اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی

به گزارش رکنا، جالب است بدانید 72 درصد کارشناسان بازاریابی بر این باورند که سرمایه گذاری روی محتوای آنلاین بسیار سودمندتر از تبلیغات در یک مجله چاپی است و در ادامه 71 درصد مشتریان علاقه بیشتری به خرید از برندی دارند که صفحات آن را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به ارائه راهکارهایی می پردازد که شما را برای گام نهادن در مسیر درست برندسازی در شبکه‌های اجتماعی راهنمایی می‌کند.

1-شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید.

برای اینکه در مسیر برندسازی اولین گام را محکم بردارید، باید مطمئن شوید که پلتفرم مناسبی را برای این منظور انتخاب کرده‌اید. تصور کنید برای معرفی یک رویداد به جامعه مخاطبان میانسال نیاز دارید، آنگاه اگر به معرفی رویداد از اسنپ‌چت استفاده کنید، بی‌تردید مسیر را بیراهه رفته اید. در عوض، بهتر است از تلگرام یا اینستاگرام استفاده کنید. از طرفی، اگر جامعه هدف شما افراد حرفه‌ای و متخصص هستند، بهتر است به جای اینستاگرام از لینکدین یا گروه‌های تلگرامی برای این منظور بهره ببرید. فراموش نکنید که انتخاب پلتفرم اشتباه می‌تواند لطمه بزرگی به کار شما وارد کند.

2-هشتگ خود را بسازید.

هشتگ‌ها برچسب‌های محتوای شما در فضای آنلاین هستند و مخاطبان با جستجو و دنبال کردن آنها می‌توانند خیلی سریع در مسیری که مد نظر دارید، قرار بگیرند. از این رو، باید بر اساس نوع فعالیت و حوزه کسب و کار هشتگ مختص به برند خود را داشته باشید. در نظر بگیرد که هشتگ باید کوتاه و در عین حال در ذهن ماندگار باشد.

3-محتوای اختصاصی منتشر کنید.

محتوا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و چه چیز بهتر از آنکه محتوای اختصاصی برند شما در این چرخه قرار بگیرد. در حساب‌های مختلف کاربری در شبکه‌های اجتماعی و حتی وبلاگ‌تان محتوای اختصاصی تولید کنید. برای این منظور می‌توانید از طرح‌های گرافیکی مشخص یا ادبیات منحصر به فرد در فرایند تولید محتوا بهره بگیرید.

4-اینفلوئنسرها را فراموش نکنید.

امروزه فواید دوستی با اینفلوئنسرها بر هیچ کس پوشیده نیست. حالا که هشتگ اختصاصی خود را دارید، بد نیست از افراد تاثیرگذار حوزه کاری خود بخواهید که آن را بازنشر دهند. حالا وقت آن است که جامعه مخاطبان خود را با شبکه گسترده اینفلوئنسرها در هم ادغام کرده و به اصطلاح یک سوپر شبکه حول برند خود ایجاد کنید.

5-به تولید محتوا ادامه دهید.

اساس ماندگاری شما در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای منظم است. حالا که برای حفظ جایگاه برند خود تلاش می‌کنید، لازم است محتوای کافی به رگ‌های استراژی بازاریابی محتوایی خود تزریق کنید. فراموش نکنید که با این کار همزمان با برندسازی، به افزایش آگاهی از برند خود نیز کمک می‌کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟