پیش بینی قیمت طلا و قیمت سکه از 14 تا 18 تیر ماه 1400

قیمت طلا (هر اونس) در پایان معاملات روز جمعه با 0.59 درصد افزایش به 1787 دلار و 30 سنت رسید. همچنین قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز با 0.37 درصد رسد به 1783 دلار و 30 سنت رسید. روز گذشته قیمت طلا و قیمت سکه از سوی اتحادیه طلا و جواهر اعلام شد. قیمت طلا ( 18 عیار ) و قیمت طلا ( 24 عیار) با افزایش نسبی نسبت به روزهای کاری گذشته اعلام شد. نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر دیروز در گفتگو با رکنا درخصوص پیش بینی قیمت طلا و سکه بیان کرد که بازار منتظر اعلام قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه است. به نظر می رسد تا روز دوشنبه قیمت ها بدون تغییر اعلام شود.

به گزارش اقتصادی رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که دلار تضعیف شده و سرمایه گذاران احتمال می دهند فدرال رزرو در حال بررسی احتمال انقباضی کردن سیاست پولی پس انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا باشد، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

درخصوص تحلیل و پیش بینی هفتگی قیمت طلا در هفته پیش رو گفتگوی اختصاصی رکنا با علی حیدری، کارشناس اقتصاد را بخوانید:

این کارشناس اقتصاد در خصوص پیش‌ بینی فاندامنتال هفتگی طلا گفت: همان گونه که هفته قبل پیش بینی کردم، نوسانات هفته گذشته اونس در روند نزولی حاشیه سود مناسبی برای معامله گران طلا داشت.

حیدری در پاسخ به این سوال که روند اونس چه خواهد شد؟ افزود: انتظار می رود اونس این هفته در ناحیه مقاومت 1790 دلار درگیر باشد و سرمایه گذاران این طلای زرد، نیم نگاهی به جلسه فدرال رزو آمریکا داشته باشند.

اوج نوسان طلا در روز چهارشنبه است

وی ادامه داد: از روز دوشنبه هفته جاری داده های اقتصاد آمریکا منتشر می شوند و بازار طلا در سطوح تکنیکال نوسان مناسبی خواهد داشت. اوج نوسان طلا روز چهارشنبه است که می تواند برای سفته بازان سود چشم گیری داشته باشد.

حیدری درخصوص نظرسنجی بین الملل گفت: میانگین قیمت طلا برای هفته جاری 1774 دلار در هر اونس اعلام شده است و روند طلا در بیشتر مواقع Neutral  خنثی  است.

این کارشناس اقتصادی درباره تحلیل تکنیکال طلا افزود: در نمودار روزانه اندیکاتور RSI زیر عدد 50 در نوسان است که در کوتاه مدت نشان از حرکت یک نواخت است. این هفته مقاومت‌های 1800، 1824و 1844، حمایت های 1770، 1750و 1734محتمل می‌ باشد.

پیش بینی قیمت سکه تمام بعد از اعلام قیمت جهانی طلا

حیدری در آخر درخصوص پیش‌ بینی قیمت سکه تمام در بازار ایران بیان کرد: با فرض این که میانگین قیمت دلار تا پایان هفته 25 هزار تومان باشد، میانگین قیمت سکه 10میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان محتمل است.

کدخبر: 702014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟