نجات جان ۲ مادر باردار مناطق سختگذر خوزستان

به گزارش رکنا از خوزستان، دکتر مهشید عصار گفت: جان ۲ مادر باردار در مناطق سخت گذر دزفول با استفاده از بالگرد اورژانس و آمبولانس کوهستان با عملیات مشترک امدادگران هلال احمر و فوریت‌های پزشکی این شهرستان نجات یافت.

وی افزود: مامای تیم سلامت و همکاری و اقدام فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، جان یک مادر باردار ساکن منطقه دورک احمد فداله با انتقال مادر به وسیله بالگرد اورژانس هوایی دزفول به زایشگاه حضرت زینب (س) نجات یافت.

دکتر عصار ادامه داد: در همین روز مجدد گزارش درد زایمان یک مادر باردار ساکن منطقه ده زنون احمد فداله توسط بهداشت و اورژانس ۱۱۵ دریافت شد که به دلیل نامساعد بودن هوا و ممکن نبودن پرواز بالگرد اورژانس، انتقال این مادر باردار با همکاری تیم‌های امدادی هلال احمر مستقر در منطقه در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد:  به دلیل برودت هوا و دمای زیر صفر درجه در این منطقه کوهستانی پس از هماهنگی با تنها آمبولانس کوهستان موجود هلال احمر، انتقال زمینی این مادر از منطقه سخت گذر به سرعت آغاز شد.

وی می‌گوید: این مادر باردار در ساعت ۳ بامداد در آمبولانس و با کمک امدادگران زایمان کرده و به همراه نوزاد خود در سلامت کامل تحویل بیمارستان حضرت زینب (س) شد.

دکتر عصار افزود: حاصل ساعت‌ها تلاش، هماهنگی و پیگیری و نگرانی مجموعه‌های امدادی و درمانی دزفول حفظ جان ۲ مادر و نوزاد آنان بود که در سلامت کامل تحت مراقبت بیمارستانی قرار گرفتند.

کدخبر: 977031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟