راهنمای انتخاب بهترین مبل راحتی برای اتاق نشیمن

 

مبلمان راحتی یکی از گزینه های محبوب برای خرید مبل در نظر گرفته می شود. 

عوامل مهم قبل از خرید مبل راحتی

مبل یکی از لوازمی است که سال ها بدون تعمیر یا هزینه های دیگر استفاده می شود. پس انتخاب مبل با کیفیت مطابق با درخواست مشتری و بودجه در نظر گرفته شده اهمیت بالایی دارد.

بودجه مشخص برای خرید مبل راحتی

قبل از هر اقدامی، باید بودجه‌ مشخصی را برای خرید مبل راحتی خود تعیین کنید. با تعیین بودجه، می ‌توانید انتخاب آسانی بر اساس بودجه خود داشته باشید. در نتیجه بهترین گزینه ‌های مبل راحتی را بر اساس متریال و مدل ساخت انتخاب کنید.

قیمت مبل‌های راحتی متغیر بوده و بستگی به مهندسی ساخت، شکل طراحی، نوع مواد و متریال استفاده شده در آن دارد. با تعیین محدوده قیمت، می‌توانید بهترین مبل راحتی را با کیفیت مناسب و قیمت موردنظر انتخاب کنید. پاف هم جز مبل راحتی به شمار می آید که امروزه کاربرد زیادی دارد.

ابعاد مبل متناسب با فضای داخلی

پس از تعیین بودجه، مرحله بعدی این است که ابعاد و فضای موجود در اتاق را اندازه‌گیری کنید. انتخاب مبل ‌های ال یا راحتی باید به طور کامل با اندازه و فضای خانه هماهنگ باشد. برای این کار، نیاز است که ابعاد دقیق فضا را اندازه ‌گیری کنیم تا مطمئن شویم مبلی که انتخاب می‌ کنیم، نه خیلی بزرگ باشد که فضا را اشغال کند و نه خیلی کوچک باشد.

در صورت اندازه‌گیری فضا، می ‌توان مبلی با ابعاد مناسب را انتخاب کرد. این مبل در عین حالی که به زیبایی و کارایی فضا کمک می کند، در کنار آن می توانید از فضا استفاده بهینه داشته باشید. در صورتی که مبل مورد نظر با فضای مورد نظر خود را پیدا نکردید، می توانید مبل سفارشی و اختصاصی خریداری نمایید. توجه کنید که خرید مبل بصورت سفارشی زمان بیشتری برای تولید نیاز دارد و همچنین قیمت آن بالاتر می‌باشد.

نوع رنگ چوب مبل

رنگ مبل راحتی مشتکل از دو بخش یعنی رنگ پارچه و رنگ چوب می‌باشد. رنگ خودرنگ در مبل راحتی بدلیل حفظ حس طبیعی بودن چوب توصیه می شود. گزینه های بعدی می توان به رنگ های گردویی، عسلی و دودی اشاره کرد.

نوع رنگ چوب مبل

پارچه مبل راحتی

پارچه مبل راحتی از نظر جنس و رنگ بسیار حائز اهمیت است. این بخش معمولا بعد از انتخاب مدل مبل راحتی، مهمترین بخش خرید مبل راحتی می‌باشد. جنس پارچه مبلی بسیار متنوع بوده که برای مبل راحتی بیشتر از پارچه های تدی، گونی بافت، کتان، مخمل و حوله ای استفاده می شود. رنگ مبل راحتی می ‌تواند تأثیر زیادی بر دکوراسیون منزل داشته باشد. اگر از رنگ‌ های شاد و جذاب استفاده کنید، دکور جذاب تر و پویا تر مشاهده می کنید. در هر صورت می‌ توانید از رنگ‌های خنثی و آرام استفاده کنید که با عناصر دکوراسیون فضای داخلی همخوانی داشته باشند. با انتخاب رنگی که با سلیقه شما هماهنگ است، می‌ توانید زیبایی و هماهنگی دکور منزلتان را بهبود بخشید.

پارچه مبل راحتی

انتخاب رنگ مبل در سالن پذیرایی بهتر است با توجه به اندازه و نور موجود در اتاق انجام شود. برای مثال، در صورتی که حال پذیرایی شما بزرگ باشد، می ‌توانید از رنگ‌ های تیره و سرد برای مبل استفاده کنید تا فضا را به نظر تشریفاتی و شکیل تر شود. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، استفاده از رنگ ‌های روشن می ‌تواند به ظاهر فضا احساس بزرگ تری بدهد.

بهتر است رنگ مبل را با دیگر اجزای دکوری حال پذیرایی مانند فرش و پرده هماهنگ کنید. این کار باعث ترکیب زیبا و هماهنگی بین اجزای دکوری می‌شود و به زیبایی و شکوه حال پذیرایی شما کمک خواهد کرد.

اهمیت وزن مبل و نحوه جابه‌جایی آن

اهمیت وزن مبل و نوع حمل و نقل آن در انتخاب مبل راحتی بسیار مهم است. اگر تصمیم دارید مبل راحتی بخرید، بهتر است مبلی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد تا هنگام جابجایی و تغییر دکوراسیون، حمل و نقل آن آسان باشد. لازم است توجه داشته باشید که استفاده از مواد بی‌کیفیت ممکن است منجر به سبک شدن مبل شود. بنابراین، قبل از خرید، حتماً مبل را مورد بررسی دقیق قرار داده و از کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن اطمینان حاصل کنید.

مبل ال یکی از انواع مبل راحتی و مبل مدرن بوده که می توانید به عنوان بهترین مبل راحتی برای اتاق نشیمن یا فضای اطراف تلویزیون نیز استفاده نمایید.

بهترین نوع فوم برای مبل راحتی

در انتخاب مبل راحتی، فوم آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دو نوع فوم در ساخت مبل استفاده می شود که با نام های فوم سرد و فوم گرم (ابر) می شناسیم. روش ساده‌ برای تشخیص این دو نوع فوم این است که فوم سرد بلافاصله به حالت اولیه باز می ‌گردد در حالی که فوم گرم با اندکی تأخیر به حالت اولیه خود باز می ‌گردد.

بر حسب نیاز و شرایط از فوم گرم یا سرد استفاده می شود. وزن اسفنج مبل نیز نکته‌ای حائز اهمیت است که باید به آن توجه کرد.  به طور عمده، وزن 30 یا 35 کیلویی اسفنج نشان از فشردگی و تحمل وزن بالاتری برخوردار است.

مبل راحتی

بهترین تولید کنندگان و فروشگاه های عرضه مبل راحتی کجاست؟

برای خرید مبل راحتی گزینه های بسیاری خواهید داشت. می توانید از فروشگاه های عرضه مبل در سطح شهر، بازار های فروش مستقیم مبل، تولیدی های مبل و سایت های فروش مستقیم مبل خریداری نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که مستقیما با تولید کننده مبل در ارتباط باشید، می توانید با هزینه های بسیار کمتر مبل مدرن خریداری نمایید.

استاندارد های ساخت مبل راحتی

مبلمان راحتی نسبت به مبلمان استیل و سلطنتی، ارتفاع کمتری دارد. دسته ‌های این نوع مبلمان طوری طراحی می شود که قابلیت تحمل وزن داشته باشد و از جنس پارچه اصلی تشک است. مبلمان راحتی بهتر است به همراه کوسن و بالش‌های نرم و راحت استفاده شود. در نشیمن مبلمان راحتی از اسفنج 35 HR ( نرم تر با قابلیت ارتجاعی بیشتر) استفاده می شود که احساس راحتی بیشتر هنگام نشستن منتقل می کند. تشک این مدل مبل ‌ها عریض‌ تر است تا برای لم دادن نیز مناسب باشد.

اهمیت توجه به نکات استفاده از مبل راحتی

استفاده از مبلمان غیر استاندارد ممکن است باعث ایجاد درصد زیادی از گرفتگی و دردهای اسکلتی عضلانی می‌شود. برای استفاده از مبلمان راحتی خوب، باید به نکات استفاده از  مبل راحتی توجه داشت.

هنگام نشستن، کف پا ها باید کاملاً روی زمین قرار بگیرد و قسمت گودی کمر باید به طور مناسب پشتیبانی شود. همچنین، هنگام نشستن روی مبل نباید خیلی فرو روید و باید در وضعیت راحتی باقی بمانید. عمق و زاویه نشیمن تأثیر زیادی بر راحتی کاربران دارد.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد راهنمای انتخاب بهترین مبل راحتی برای اتاق نشیمن بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید مبل و جزئیات آن با کارشناسان و بخش فروش و مشاوره تولیدی مبلمان ایبلو در ارتباط باشید. مبلمان ایبلو یکی از برترین و بزرگ ترین تولید کنندگان مبل در ایران بوده که تمامی محصولات با 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می شود.

در تولیدی مبلمان ایبلو امکان ثبت سفارش و خرید مبل به صورت اقساطی وجود دارد.

 

 

کدخبر: 977200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟