صبحانه و ناهار و میان وعده و شام رژیمی

به گزارش رکنا، اگر به دنبال رژیم لاغری مناسب هستید می توانید به عنوان صبحانه از یک عدد نان تست و 30 گرم پنیر فتا و گوجه فرنگی استفاده کنید. برای وعده ناهار 120 گرم سینه مرغ به همراه 7 قاشق برنج و نصف لیوان کلم بروکلی را میل کنید. سالاد فتوش به میزان یک و نیم لیوان برای شام شما عالی است. میان وعده هم می توانید 7 عدد بادام به همراه یک تخم مرغ بخورید. اگر روزی یکبار از این برنامه غذایی به طور مرتب استفاده کنید بدن تان به سالم خوردن عادت می کند و تناسب اندام را خواهید دید. امتحان کنید.

چرا داشتن رژیم غذایی برای تناسب اندام و سلامتی ضروری است؟

در واقع همه ما یک الگوی غذایی داریم، اما ممکن است الگوی غذایی بیشتر ماها سالم و علمی نباشد. غذایی که می‌خورید، حجم غذا و زمان صرف غذا، الگوی غذایی شما را تشکیل می‌دهد.

وقتی متخصص توصیه می‌کند که رژیم بگیرید، منظورش پیروی از یک الگوی غذایی سالم است.

یعنی لازم است مواد غذایی سالم‌تری انتخاب کنید، از هرکدام به مقدار متناسبی بخورید و برای وعده‌های غذایی خود زمان‌بندی درستی داشته باشید.

هدف اول از داشتن یک رژیم سالم، سلامتی است

هدف اول از داشتن یک رژیم سالم، سلامتی است. بسیاری از بیماری‌ها مثل دیابت، کبد چرب، پوکی استخوان، چند نوع سرطان، مشکلات گوارشی، بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین، چربی خون، فشارخون و نیز برخی از اختلالات عصبی به خاطر تغذیه ناسالم به‌وجود می‌آیند.

هدف دوم وزن متعادل است

در درجه دوم هدف از داشتن رژیم سالم رسیدن به وزن متعادل است. یعنی اگر کمبود وزن داریم، رژیم چاقی یا افزایش وزن باید وزن ما را بالا ببرد و اگر دچار اضافه‌وزن هستیم به کمک رژیم لاغری باید وزن کم کنیم. تناسب‌اندام به زیبایی و اعتمادبه‌نفس ما کمک می‌کند.

در مواردی رژیم‌های موقت هدف درمانی دارند. مثلا ممکن است پزشک معالج برای مدتی کوتاه مصرف یک غذا را برای بیمار منع کند یا به او مکمل‌یاری برساند.

کدخبر: 914194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟