خوراک میگو افزایش دهنده قد کودک

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید کودک تان قدبلند شود می توانید خوراک میگو را در برنامه غذایی او بگنجانید. کافی است میگو را به همراه گوجه فرنگی و هویج و کدو و پیاز و ذرت و هر سبزیجات به کار رفته را در روغن یا کره تفت دهید و ادویه مجاز را به آن بیفزایید. یک تا 2 لیوان آب روی آن ریخته و حدود یک ساعت می گذاریم بپزد و نرم شود.

سوالات مهم درباره میگو دادن به کودک

از چند ماهگی می توانیم به نوزاد میگو بدهیم؟

خوردن میگو توسط کودک، از نظر فنی ممکن است به محض آماده شدن کودک برای شروع غذای جامد، که عموماً در حدود 6 ماهگی است، بلامانع باشد. با این حال، ممکن است بخواهید تا سال اول زندگی نوزاد خود صبر کنید تا میگو را با هر نظمی سرو کنید بنابراین بهترین سن برای زمان دادن میگو به کودک پایان یک سالگی است. بافت جویدنی و لغزنده آنها می تواند برای نوزادان سخت باشد، به علاوه سخت پوستان به طور طبیعی سرشار از سدیم هستند که مقدار بیش از حد آن، سالم نیست. میگو یکی از مواد غذایی محبوب در سراسر جهان است، اما بازار جهانی میگو خالی از اشکال نیست.

درمورد دادن میگو به نوزاد باید در نظر داشته باشید که جویدن میگو برای نوزادان و نوزادان نوپا دشوار است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آیا نوزاد شما برای میگو کامل آماده است یا نه.

آیا دادن میگو به نوزاد ایمن است؟

بله - با اعتدال. میگوی تازه یا منجمد منبع عالی پروتئین است، به علاوه آنها اسیدهای چرب امگا 3 را برای تقویت سلول های در حال رشد نوزاد شما ارائه می دهند. سخت پوستان همچنین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری هستند: ویتامین ب۱۲ و کولین برای حمایت از رشد مغز. سلنیوم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تیروئید و روی برای تقویت انرژی.

خبر خوب: میگو نسبت به بسیاری از آبزیان دیگر جیوه کمتری دارد.

با این اوصاف، بهتر است به چند دلیل میگو را به طور متعادل سرو کنید. اول، میگو مملو از سدیم است: یک وعده حاوی 150 میلی گرم سدیم است- این مقدار تقریبا 75 درصد سدیم توصیه شده روزانه برای نوزادان زیر 12 ماه است. دوم، میگو اغلب در مزارع پرورش ماهی با آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی پرورش می یابند تا رنگ آن حفظ شود، رطوبت آن افزایش یابد، فساد در آن کاهش یابد و از آن در برابر بیماری محافظت شود.

اگر این ملاحظات باعث تردید شما در مصرف میگو می شود، مطمئن باشید میگوی سالم و قابل اطمینان زیادی در بازار وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، میگوی پوسته دار تازه یا منجمد که در اوج فصل تولید خریداری شده است (میگو نیز فصلی است - درست مثل سبزیجات!) احتمالاً مشکلات کمتری ایجاد می کند. فقط از فروشنده ماهی در مورد آن سؤال کنید تا مطمئن شوید.

هنگام خرید میگوی فریزر شده، برچسب ها را بخوانید و سعی کنید منبع معتبری را درست مانند آنچه در تمام غذاهای خود دارید انتخاب کنید.

آیا دادن میگو به نوزاد خطر خفگی دارد؟

بله. بافت لاستیکی آبزیان صدف دار می تواند خطری را برای نوزادان و نوزادان نوپا ایجاد کند خصوصاً در صورت کامل بودن. برای به حداقل رساندن خطر، غذاها را خرد کرده یا خیلی نازک برش دهید. مثل همیشه، حتما یک محیط امن برای تغذیه نوزاد ایجاد کنید و در هنگام غذا خوردن در دسترس نوزاد خود باشید.

آیا دادن میگو به نوزاد حساسیت زاست؟

بله. میگو نوعی صدف است که از جمله آلرژن های غذایی متداول است و نوزادانی که به میگو حساسیت دارند، واکنش آلرژیک بیشتری نسبت به سایر سخت پوستان (خرچنگ خالدار، خرچنگ، خرچنگ دریایی) و تا حدودی خانواده نرم تنان ( صدف، صدف باریک، هشت پا، صدف، گوش ماهی، حلزون، ماهی مرکب) نشان خواهند داد. میگوها معمولاً حاوی مواد نگهدارنده با سولفیت هستند که بعضی از افراد به آن حساسیت دارند. در صورتی که سابقه آلرژی به غذاهای دریایی در خانواده شما وجود دارد، قبل از مصرف میگو توسط نوزاد، با یک متخصص آلرژی مشورت کنید.

جالب توجه است که آلرژی به آبزیان سخت پوست معمولاً در بزرگسالی ایجاد می شود و کسانی که در نوزادی به آن مبتلا می شوند، حساسیت آنان بیشتر از آن رشد نخواهند کرد. اگر در طی اولین وعده های غذایی واکنش نامطلوبی مشاهده نشد، به تدریج مقدار آن را در وعده های غذایی بعدی افزایش دهید.

توجه: حساسیت داشتن شما به صدف ماهی به معنای آلرژی داشتن نوزاد شما به این ماهیان بالدار نیست زیرا با هم ارتباط تنگاتنگی ندارند. با این حال، شما باید مراقب پروتیین صدف ماهی که به صورت کنسرو تهیه می کنید باشید زیرا که به دلیل تهیه و بسته بندی شدن آنها در یک محیط، به ماهی بالدار آلوده می شوند.

نحوه دادن میگو به نوزاد

هر نوزادی طبق جدول زمانی خود رشد می کند. پیشنهادات آماده سازی در زیر فقط برای اطلاع رسانی است و جایگزین مشاوره حرفه ای، توصیه های یک به یک از متخصصان پزشکی یا بهداشت نوزادان، متخصص تغذیه یا متخصص رژیم غذایی نوزادان نیست. توصیه های پزشکی حرفه ای را هرگز نادیده نگیرید و یا به دلیل آنچه در اینجا خوانده اید در جستجوی آن تردید نداشته باشید.

12 ماهگی: برای دادن میگو به کودک یکساله، میگوی ریز یا برش نازک در این سن بی خطرترین است. با افزایش اعتماد به نفس، قطعات بزرگتر را به نوزاد خود بدهید تا با چنگال سوراخ کند. میگوی کامل می تواند خطر خفه کنندگی داشته باشد، بنابراین هنگامی که تصمیم دارید آن را به نوزاد نوپای خود ارائه دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها با توجه کامل در یک صندلی پشتیبانی قرار دارند و او را ترغیب کنید تا یک گاز بزند نه اینکه همه آن را در دهان بگذارد.

12 تا 24 ماهه: زمان خوردن کیک میگو! کیک میگو می تواند در این سن کاملاً محبوب باشد اما حتماً غذاهایی را در حالت طبیعی خود نیز ارائه دهید تا نوزاد شما همچنان به شکل، بافت و احساس آنها در دهان خود آشنا شود. با افزایش اعتماد به نفس، قطعات بزرگتر را به نوزاد خود بدهید تا با چنگال سوراخ کند.

 نکته: آن رگ تیره که از پشت میگو عبور می کند، لوله گوارش میگو است. اگرچه خوراکی است، اما ممکن است دارای رگه های شن و ماسه باشد. اگر می خواهید آن را بردارید، به راحتی پشت میگو را با چاقو برش زده و لوله را با انگشتان خود بیرون بیاورید.

کدخبر: 903930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟