ماسک خیار و گلاب برای رفع تیرگی و پف چشم

به گزارش رکنا، خیار به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد به بهبود سلول های پوستی کمک می‌کند؛ با مصرف 2 هفته‌ ای از این ماسک خانگی صورت شما چاق تر و زیباترخواهد شد؛ پس دیگر نیاز به بوتاکس نخواهید داشت.

طرز تهیه ماسک صورت خیار و گلاب

برای این منظور، خیار را رنده کنید و روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. همچنین می‌توانید از گلاب برای چاقی صورت خود استفاده کنید، فقط کافی است هفته ای سه بار، ماسک خیار و گلاب را به پوست خود بزنید.

برای تهیه این ماسک خانگی کافی است که چند حلقه خیار را در گلاب آغشته کنید و اجازه دهید این ترکیب زیبایی به مدت 20 دقیقه در یخچال باقی بماند؛ سپس به مدت یکربع حلقه ها را روی چشم ها قرار دهید. این کار پف چشم ها را از بین می‌برد.

ماسک خیار و گلاب برای لک و جوش صورت

اگر صورت شما مستعد لک و جوش های چرکی و سر سیاه است؛ مقداری خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب ترکیب ؛ سپس دو عدد پد پنبه‌ ای را به مدت 2 ساعت درون این ترکیب قرار داده و در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود. بعد از گذشت مدتی پد‌ها را روی محل لک ‌های صورت و جوش‌ ها قرار دهید. بگذارید این ترکیب به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت شما بماند، بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

خواص گلاب:

گلاب مایع خوشبویی است که از تقطیر عصاره گل رز به دست می‌آید. این مایع طبیعی یا همان جان گل سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی است، در علم پزشکی به این ماده جاروی سلولی لقب داده‌اند. بیشترین میزان تخریب سلولی پوست وجود ناکافی همین آنتی اکسیدان ها است البته نگران نباشید، گلاب تمام این کمبودها را جبران می‌کند.

نکته : اگر پد پنبه ای در دسترس نبود از پنبه استفاده کنید‌.

کدخبر: 902259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟