هویت بخشی به شهرها و روستاها با ابزار ورزش دنبال شود

به گزارش رکنا ازقزوین، مصطفی غفوری در نشست گفت‌و‌گو محور و صمیمی با ورزشکاران و روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان که با حضور آخوندی بخشدار محمدیه و سایر مدیران شهرستانی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان البرز ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه ورزش دارد، تصریح کرد: رونق ورزش در شهرستان البرز از جنبه قهرمانی و از لحاظ مسائل اجتماعی و نقش بی‌بدیل آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که با توجه به ظرفیت‌های ورزشی شهرستان باید دنبال شود، هویت‌بخشی با ابزار ورزش در شهرها و روستاهای شهرستان البرز است؛ به این معنا که خواستگاه‌های حرفه‌های ورزشی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان احصا و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود. 

فرماندار البرز بیان کرد: ضمن پیگیری مطالبات به حق ورزشکاران از مجموعه استان، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز می‌تواند با خلق ایده و ارائه راهکارهای تخصصی، سطح کیفی ورزش را در شهرستان ارتقا دهد.

وی در ادامه با تأکید به نقش ورزش‌های همگانی در تحکیم بنیان خانواده گفت: برای حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی باید بنیان خانواده را تقویت کرد؛ ورزش یکی از پارامترهای مهم در این حوزه است که می‌تواند نشاط را به بستر خانواده تزریق کند، لذا مجموعه شهرستان البرز، این آمادگی را دارد که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های منابعی موجود خود، از ورزش‌ خانواده محور حمایت کند. 

غفوری یادآور شد: اقتصاد ورزش موضوع بسیار کلیدی در جهت رشد و تقویت این حوزه است و با مطالعه تخصصی و هدفمند باید در دستور کار هیئت اندیشه‌ورز ورزشی قرار بگیرد. 

وی در پایان با تأکید به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی، ضامن توسعه همه ارکان و ابعاد کشور است، جامعه ورزشی شهرستان البرز نیز به عنوان قشر ذی نفوذ جامعه، به این موضوع نیز اهتمام خواهند داشت و مانند همیشه حماسه می‌آفرینند. 

گفتنی است در این نشست ورزشکاران موضوعات مشکلات خود را بیان کردند، همچنین مقرر شد هیئت اندیشه‌ورز ورزشی شهرستان موضوعات اولیه را احصا و مطالبات ورزشکاران در ابعاد استانی را پیگیری کند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 974211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟