انجام بیش از285 هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال

 به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن زمانی گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 285 هزار و 255 ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها 204 هزار و 931 مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و 80 هزار و 324 مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان 53 هزار و 844 مورد در مناطق شهری و 26 هزار و 480 مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

دکتر زمانی ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در یازده ماهه ی 1402 بالگرد امدادی اورژانس 52 بار به ماموریت اعزام و 72 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان با اشاره به اینکه کارشناسان پرستاری حاضر در 115 به تمامی تماس های امدادخواهان از تمامی شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پاسخ می دهند اظهار کرد: در یازده ماه گذشته 794 هزار و 318 تماس امدادخواهی به 115 استان متصل شده است و کارشناسان اورژانس ضمن گرفتن شرح حال لازم، خدمات اورژانس را بصورت تلفنی به امدادخواهان ارائه دادند.

وی به آمار ماموریتهای اورژانس موتوری اشاره کرد و گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به 4 هزار و 406 ماموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

دکتر زمانی ضمن هشدار در مورد مسمومیت با گاز کربن مونوکسید با افزایش سرمای هوا، اذعان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان در این مدت به 630 مصدوم دچار گازگرفتگی با مونوکسید کربن امدادرسانی کرده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در یازده ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی 94 بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند. همچنین در تولد 25 نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی موفق بودند.

اصفهان/بهمن راعی

کدخبر: 976076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟