همه چیز در مورد اسپیرولینا

به گزارش رکنا، اسپیرولینا نوعی جلبک سبز - آبی از شاخه ( سیانوباکترها ) است . این جلبک توسط سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان سوپرفود نامگذاری و به عنوان غذای فضانوردان انتخاب شده است چرا که فقط مقدار کمی اسپیرولینا برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کافی است . جلبک اسپیرولینا خواصی فوق العاده و حیرت انگیز برای سلامت و زیبایی دارد و می تواند یک نجات دهنده واقعی باشد. اسپیرولینا حاوی مقدار فراوانی پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و می تواند به خوبی کمبودهای سلولی و تغذیه ای سلولهای بدن و پوست را برطرف کند.

پروتئین ها برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو اهمیت بسیاری دارند . برخی از اسید آمینه ها برای ساخت کلاژن و حفظ الاستیسیته پوست بسیار ضروری اند . همچنین با تامین پروتئین مورد نیاز بدن به ساخت کراتین و رشد سالم تر و سریع تر موهای سر کمک زیادی می کنند . اسپیرولینا بیش از ۶۰% پروتئین در خود دارد که بیشترین میزان پروتیئن شناخته شده در یک ماده روی کره زمین است و می تواند تمام اسید آمینه های لازم برای بدن را فراهم کند .

همانطور که گفته شد جلبک اسپیرولینا خواص بسیاری برای سلامتی پوست و بدن ما دارد و می توان گفت یک غذای کامل برای بدن ماست . حال چند مورد از خواص این ماده طبیعی برای بدن را بیان می کنیم :

1. پاکسازی سلول های پوستی

2. مبارزه با التهاب

3. آنتی اکسیدان بالای جلبک اسپیرولینا

4. تامین ویتامین های پوستی

5. حذف لکه های تیره دور چشم و روی پوست

6. مبارزه با جوش و آکنه

7. تامین انرژی سلولی

حال دو مورد از موارد ذکر شده را توضیح داده و می گوییم که جلبک اسپیرولینا چگونه به این عوامل کمک می کند :

• تامین ویتامین های پوستی :

جبلک اسپیرولینا به مقدار فراوانی ویتامین A ،E و ویتامین B12 دارد و می تواند پوست های آسیب دیده و شل را درمان کرده و باعث جوان تر و روشن تر شدن پوست شود و از رشد رادیکال های آزاد و ایجاد پیری جلوگیری کند . ویتامین های موجود در این جلبک به بدن کمک می کنند تا بتواند سلول های جدید و سالم را سریع تر تولید کند و در نتیجه شما پوستی جوان تر و شاداب تر داشته باشید .

• مبارزه با جوش و آکنه :

جلبک اسپیرولینا یک آنتی باکتریال و ضد ویروس بسیار قدرتمند است و می تواند باعث ضدعفونی شدن و از بین رفتن باکتری های مضر سطح پوست که مسئول ایجاد جوش و آکنه هستند ، شود . اسپیرولینا حتی می تواند به درمان زگیل کمک کند و درمانی آسان تر و سریع تر برای حذف زگیل است .

همانطور که می دانیم بدن هر شخص مقدار معینی نیاز روزانه به مواد غذایی مختلف داره که می توانید آنها را در قالب هرم غذایی مشاهده کنید ! از آنجایی که همیشه ممکن است محصول مناسب موجود نباشد و مواد غذایی که استفاده می ‌کنیم به اندازه مناسب ، عالی و کافی برای بدن نباشد ، پزشکان در کنار مواد غذایی مکمل‌ها را تجویز می ‌کنند تا بتوانند کمبودهای بدن ما را جبران کنند ؛ ولی چرا مکمل‌های شیمیایی؟! از جلبک اسپرولینا انواع مکمل های غذایی و سلامتی ساخته می شود از جمله کپسول اسپیرولینا ، ماسک صورت اسپیرولینا و ...

• خواص درمانی کپسول جلبک اسپیرولینا :

1. کنترل دیابت

2. کنترل فشار خون

3. خاصیت چربی سوزی و عضله سازی قوی

4. فعالیت ضد ویروس (از جمله ویروس HIV )

5. درمان کبد چرب

6. ضد انگل و قارچ

7. بهبود مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها

8. کاهش کلسترول و چربی خون

9. التیام دهنده زخم‌های دستگاه گوارش

• خواص خارق العاده ماسک صورت جلبک اسپیرولینا :

1. تغذیه کنندگی کامل پوست

2. ویتامینه قوی پوست

3. ضد لک و چین و چروک

4. مقابله با آکنه و جوش های قرمز

5. کلاژن ساز بسیار قوی

جلبک اسپیرولینا درست مثل یک چراغ جادو هست اما با تعداد آرزوی بی نهایت ! این ماده طبیعی به جز استفاده برای سلامتی پوست و بدن در خیلی از حوزه‌های صنعتی دیگر نیز کاربردهای خارق العاده دارد و همه جا می توان استفاده از آن را مشاهده کرد . در اینجا به چند مورد مهم و اساسی آن اشاره می‌کنیم :

• استفاده در پرورش آبزیان

• تصفیه آب و فاضلاب

• استفاده در کشاورزی به عنوان کود، اثرات مثبت روی گیاهان، و بهبود و حفظ کیفیت خاک

• استفاده از جلبک اسپیرولینا در دامداری‌ها به عنوان مکمل های مفید

کدخبر: 845847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟