انواع رژیم ترکیبی قهوه

به گزارش رکنا، برای بالاتر بردن تاثیر قهوه بر لاغری، می‌توان آن را با برخی مواد غذایی دیگر میل کنید تا با ساخت یک ترکیب طلایی به کاهش وزن سریع‌تر شما کمک کند: قهوه و کره دِیوی اسپِری (Dave Asprey) اولین بار دستور استفاده از قهوه به همراه کره را در سال 2011 منتشر کرد و آن را به عنوان یک گزینه بسیار مناسب رژیمی برای وعده صبحانه معرفی کرد. علاوه براین، یک کارآفرین آمریکایی با سفر به کشور تبت و استفاده از یک نوشیدنی سنتی عالی در آنجا به این نتیجه رسید که افزودن کره حیوانی به قهوه عادی سبب لاغری و کاهش وزن در افراد می‌شود. شما می‌توانید این ترکیب را در کنار رژیم غذایی خود با این میزان (یک قاشق غذا خوری کره و یک قاشق غذاخوری قهوه) استفاده کرده و نتایج شگفت انگیزش را مشاهده کنید.

قهوه و دارچین

تحقیقات بسیار زیادی نشان داده است که اضافه کردن یک پیمانه دارچین به یک فنجان قهوه سیاه یا دبل اسپرسو و به نوعی ادغام کردن آنتی اکسیدان و کافئین می‌تواند سرعت سوخت و ساز را در بدن شما بالا برده و به فرآیند تسریع کاهش وزن شما کمک می‌کند. از طرفی، این دو ماده اشتهای شما را به طرز عجیبی کاهش داده و با دادن احساس سیری از پرخوری جلوگیری می‌کنند.

قهوه و لیموترش

ترکیب کردن قهوه با لیموترش نیز یکی از روش‌هایی است که به شما در رسیدن به تناسب اندام و لاغری کمک می‌کند. ادرار آور بودن قهوه و لیموترش باعث دفع سموم و آب اضافی و پاکسازی بدن می‌شود و از طرفی متابولیسم بدن را بالا می‌برد. همچنین، ویتامین C، منیزیم، کلسیم و آنتی اکسیدان‌های موجود در این ترکیب تمایل شما به غذاهای شیرین را کاهش داده و از این طریق نیز به کاهش وزن شما کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که آن دسته افرادی که قهوه را به همراه لیمو نوش جان می‌کنند، دو برابر بیشتر در مقایسه با سایر افراد در ادرار خود کافئین دارند. لازم به ذکر است که بهترین زمان استفاده از این ترکیب، وعده صبحگاهی است که علاوه بر خاصیت نشاط آوری، انرژی شما تا پایان روز فراهم گردد. رژیم قهوی و لیمو به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کرده و میل به مصرف غذای شیرین را نیز کاهش می‌دهد. رژیم قهوی و لیمو به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کرده و میل به مصرف غذای شیرین را نیز کاهش می‌دهد.

پرتقال و قهوه

اگر در آستانه رفتن به باشگاه برای تحرک بیشتر در کنار رژیم غذایی خود هستید و از طرفی دوست دارید که در تمرینات قدرتی و سنگین باشگاهی انرژی کافی و در عین حال متابولیسم بیشتری داشته باشید. از آبمیوه طبیعی پرتقال در کنار یک فنجان قهوه خود قبل از تمرینات استفاده کنید! خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در قهوه و پرتقال اثر آن را چندین برابر می‌کند و علاوه بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن شما به چربی‌سوزی و از دست دادن انرژی بیشتر کمک می‌کند. علاوه براین، آب پرتقال نه تنها تلخی قهوه را از بین می‌برد، بلکه با شیرینی خود بدن را به جذب سریع‌تر کافئین ترغیب می‌نماید.

قهوه و خرما

به گفته بسیاری از متخصصان حوزه سلامت، خوردن روزانه 4 الی 6 عدد خرما در کنار یک فنجان قهوه سیاه در وعده صبحگاهی و یا عصرانه می‌تواند به کاهش وزن و احساس سیری شما در اواسط و ساعات پایانی روز کمک کند. براساس تحقیقات انجام شده، نوشیدن قهوه به همراه خرما، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن یک نوشیدنی انرژی‌زا است که معده افراد به هیچ عنوان اذیت نمی‌کند. از طرفی، هسته خرما منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فسفر و منیزیم است که در کنار قهوه به لاغری و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید 8 الی 10 هسته خرما را پودر کرده و آن را در کنار یک فنجان قهوه خود استفاده کنید. این معجون شگفت انگیز با کاهش قند خون شما، باعث آب شدن چربی‌های شکمی نیز می‌شود.

شیر قهوه

بالواقع، اگر دوست دارید که کاهش وزن سریع‌تری را با مصرف قهوه داشته باشید، بهتر است شیر را به آن اضافه نکنید؛ چرا که قهوه سیاه به تنهایی دارای 7/4 میزان کالری است که اگر مقداری شیر و شکر به آن اضافه گردد این میزان به 6/56 کالری می‌رسد اما اگر هنوز به طعم غلیظ قهوه عادت ندارید و دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، می‌توانید 3 الی 4 قاشق چای‌خوری شیر را به یک فنجان قهوه اضافه کنید تا علاوه بر از دست ندادن خاصیت چربی‌سوزی با ذائقه شما سازگار گردد. اضافه کردن کمی شیر به رژیم لاغری قهوه موجب کاهش مشکلات گوارشی ناشی از مصرف قهوه خواهد شد. اضافه کردن کمی شیر به رژیم لاغری قهوه موجب کاهش مشکلات گوارشی ناشی از مصرف قهوه خواهد شد.

قهوه و سیب

یکی از خواص شگفت انگیز میوه سیب این است که با پر کردن بخش زیادی از معده به از بین بردن احساس گرسنگی و هضم بهتر غذا در دوران رژیم کمک می‌کند. به همین خاطر است که در بعضی از رژیم‌های غذایی خوردن آن به همراه آب نیم ساعت قبل از خوردن وعده اصلی پیشنهاد می‌شود. استفاده از سیب به همراه قهوه اسپرسو علاوه بر از بین بردن ولع غذایی شما، یک چربی‌سوز فوق العاده موثر است که متابولیسم شما را بالا برده و باعث هضم سریع غذا از روده‌‌ها و جلوگیری از دل درد می‌شود. شما می‌توانید اسپرسو نوش جان کنید و یک سیب بزرگ را در کنار آن بخورید؛ بدون اینکه ترس از دست دادن احساس گرسنگی و ضعف را داشته باشید.

قهوه و میوه

اگر به دنبال یک چاشنی فوق‌العاده مغذی و در عین حال سبک برای ترکیب با قهوه هستید، میوه بهترین جایگزین است. البته توجه داشته باشید که همه میوه‌ها با این نوشیدنی سازگاری ندارند و ممکن است لذت طعم خوشمزه یک فنجان قهوه صبحگاهی را به طور کامل خراب کنند. در این قسمت چند نمونه از میوه‌هایی که خوردن آن‌ها در کنار یک فنجان قهوه مزه و خواص آن را دو چندان می‌کند را نام می‌بریم: انواع توت‌ها مانند توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و شاه توت میوه‌های هسته‌دار مانند آلو، هلو، زردآلو، شلیل، انبه، گیلاس میوه‌های ترش مانند توت سیاه، کیوی، گریپ فروت موز، پرتقال و تمشک

کدخبر: 899915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟