همه چیز در مورد شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

اگر قرار باشد یکی از بهترین کشورهای اروپایی را برای مهاجرت نام ببرم، قطعا مهاجرت به آلمان یکی بهترین کشور‌ها است. کشور آلمان مساحتی حدود ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع دارد. جمعیت تقریبی این کشور حدود ۸۳/۷ میلیون نفر است. آلمان اقتصاد رو به رشدی دارد و هزینه‌ زندگی در آلمان نسبت به بقیه‌ کشور‌ها پایین‌تر است دانشگاه‌های آلمان از نظر سطح علمی در بالاترین حد قرار دارند و این موضوع موجب شده است که بسیاری از افراد برای تحصیل در آلمان به این کشورمهاجرت ‌کنند. برای بسیاری از افراد تحصیل پزشکی در آلمان رویا است. ما در این مقاله تمام شرایط تحصیل پزشکی در آلمان را برای شما بازگو می‌کنیم.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

شما برای تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه، نیاز دارید تا دروس رشته‌ی تجربی را بگذرانید در نتیجه دیپلم انسانی یا ریاضی برای تحصیل پزشکی در آلمان مفید نیست. از طرف دیگر شما باید تمکین مالی داشته باشید؛ حتی امکان بلوکه شدن پول شما تا زمان فارغ التحصیلی وجود دارد. از دیگر مزایای تحصیل در آلمان این است که شما اجازه دارید حین تحصیل مشغول به کار باشید. لازم به ذکر است که ارتقاء لیسانس به پزشکی در آلمان بدون سپری کردن کالج امکان پذیر است.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

شما در تمامی دانشگاه‌های آلمان می‌توانید به زبان آلمانی و یا انگلیسی تحصیل کنید؛ اما بهتر است که با زبان المانی نیز آشنایی داشته باشید. حدود 6 سال زمان می‌برد تا شما موفق به دریافت مدرک پزشکی شوید. معدل دبیرستان شما باید بالای 15 باشد، البته شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان در هر یک دانشگاه‌ها متفاوت است.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان

دانشگاه‌های پزشکی آلمان برای کسانی که از کشورهای دیگر هستند و می‌خواهند در آلمان تحصیل کنند محدویت سنی گذاشته است این به این معنا است که افراد زیر 21 سال شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌ها دارند.

5664578

بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان

رشته‌ پزشکی در آلمان، جزء یکی از رشته‌های پر متقاضی است. سالانه تعداد زیادی از افراد از سر تا سر جهان متقاضی تحصیل در این کشور هستند. بهترین دانشگاه‌های آلمان عبارت اند از:

دانشگاه هایدلبرگ: این دانشگاه یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های آلمانی در جهان است که در سال 1386 تاسیس شده است. سالانه مقالات و مجلات معتبری از دانشکده‌ی پزشکی این دانشگاه معتبر منتشر می‌شود. پیوس دوم، گئورگ ویلهلم فریدریش هگل و دمیتری مندلیف از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

کالج پزشکی هانوفر: این دانشگاه‌ معتبر در شهر هانوفر واقع شده است. این دانشگاه به دستاوردهای با ارزشی در زمینه‌ی فناوری و پزشکی رسیده است. در حال حاضر حدود 26000 دانشجوی مشغول به تحصیل دارد. این دانشکده‌ پزشکی بزرگترین آزمایشگاه جهان را دارد و رتبه‌ جهانی این دانشگاه 293 است.

هزینه‌ تحصیل در این دانشگاه ترمی 370 یورو می‌باشد. شما برای تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه نیاز به قبول شدن در آزمون ورودی ندارید. همچنین می‌توانید به زبان آلمانی یا انگلیسی تحصیل کنید. نکته‌ بسیار مهم برای دانشجویان ایرانی این است که دانشگاه هانوفر مورد تایید وزارت علوم ایران باشد، که خوشبخاته مورد تایید است.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در این دانشکده:

  • داشتن مدرک زبان و اینکه نمره آزمون آیلتس شما باید 6.5 به بالا باشد.
  • کپی از مدارک تحصیلی و دانشگاهی شما که ترجمه شده به زبان آلمان باشد.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی برای رشته‌های ارشد ضروری است.
  • شما باید ثابت کنید که پول کافی(مبلغ حدود 10.236 یورو برای یک سال) در اختیار دارید.

از چه راهی برای تحصیل در شته پزشکی در آلمان اقدام کنم؟

برای پاسخ به این سوال دانشجویان را به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

دانشجویانی که توانسته‌اند در دانشگاه‌های دولتی ایران قبول شوند. این دسته از دانشجویان باید حدود 6 ما قبل از شورع تحصیل در آلمان درخواست خود را ثبت کنند.

دانشجویانی که نتوانسته‌اند در دانشگاه‌های دولتی ایران قبول شوند: این گروه از افراد باید برای یک سال در کالج آلمان درس بخوانند تا با زبان آلمانی آشنا شوند و هم دروس زیست، شیمی و ... را بگذرانند.

لازم به ذکر است که آزمون ورودی پزشکی آلمان برای دانشجویان وجود ندارد. یعنی تمامی دانشگاه‌ها بدون آزمون ورودی دانشجو می‌پزیرند.

شرایط تحصیل رایگان در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در آلمان برای آلمانی‌ها رایگان است؛ اما اگر شما بخواهید از ایران به آلمان بروید و آنجا در رشته پزشکی تحصیل کنید، باید بدانید که تنها 5% شانس با شما همراه خواهد بود به صورت رایگان تحصیل کنید. برای امتحان کردن شانس خود برای تحصیل رایگان شرکت در آزمون ورودی پزشکی آلمان الزامی است.

موسسه حقوقی میرداماد؛ ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی پیرامون مهاجرت، اخذ اقامت و تحصیل در دیگر کشور‌ها جهت کسب اطلاعات بیشتر در خدمات شما متقاضیان مهاجرت می‌باشد.

کدخبر: 710450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟