بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان / تکمیل بهسازی موزه هنرهای معاصر تا پایان ماه صفر

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از هنرمندان اظهار کرد: اگر اداره ارشاد جهت انجام تشریفات قانونی اقدام کند، شهرداری آمادگی دارد پنج زمین را برای احداث پلاتو (جهت اجرای نمایش) اختصاص دهد، به‌طوری که احداث زمین ها برعهده شهرداری باشد و انجام تشریفات اداری و قانونی با اداره ارشاد و بهره‌برداری با سرمایه‌گذار باشد.

او همچنین از آمادگی شهرداری برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت اجرای گالری‌های هنری در بعضی از ایستگاه‌های مترو خبر داد و افزود: شهرداری در زمینه ایجاد صندوق حمایت از تولید آثار هنری نیز قادر است به‌عنوان تسهیل‌گر عمل کند، به این صورت که بخشی از بودجه لازم را شهرداری و مابقی آن را سایر ارگان‌ها تامین کنند.

به گفته او، شهرداری اصفهان در بودجه سال جاری خود ردیف اعتباری مشخصی را برای صندوق حمایت از تولید آثار هنری در نظر گرفته است و در صورت مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این طرح به سرانجام می رسد.

شهردارتبدیل کارخانه ریسباف به موزه، نیازمند مشارکت ارگان های ذیربط

شهردار اصفهان در ادامه، از بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان (در اردیبهشت ماه) خبر داد و اظهارکرد: تلاش می کنیم که با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.

او با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، خبر داد: مرمت این مجموعه فورا آغاز می شود تا نسبت به تحقق یکی از رویاهای مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

تبدیل مکانی در تالار تیموری به موزه تئاتر، تهیه و ارایه لایحه مکمل کارت منزلت برای هنرمندان و ضرورت مشارکت جهت راه‌انداری مجدد جشنواره بهشت از دیگر موضوعاتی است که قاسم‌زاده در سخنان خود به آن اشاره کرد.

او همچنین خبر داد که سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنرهای معاصر را تا پایان ماه های محرم و صفر به پایان برساند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 989076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟