تأیید کلیات مفاد سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دویست و چهل و دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با حضور استاندار اصفهان، معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

در این نشست سند «جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان» توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارائه شد و کلیات این سند به تأیید رسید.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این خصوص با اشاره به اجماع نظر اعضای نشست در خصوص مفاد و بندهای سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان، گفت: مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان که در نشست‌ با مسئولان ملی به تأیید و تصویب رسیده است رصد و مصوبات اجرا نشده با سرعت بیشتری تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی بیان کرد: بایستی حفاظت از محیط زیست گفتمان جاری و ساری واحد‌های صنعتی استان باشد و اقدامات این حوزه همانند سایر حوزه‌های تولید، ارتقاء و فروش در واحد‌های صنعتی مشخص و قابل ارائه باشد.

دکتر مرتضوی افزود: در این راستا با تعریف رویدادهایی سالیانه در حوزه محیط زیست، واحد‌های صنعتی و حمل‌ونقل استان می‌توانند گزارش عملکرد خود را در این خصوص به مردم و بازدیدکنندگان ارائه کنند.

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان جهت کاهش آلودگی هوا در اصفهان، گفت: حضور پویا و مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش آلودگی هوای اصفهان ضروری است و بایستی نقش این مجموعه‌ها در سند کاهش آلودگی هوا مشخص شود.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در این سند براساس رصد و پایش اجرای مصوبات توسط واحد‌های صنعتی، طرح‌های تشویقی نیز اضافه شوند.

وی عنوان کرد: در سند کاهش آلودگی هوای اصفهان، بندی مختص نمایندگان استان جهت تنظیم قوانین خاص افزوده شود.

استاندار اصفهان گفت: تمامی واحد‌های صنعتی استان سند روند کاهش آلایندگی و برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص خود در این زمینه را تنظیم و تدوین کنند.

دکتر مرتضوی در پایان افزود: امیدواریم با وحدت رویه و همراهی همه دستگاه‌های استان شاهد کاهش آلودگی هوا، آب و خاک استان باشیم.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 988775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟