مهم ترین ویژگی دستکش قصابی استاندارد چیست؟

 

ظاهر دستکش‌ قصابی؛ ساخته شده از زنجیرهای توری ضد برش

دستکش‌های قصابی ممکن است از فلز، مواد پلاستیکی یا پارچه تولید شده باشند؛ اما همیشه به‌عنوان یک محافظ ضد‌ برش در دست قرار می‌گیرند. بافت فولادی دستکش قصابی، از زنجیر‌های کوچکی تشکیل شده است که بریده شدن دست و دستکش را غیرممکن می‌کند. 

همچنین روی مچ این دستکش‌ها یک قفل بسیار محکم قرار دارد تا احتمال افتادن آن‌ها از روی دست را کاهش دهد. اگر تمایل به خرید و بررسی قیمت دستکش ضد برش از وب‌سایت ماه ایمن دیدن کنید.

مقاومت در برابر سرما و تغییر شکل ندادن دستکش

اگر دقت کرده باشید سرو‌کار قصاب‌ها بیشتر با گوشتی است که درون یخچال قرار داشته است؛ پس دستکش‌های آن‌ها باید در مجاورت با سرما مقاومت بالایی داشته باشند و تغییر شکل ندهند. «EN374»، عبارت مربوط به استاندارد مقاومت دمایی برای دستکش‌های قصابی است.

برای خرید دستکش قصابی فلزی و سایر تجهیزات ایمنی فردی مثل لباس ضد آب خارجی از فروشگاه ماه ایمن دیدن کنید.

مقاومت در برابر ضربه و بریدگی؛ مهم‌ترین ویژگی دستکش قصابی استاندارد

ضربه خوردن و بریده شدن دست از خطرات مهم شغل قصابی هستند؛ بنابراین یک دستکش مخصوص قصابی باید به بهترین نحو در برابر ضربات مقاوم باشد. استاندارد مقاومت در برابر ضربه و بریدگی در دستکش با عبارت «E388» نشان داده می‌شود. 

از‌آنجایی‌که ضربه به گوشت ممکن است باعث پرتاب شدن تکه‌های استخوان به سمت چشم قصاب‌ها شود، پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت بیشتر در حین کار از عینک محافظ چشم استفاده کنید.

قصاب‌

مقاومت در برابر میکروب‌‌ها و انتقال ندادن آن‌ها به قصاب‌

گوشتی که یک قصاب با آن کار می‌کند، میکروب‌های فراوانی دارد. برای اینکه این میکروب‌ها به دست یا بدن او منتقل نشوند، دستکش او باید ضد آلودگی‌های میکروبی باشد. استاندارد مقاومت در برابر میکروب‌ها با عبارت «EN511» نشان داده می‌شود.

اندازه و وزن درست؛ عامل راحتی کار با دستکش قصابی

اگر دستکش قصابی کوچکتر از دست باشد، دامنه حرکت را در هنگام کار کردن، محدود می‌کند و اگر بزرگ‌تر باشد، مدام سر می‌خورد و بریدن گوشت را سخت خواهد کرد؛ پس اندازه درست از کاربردی‌ترین ویژگی‌های دستکش مخصوص قصابی است. به‌علاوه دستکش‌های قصابی برای مدت طولانی در دست هستند و وزن آن‌ها نباید به‌قدری بالا باشد که کار کردن با آن‌ها را سخت کند.

دستکش قصابی استاندارد

عبور هوا برای عرق نکردن دست؛ مزیت استفاده از دستکش قصابی استاندارد

قابلیت عبور هوا به‌صورت کامل، از مهم‌ترین قابلیت‌های یک دستکش قصابی زنجیری است. ازآنجایی‌که قصابان در طول روز ساعت‌های طولانی دستکش را دست می‌کنند، لازم است تا هوا در آن به گردش در بیاید تا دست به‌خصوص در فصل‌های گرم عرق نکند.

ضد زنگ بودن؛ عامل طول عمر دستکش قصابی

انواع دستکش‌های قصابی در طول استفاده روزانه مدام در برابر آب و مواد مرطوب قرار می‌گیرند. شاید فکر کنید حتما بعد از مدتی، فلز به‌کاررفته در آن‌ها زنگ زده و دستکش بی‌استفاده می‌شود؛ اما اگر استاندارد‌های لازم در ساخت دستکش قصابی رعایت شده باشد، به‌هیچ‌وجه زنگ نمی‌زنند.

قصابی

شست‌وشوی راحت؛ ویژگی مهم دستکش قصابی

در طول روز قصاب‌ها به انواع گوشت‌های کثیف و آلودگی‌ها دست می‌زنند. به همین خاطر تمیزی دستکش‌هایشان یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های بهداشت شغلی قصابی است. یک دستکش قصابی نباید به خاطر شست‌و‌شوی مداوم کیفیت خود را از دست بدهد. این دستکش‌ها با آب گرم و کمی مایع دستشویی هم به‌خوبی تمیز می‌شوند. پس از آن اجازه دهید تا دستکش‌ها در هوای آزاد خشک شوند. 

خرید دستکش قصابی ضد برش و استاندارد از ماه ایمن 

در این نوشته درباره استاندارد‌های یک دستکش قصابی با شما صحبت کردیم. مهم‌ترین ویژگی دستکش قصابی استاندارد، مقاوم بودن آن نسبت به ضربه است؛ اما ویژگی‌هایی مثل عبور هوا، وزن و قابل شست‌و‌شو بودن نیز در کیفیت دستکش اثر دارند. زمانی که تجهیزات ایمنی کیفیت بالایی داشته باشد، در طول زمان کیفیت کار هم بالاتر می‌رود. پس توصیه می‌کنیم دستکش قصابی و لباس‌های کار خود را از فروشگاهی با تضمین اصالت کالا خریداری کنید.

ماه ایمن یک فروشگاه تجهیزات ایمنی است که از طریق آن می‌توانید لباس، کفش و کلاه کار خود را تهیه کنید و مطمئن باشید که کالایی با کیفیت بالا را برای خود انتخاب کرده‌اید. ارسال محصولات فروشگاه ماه ایمن در کمتر از ۲۴ ساعت و به همه نقاط کشور است و همه این محصولات ضمانت اصالت کالا دارند. برای سفارش تجهیزات مورد نیاز خود کافی است از وب‌سایت mahimen.ir دیدن کنید.

 

کدخبر: 873422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟