اسکان بیش از یک میلیون مسافر نوروزی در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه تا 12 فروردین ماه یک میلیون و ۵۵ هزار نفر مسافر نوروزی در اصفهان اسکان یافته اند، گفت: از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر (۱۰ درصد) در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، حدود ۴۷۰ هزار نفر (۴۵ درصد) در مدارس آموزش و پرورش، حدود ۷۰ هزار نفر (شش درصد) در باغ فدک، حدود ۱۵ درصد در منازل استیجاری و حدود ۲۲ درصد در منزل اقوام خود اسکان یافته اند.

مرتضی نصوحی افزود: در این مدت ۵۵ هزار بازدید از مجموعه باغ گل‌ها، ۵۶ هزار بازدید از شهر رویاها، ۴۰ هزار بازدید از تله کابین صفه، ۳۳ هزار بازدید از تله‌سیژ ناژوان، ۲۷ هزار بازدید از شهربازی صفه، ۹۰ هزار بازدید از مجموعه باغ پرندگان و ۴۰ هزار بازدید از باغ خزندگان صورت گرفته است.

هدایت و ساماندهی ۲۶ دست‌فروش در شهر

 مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان هم گفت: از ساعت ۷:۰۰ یازدهم فروردین تا ساعت ۷:۰۰ روز دوازدهم فروردین ماه ۴۳ مورد تذکر و اعمال قانون بازاریابان اسکان غیرمجاز (کلید به دستان) انجام شده و ۱۰۸ چادر مسافرتی توسط نیروهای گشت ویژه این اداره کل از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

روح‌الله ابوطالبی افزود: در این بازه زمانی ۲۳۹ مورد راهنمایی خودروی مسافران انجام شده و  هشت متکدی و ۲۶ دست‌فروش در شهر هدایت و ساماندهی شده اند.

استقرار ۵۵ آتش‌نشان در باغ فدک

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان هم از استقرار ۵۵ آتش‌نشان در باغ فدک خبر داد و گفت: در شامگاه 11 فروردین ماه مسافران نوروزی ۸۰۰ چادر در کمپ باغ فدک برپا کردند.

محمدمهدی مقدس زاده با اعلام اینکه نیروهای آتش‌نشان مستقر در این محل ۶۸ کپسول گاز پیک‌نیک را از چادر مسافران خارج کردند، افزود: علاوه بر ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی که روزانه ۱۸۵ آتش‌نشان در آن آماده‌باش هستند، ۵۵ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه یک دستگاه خودروی اطفائیه سبک و دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده در مجموعه باغ فدک فعال هستند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 984954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟