یه روش خونگی برای درمان ریزش مو

به گزارش رکنا، اگر از ریزش مو رنج می برید کافی است یک عدد سیب زمینی رنده شده را با زرده تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیم روی پوست سر خشک بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. به زودی اثرش را می بینید.

فواید سیب زمینی برای مو

سیب زمینی یک ماده غذای محبوب در سرتاسر جهان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. جدا از طعم و قابلیت تطبیق این خوراکی با انواع غذاها، خواص آن برای موها شگفت انگیز است. سیب زمینی سرشار از آهن، پتاسیم، فیبر، پروتئین و ویتامین است و به تقویت فولیکول‌های مو کمک‌ می‌کند. سیب زمینی در حل مشکلات مختلف مو مانند خشکی، دو شاخه شدن یا موخوره ، شوره سر و حتی شکستگی و ریزش مو مؤثر است. در ادامه بیشتر از فواید سیب زمینی برای رشد مو خواهیم گفت.

تمام قسمت‌های سیب زمینی، از پوست گرفته تا آب و پالپ آن‌ می‌تواند برای مراقبت از مشکلات مو مفید واقع شود. آب سیب زمینی و پوست آن فواید بسیار مختلفی برای سلامت مو و پوست سر دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره‌ می‌کنیم:

۱. پوست سر را تمیز نگه‌ می‌دارد

با استفاده از آب سیب زمینی‌ می‌توان به‌سادگی به تمیز کردن پوست سر و رفع گرفتگی فولیکول‌های مو برای مقابله با مشکلاتی مانند شوره سر و ریزش مو پرداخت.

۲. رشد سریع مو

آب و پوست سیب زمینی حاوی روی، نیاسین و آهن است که با تغذیه فولیکول‌های مو به رشد سریع مو کمک‌ می‌کند. برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر باید هر روز از آب سیب زمینی برای رشد موهای خود استفاده کنید.

۳. شوره سر را از بین‌ می‌برد

سیب زمینی ماهیتی اسیدی دارد و از این رو به جلوگیری از شوره سر کمک‌ می‌کند. آب سیب زمینی‌ می‌تواند برای پوست سر نیز مفید باشد.

۴. نرم‌کننده طبیعی

سیب زمینی با افزودن درخشندگی به ساقۀ مو، به‌عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل‌ می‌کند. جالب است بدانید استفاده از آب سیب زمینی برای نرم کردن مو یک آیین باستانی در بسیاری از تمدن‌ها بوده است.

تهیه آب سیب زمینی برای رشد مو در خانه و با استفاده از مواد ساده، بسیار آسان است. فقط کافی است یک سیب زمینی را پوست بگیرید و در مخلوط کن مخلوط کنید تا پوره یکدستی به دست آید. سپس آن را با یک پارچه صاف کرده و آب آن را در ظرفی بریزید. همچنین‌ می‌توان از آب سیب زمینی به صورت ترکیبی با سایر مواد مانند تخم مرغ و عسل برای تهیه ماسک موها استفاده کرد.

۵. تحریک گردش خون

وقتی آب سیب زمینی به آرامی ‌روی پوست سر ماساژ داده شود، گردش خون را تحریک و تقویت کرده و مو را از شر ناخالصی‌های فولیکول‌های مو خلاص‌ می‌کند. این مسئله باعث رشد سالم مو نیز‌ می‌شود.

۶. آب سیب زمینی برای موهای خاکستری

می‌توان از آب سیب زمینی برای موهای خاکستری استفاده کرد. این ماده به بازگرداندن درخشش از دست رفته موها کمک‌ می‌کند و به رشد سریع و ضخیم شدن موهای جدید کمک‌ می‌کند. می‌توان به‌راحتی ماسک‌های خانگی مختلفی را از آب و پوست سیب‌زمینی تهیه کرد.

کدخبر: 947245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟