قیمت آجیل عید 1403 + راهکارهای تهیه آجیل ارزان

 

قیمت آجیل عید 1403 + راهکارهای تهیه آجیل ارزان

از جمله اقلام مرسوم برای سفره هفت سین عید نوروز و همچنین پذیرایی از مهمان‌ها آجیل‌ها هستند که معمولاً بسته به ذائقه افراد به شکل آجیل مخلوط شور یا شیرین تهیه می‌شود. اکنون با نزدیک شدن به عید نوروز 1403 یکی از دغدغه‌های افراد قیمت بالای آجیل است. در این مقاله ضمن آوردن لیست قیمت آجیل و خشکبار شب عید به معرفی راهکارهایی می‌پردازیم که می‌توانند به شما برای صرفه جویی در هزینه آجیل کمک کند پس با ما همراه باشید.

آجیل عید کیلویی چند؟

در ادامه لیست کامل قیمت آجیل مخلوط و هر نوع دانه آجیل جداگانه را قرار دادیم البته توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده بر اساس تخفیف ویژه‌ی 10درصدی روی تمام اقلام درجه یک ترین نوع آجیل که در فروشگاه آجیل و خشکبار توانا موجود است درج شده و امکان وجود آجیل گران‌تر و همچنین آجیل باکیفیت پایین اما ارزان‌تر در بازار وجود دارد.

نکته: با توجه به تغییر دائمی قیمت‌ها توصیه می‌کنیم برای مشاهده قیمت روز آجیل و خشکبار اعلا به سایت فروشگاه توانا مراجعه کنید و به صورت آنلاین قیمت اقلام مورد نظر خود را بررسی کنید.

انواع آجیل

قیمت هر کیلو (به تومان)

پک اقتصادی عیدانه آجیل شور (مخصوص توانا)

535,000 (وزن 1 کیلو و 250 گرم)

پک اقتصادی عیدانه آجیل شیرین (مخصوص توانا)

510,000 (وزن 1 کیلو و 250 گرم)

آجیل چهار مغز شور

898,200

آجیل شیرین

897,300

آجیل عربی

736,290

آجیل سلامت

210,600

پسته اکبری شور دستچین

943,200

پسته احمد آقایی شور دستچین

862,200

بادام درختی شور

688,500

بادام هندی

828,000

بادام برزیلی

1,282,500

فندق شور

604,800

مغز گردو

598,500

تخمه آفتابگردان سیاه

208,800

تخمه دور سفید شور

247,500

تخمه جابانی

435,600

تخمه هندوانه

215,280

تخمه کدو

332,100

سویا نمکی ترش

164,700

عدس بو داده

130,500

نخودچی شور

166,635

 

ارزان‌ترین آجیل‌های بازار کدام اند؟

شاید دوست داشته باشید بدانید که ارزان‌ترین نوع آجیل در بازار ایران کدام است تا در هنگام خرید آجیل برای عید نوروز مقدار بیشتری از آن را لحاظ کنید پس با ما همراه باشید.

ارزان‌ترین آجیل‌های بازار

انواع تخمه که بسیار هم در بین افراد محبوب هستند جز ارزان‌ترین آجیل‌ها به شمار می‌روند و در میان مغزها پایین‌ترین قیمت را دارند. از دیگر آجیل‌های قیمت مناسب انواع بادام زمینی هستند که آن‌ها هم بسیار پرطرفدار بوده و خواص بسیار زیادی دارند. در نتیجه اگر بودجه‌ی محدودی برای تهیه آجیل پذیرایی از مهمان‌های نوروزی خود دارید پیشنهاد می‌کنیم مقداری تخمه و بادام زمینی جدا تهیه کرده و با آجیل مخلوط خود مخلوط نمایید تا حجم بیشتری پیدا کند.

همچنین تخمه‌های مغز شده‌ی تخمه هندوانه و تخمه کدو به همراه تخمه آفتابگردان می‌توانند ترکیب رنگ بسیار جذابی به ظرف آجیل شما ببخشند. در واقع یکی از راهکارهای خرید آجیل مخلوط ارزان نیز همین نکته است.

راهکارهای تهیه آجیل ارزان برای عید نوروز

یکی از ترفندها که خرید تخمه و بادام زمینی (به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به سایر آیتم‌ها) و مخلوط آن با آجیل مخلوط بود ذکر شد. سایر ترفندها در ادامه برای شما شرح داده خواهد شد.

مخلوط آجیل سلامت با آجیل مخلوط عید

آجیل سلامت ترکیبات بسیار جذاب و مقوی در خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنجک، کنجد، سویا و عدس بو داده، شاهدانه، انواع مغز تخمه و... اشاره کرد. ضمن ظاهر جذاب و ترکیب رنگارنگ آجیل سلامت، این نوع آجیل قیمت مناسبی نیز دارد و می‌توانید مقدار مناسبی از آن را به آجیل مخلوط خود اضافه کنید. شک نکنید که مهمانان شما نیز از این ترکیب جذاب و خوشمزه استقبال خواهند کرد.

استفاده از انواع آجیل روکشدار؛ ترند و خوشمزه

یکی از ترفندهای دیگر برای خرید آجیل مقرون به صرفه استفاده از مغزهای روکشدار است که امروزه بسیار پرطرفدار هستند و طعم فوق العاده ای دارند. این اقلام شامل تخمه روکش دار و بادام زمینی روکشدار و... هستند که با طعم‌های مختلف روکشدار شده و عرضه می‌شوند. وجود اجیل روکشدار در ترکیب آجیل مخلوط شما ظاهر آن را رنگی‌تر و جذاب‌تر کرده و حجم بیشتری به ظرف آجیل عید شما می‌دهد.

تزیین هوشمندانه ظرف آجیل و افزودن ترکیبات متنوع

می‌توانید آجیل امسال خود را متفاوت‌تر تهیه کنید. برای مثال با انواع کشمش و مویز ظرف آجیل خود را تزیین کنید و از آیتم‌های متنوع‌تر مانند کنجد، نخودچی، سویا و عدس بوداده شده استفاده کنید تا کمتر بودن اقلام آجیل گران قیمت مانند بادام هندی و پسته کمتر به چشم آید و از طرفی ظرف آجیل شما ظاهری تزیین شده و زیبا پیدا کند.

آجیل

خرید آجیل شیرین برای عید

شما می‌توانید به‌جای خرید آجیل شور که به دلیل اقلام موجود در آن قیمت بالایی دارد از آجیل شیرین برای سفره هفت سین و پذیرایی مهمان‌های خود استفاده کنید. در آجیل شیرین ضمن وجود پسته و بادام از آیتم‌های قیمت مناسبی مانند کشمش، مویز، انجیر خشک و... استفاده می‌شود که می‌توانید مقدار آن‌ها را بیشتر قرار دهید.

ترفند تهیه‌ی آجیل ترش

در این راهکارکافیست مقداری آجیل شور خریداری کرده و آن را با انواع بگه میوه‌های ترش و تکه‌های لواشک ترکیب کنید تا آجیلی رنگارنگ و خوشمزه به دست آورید. همچنین می‌توانید از آلبالو خشک و سایر میوه خشک‌ها در این آجیل خاص استفاده کنید و پذیرایی عیدانه متفاوتی را از مهمانان خود به عمل آورید.

ترفندی جذاب برای دوستداران شکلات

افزودن انواع شکلات سنگی و شکلات کاکائویی یا شکلات‌های سکه ای به ظرف آجیل می‌تواند ایده ای خلاقانه و دوست داشتنی محسوب شود و ظرف آجیل عیدانه متفاوتی برای شما رقم زند. بسته به ذائقه‌ی خود در صورت تمایل می‌توانید از این ایده برای تزیین یا حجم دادن به ظرف آجیل خود استفاده کنید. البته از شکلات‌های توپی مغزدار با طعم فوق العاده شان نیز غافل نشوید.

فروشگاهی معتبر را برای خرید آجیل عید انتخاب کنید.

این نکته بسیار مهم است زیرا برخی فروشندگان آجیل و خشکبار به خصوص در مناسبت‌های مهمی مانند عید نوروز آجیل‌های کهنه خود را در لا به لای آجیل تازه مخلوط کرده و با قیمتی بالا می‌فروشند در نتیجه بسیار مهم است که در انتخاب فروشگاه برای خرید آجیل عید خود دقت کنید و یا از فروشگاه‌های دارای جشنواره عیدانه یا تخفیف ویژه مثل فروشگاه آجیل و خشکبار توانا برای خرید آجیل عید اقدام کنید.

 

کدخبر: 980793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟