محتوا، مساعدت در پخت غذای هیئت‌های اعزامی به جمکران  از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نیمه شعبان است .

تبلیغات ناجیوی با اشاره به اینکه برای تمامی ادارات دستورالعمل فضاسازی و ایجاد شور و نشاط ارسال شده است گفت: در ظهر نیمه شعبان جشنی با همکاری همه ارگان‌ها در اصفهان برگزارخواهد شد و سخنران مراسم حجت السلام نیلی پور خواهند بود .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پویش ملی «مرا دریاب» با قرائت و پخش «الهی عظم البلا» در مکان‌های مقدس انجام می‌شود و احیای شب نیمه شعبان که مکان شاخص آن گلستان شهداست، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شاد پیمایی یاوران مهدوی که اصل آن در جمکران برگزار می‌شود نیز برای جاماندگان صبح نیمه شعبان از ساعت ۹ و نیم از میدان احمد آباد تا میدان امام علی (ع) با تدابیری خاص انجام می‌شود.

اعزام ۴۴۰اتوبوس از اصفهان به مسجد مقدس جمکران

در ادامه نیز مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه از ۱۸ سال گذشته تاکنون  که مسئولیت بنیاد مهدویت را برعهده داشته ام استقبال مردمی در موضوعات مهدویت رو به رشد بوده است افزود: امسال شعار کشوری دهه شعبان «مهدویت، مشارکت و مقاومت» است که هرکدام بر مبنایی بیان شده و هرساله ستاد شعبانیه با همکاری شورای هماهنگی، سازمان تبلیغات و نیروهای مردمی برنامه‌های جشن های نیمه شعبان را انجام می دهند.

حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور، با اشاره به اینکه پاسخگویی پیرامون شبهات و یا مشاوره پیرامون پایان‌نامه‌ها در معاونت پژوهش بنیاد مهدویت انجام می‌شود، گفت: «مهدی یاری و مهدی یاوری» شعار دیگر بنیاد است که خدماتی ذیل نام حضرت مهدی(عج) برای مناطق محروم انجام می‌دهد.

تبلیغات نیلیوی با اشاره به اینکه اندیشه نجات یک اندیشه بین‌المللی و بین ادیان است که تمام مکاتب ابراهیمی و حتی فرقه‌ها چنین اندیشه «ناجی» دارند افزود:اعزام به جمکران هرساله با افزایش ظرفیت همراه بوده و امسال ۴۴۰ اتوبوس را از اصفهان اعزام می‌کنیم که به همت هیئت رزمندگان انجام می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان ادامه داد: دردو سال گذشته  کیک‌های با طرح‌های مهدویت سفارش داده می‌شود و امسال ۵۰۰ هزار کیک به قیمت تولیدی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حجت السلام مهدوی با بیان اینکه ۲۰۰ رابط مهدویت تربیت شده و در حال آموزش دادن هستند، گفت: این حرکت آموزشی در پایگاه‌های مختلف اصفهان پیرامون موضوع مهدویت و پاسخ‌گویی به شبهات انجام می‌شود.

تبلیغات فرشوی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل در رشته مهدویت داریم و ۱۶۰ موضوع پایان نامه با مشارکت دانشگاه آزاد تاکنون حول محور معارف مهدویت اختصاص داده شده است و ۵ سبک آموزشی حضوری‌، مجازی، مکاتبه‌ای، کارگاه آموزشی و پرده خوانی در این بنیاد پیاده‌سازی می‌شود.وی افزود: غرفه‌های مختلفی در این راستا در بنیاد تبیین شده که تفکر مهدویت و انتظار یک موجی از امید و حرکت‌های پشتوانه را ایجاد کند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 973448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟