راهنمای خرید کود کاکتوس

ممکنه کاکتوس شما با یه نگهداری معمولی زنده بمونه اما امکان داره در صورتی که خوب ازش نگهداری بشه به خوبی رشد و نمو داشته باشه… پس صرفا به بقای کاکتوس فکر نکنید، چون کاکتوس ها اگه خوب ازشون نگهداری بشه شاهد رشد خفنشون میشید. در کل کاکتوس ها رو میشه به دو گونه ی اصلی تقسیم کنیم:۱- خاردار و حبابی که بیشتر در مناطق بیابانی دیده می شوند ۲- گونه های گلدار گرمسیری که برای هر دو گونه باید از کود مناسب استفاده کنیم.

کود دهی کاکتوسها

1-کاکتوس خود را از ابتدای فصل بهار زیر نظر بگیرید تا نشانه ای از رشد برای مثال برگ یا خار جدید، افزایش اندازه و … را در آن مشاهده کنید. زمانی که اولین نشانه ی رشد را در گیاه خود دیدید، وقت استفاده از کود کاکتوس فرا رسیده است.

2-کود های کاکتوس حاوی سه ماده مغذی نیتروژن، پتاسیم و فسفر هستند و سه عدد روی بسته های کود مشاهده می شود. عدد اول مقدار نیتروژن را نشان می دهد و عدد دوم و سوم به ترتیب میزان فسفر و پتاسیم را. معمولاً عبارت NPK  که مخفف نیتروژن، فسفر و پتاسیم است نیز روی بسته درج می شود.

از کود کم نیتروژن 10-10-5 استفاده کنید. یک قاشق غذا خوری از کود کم نیتروژن را در کمتر از 4 لیتر آب حل کنید. کاکتوس را تا جایی که خاک آن مرطوب شود با آن آب بدهید. به صورت یک در میان از محلول یک قاشق غذاخوری کود 1-7-6 در کمتر از 4 لیتر آب حل کرده و کاکتوس را با آن آبیاری کنید.

3- از کود 10-10-5 هر هشت هفته یکبار در بهار و تابستان می توان استفاده کرد و از کود 6-7-1 هر دو هفته یکبار در فصل رشد کاکتوس می توان استفاده کرد. استفاده از کود مخصوص کاکتوس در پاییز و زمستان نیاز نیست.

4- اضافه محلول کود را می توانید در ظرف در بسته تا مصرف بعدی نگهداری کنید. مواردی که لازم دارید تنها کود محلول کم نیتروژن، قاشق پیمانه و ظرف در دار است. برای ریشه زایی قلمه کاکتوس از کود ریشه زا که میزان فسفر بالاتری دارد استفاده می شود. فراموش نکنیم که خرید کود عمده برای کسانی که نیاز بیشتری دارند به صرفه است.

اهمیت کود کاکتوس در رشد گیاه

به عنوان یک علاقه‌مند به کاکتوس‌ها، می‌دانید که این ساکولنت با دما، هوا، آب و خاک مناسب رشد می‌کنند، اما آیا این همه ی چیزی ست که کاکتوس ها به آنها نیاز دارن؟ هر چند وقت یکبار ممکن است به این نتیجه برسید که به کود کاکتوس نیاز دارید تا با این کار بتوانید شاهد رشد کاکتوس خودتون باشید. آیا کاکتوس شما به کود نیاز دارد؟ ممکن است پاسخ به این سوال ساده نباشد زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر کاکتوس‌ها در بیابان‌های برهوت زنده می‌مانند و نمی‌توان در مورد کاکتوس‌های خانگی یا باغچه همین را گفت. اگر شما می خواهید کاکتوستان سالم، قوی و درخشان باقی باشد، نیاز به کاکتوس خواهید داشت، اینجاست که اهمیت کود مشخص می شود…

یک کود خوب میتواند باعث رشد بهتر کاکتوس شما بشود، یا استفاده از کود ریشه زا برای ریشه دهی قلمه کاکتوس استفاده شود که این کود کاکتوس میتواند به شکل مایع یا جامد مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت کود کاکتوس

قیمت کود کاکتوس

برای اطلاع از قیمت کود یا قیمت خرید عمده کود و استفاده از کود مطمئن و موثر بهتر است به سایت های معتبر مانند کودمال برای خرید کود مراجعه شود تا با بهترین نتیجه استفاده برای گیاه خود مواجه شویم.

 

کدخبر: 873258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟