آشنایی با انواع چراغ خیابانی ال ای دی و کاربرد آنها

 

رفت‌ و آمد افراد با وسایل نقلیه گوناگون تنها به روز ختم نمی‌ شود. بلکه اشخاص به‌ صورت پیاده یا با وسایل نقلیه در ساعت‌ های مختلفی از شب در بخش‌ های گوناگون تردد می‌ کنند. برای‌ اینکه در هنگام شب عدم نور، حادثه آفرین نشود و خسارت جانی و مالی به بار نیاورد، یک سری چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی طراحی‌ شده که در خیابان‌ و جاده های مختلف قرار گرفته‌ اند. این چراغ‌ ها در انواع مختلف کاربرد و خصوصیات مختص به خود را داشته که بنا بر شرایط مکان مورد نظر از میان آن ها بهترین گزینه انتخاب می‌ شود.

در حقیقت چراغ‌ های خیابانی ال ای دی یک منبع نور مصنوعی کارآمد محسوب می‌ شوند که اجزای آن ها بدنه، حباب، پایه و لامپ را شامل می شود. کاربرد پایه‌ های بلند در این نوع چراغ‌ ها به این مسئله بر می‌ گردد که نور منتشر شده از آن‌ ها به‌ طور مستقیم به چشم راننده برخورد نکند و نور به‌ طور گسترده بخش قابل توجه ای از خیابان را پوشش دهد. تنها عواملی که باعث می‌ شود در میان چراغ‌ های خیابانی ال ای دی تفاوت‌ هایی بارزی به وجود بیاید، منحنی پخش نور آن‌ ها است.

در ادامه مقاله اطلاعات کارآمد و بیشتری را در رابطه با چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی خیابانی مطرح کرده و به معرفی انواع آن با بیان کاربرد هر یک می‌ پردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌ کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی اجزای چراغ ال ای دی خیابانی

برای تولید محصولات مختلف و افزایش کارایی هر یک از آن‌ ها یک سری اجزا و عناصر در کنار هم قرار گرفته و هر یک عملکرد متفاوتی را انجام می‌ دهند. برای چراغ‌ های خیابانی ال ای دی نیز اجزا و عناصر مختلفی به‌ کار گرفته شده تا بتوانند این وسیله را با بهترین قابلیت ها طراحی و تولید کنند. در این قسمت از مقاله به چند نمونه از اجزای مهم و قابل اهمیت در چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی خیابانی اشاره کرده و خصوصیات هر یک را عنوان می‌ کنیم.

لوازم اپتیکی

وجود یک منبع نور اپتیکی برای تمامی چراغ‌ های خیابانی ضروری بوده و از این طریق نور مورد نیاز تأمین می شود. چراغ‌ های اپتیکی تنها یک نوع را شامل نمی‌ شوند بلکه طبق طبقه‌ بندی چراغ‌ های ال ای دی خیابانی لوازم اپتیکی متفاوت و کارآمدی تولید شده‌ اند. از تجهیزات این چراغ‌ ها می‌ توان از اس ام دی، سی او بی، لامپ گازی، لامپ رشته‌ ای و ال‌ ای‌ دی نام برد که هر یک با کارایی و کاربرد مختلف مزایا و معایب متعددی را دارا هستند.

لوازم الکتریکی

درست است که در بخش پیشین اشاره کردیم که لوازم اپتیکی کارایی بسیار مهمی در چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی دارند. اما باید بگوییم برای روشن شدن و شروع فعالیت لوازم اپتیکی، لوازم الکتریکی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در واقع لوازم الکتریکی به چراغ های اپتیکی فرمان می دهند. از اجزای لوازم الکتریکی می‌ توان به خازن، مدار و ... که هر یک به راه‌ اندازی چراغ و انتشار نور کمک می‌ کنند، اشاره کرد. خنک کردن چراغ‌ ها در زمانی‌ که دما به‌ شدت بالا می‌ رود، اهمیت بسیار زیادی دارد. هیت سینک در زمره لوازم الکتریکی قرار گرفته و این مسئولیت را بر عهده دارد. در واقع عدم وجود این خنک کننده می‌ تواند فرآیند تولید نور را با اختلالات متعددی مواجه کند.

روشنایی خیابان ها با استفاده از چراغ های خیابانی با کیفیت

 

به چالش کشیدن چراغ های ال ای دی در انواع مختلف

چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی خیابانی در توان های مختلف و ویژگی‌ های متفاوت تولید شده که هر یک بنا بر شرایط موجود انتخاب می‌ شوند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی کارآمد اشاره می‌ کنیم شما می‌ توانید برای خریداری چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی خیابانی با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب به فروشگاه اینترنتی مشاری سر بزنید. این سایت فروش معتبر کالاهای باکیفیت و اورجینال را به خریداران عرضه می‌ نماید.

چراغ ال‌ ای‌ دی 100 وات

این چراغ انتخاب کاملا هوشمندانه ای برای روشن ساختن معابر و خیابان‌ های گسترده شهر است. از خصوصیات این چراغ می‌توان به مجهز بودن به سیستم دفع حرارتی بهینه، مقاومت بسیار زیاد در برابر اجسام سخت و خوردگی، ظاهری زیبا، بهره‌ گیری از بردهای ال‌ ای‌ دی و انواع لنز برای تولید طیف متفاوتی از نور، تغییر دادن زوایای چراغ در شرایط لازم، اشاره کرد. این چراغ کاربردی با سقف قیمت مناسب می‌ تواند بهترین گزینه برای تأمین نور مورد نیاز در معابر باشد. همچنین لازم است بگوییم که این چراغ در شرایط آب‌ و هوایی مختلف عملکرد خوبی دارد. چون منبع تغذیه موجود این چراغ دارای محافظت‌کننده در برابر ولتاژ گذرا و اضافی است.

چراغ خیابانی ستاره گلنور

چراغ ال ای دی 25 وات

این چراغ ال ای دی با ولتاژ 50/230 از بهترین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای روشنایی بوده و به‌ خوبی می‌ توانند نور مورد نیاز معابر، پیاده‌ رو ها و فضای سبز را تامین کند. وجود یک سری المان در این چراغ باعث شده به نسبت چراغ‌ های دیگر خاص و منحصر به‌ فرد به‌ نظر بیاید که از این امکانات ها می‌ توان به بدنه آلومینیوم دایکاست، پکیج ال ای دی با انتشار نور بسیار زیاد و درایور مستقل اشاره کرد. ویژگی‌ های این محصول تنها به موارد فوق ختم نمی‌ شود. در این قسمت ویژگی‌ های قابل‌ توجه این محصول را شرح می‌ دهیم.

  • دارای نور خروجی و توان مصرفی ثابت

  • تأمین نور با حداقل خیرگی و پخش یکنواخت ماندگاری و بازده نوری بالا

  • دارای درجه حفاظت کننده در برابر نفوذ IP66

کلام آخر

همان طور که مستحضر هستید در این مقاله به معرفی چراغ ال‌ای‌دی خیابانی در انواع مختلف پرداختیم و خصوصیات و کاربرد چند نمونه از این چراغ ها را شرح دادیم. شما میتوانید با در نظر گرفتن ویژگی ها و کاربرد های چراغ های خیابانی بهترین انتخاب و استفاده را از این چراغ ها داشته باشید. شما میتوانید انواع چراغ خیابانی را در mosharishop.com مشاهده کنید. 

 

کدخبر: 917712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟