قرارداد هوشمند چیست؟ همه چیز در مورد قرارداد هوشمند اتریوم

 اولین بار Smart Contract یا قرارداد هوشمند در سال 1996 توسط یک کارشناس کامپیوتر اجرا شد. در سال‌های اولیه شروع به کار قرارداد هوشمند اتریوم، نسخه‌های بسیار مختلفی از آن ارائه شد، اما مورداستقبال کاربران و کسب‌و‌کارهای مختلف قرار نگرفت.

پس از آن در سال 2009 با معرفی بیت کوین و شبکه بلاکچین قرارداد هوشمند محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با قرارداد هوشمند اتریوم صحبت کنیم و اشاره‌ای به مزیت‌های آن خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با قرارداد هوشمند، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با ماهیت قرارداد هوشمند اتریوم

برای پاسخ به سوال «قرارداد هوشمند چیست» باید عنوان کنیم قراردادی که توسط شبکه بلاکچین اجرا می‌‌شود را قرارداد هوشمند می‌نامند. در قرارداد هوشمند اتریوم بدون حضور واسطه، همه تراکنش‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود. قرارداد هوشمند اتریوم ابزاری است که معاملات در شرایط از پیش تعیین‌شده و بدون نیاز به دخالت شرکت یا نهادهای دیگر به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شوند. به همین دلیل قراردادهای هوشمند جزیی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز به شمار می‌روند.

smart contract اغلب با اتریوم صورت می‌پذیرد و بر مبنای سرویس بلاک‌چین برنامه‌ریزی شده است. توجه داشته باشید به‌منظور خرید ارزهای دیجیتال برای تنظیم قرارداد هوشمند مانند اتریوم یا کاردانو از طریق صرافی آنلاین اکس اونیکس می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید. صرافی exonyx از بهترین و مهم‌ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

فرق بین قرارداد ساده با قرارداد هوشمند؛ خودکار بودن عملیات در Smart contract

در پاسخ به سوال «قرارداد هوشمند چیست» باید شرح دهیم، قراردادی که بدون واسطه و به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود را قرارداد هوشمند می‌گویند. استفاده از فناوری بلاکچین اسمارت کانترکت را از قرارداد معمولی متمایز می‌کند. قرارداد هوشمند کدی است که روی بلاک‌چین فعال می‌شود تا بدون حضور واسطه‌ها، توافق اصلی بین دو طرف معامله انجام شود. در کلیه قراردادهای معمولی همه اطلاعات به‌صورت دستی وارد می‌شود و هنگامی که معامله بین طرفین قرارداد صورت می‌پذیرد، هر دو طرف معامله خدمات مختلف را به یکدیگر عرضه می‌کنند.

در مقابل، در قراردادهای هوشمند برای دانلود یک فایل باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید؛ پس از پرداخت مبلغ، فایل به‌صورت اتوماتیک آماده شده و می‌توانید آن را دانلود کنید. زمانی که اسمارت کانترکت روی بلاک چین اتریوم اجرا شود، قابل‌توقف نخواهد بود. البته هنگامی که از قبل کد یا دستوراتی در شبکه ثبت شده باشد، عملیات قطع خواهد شد. اگر برای پرداخت هزینه قرارداد هوشمند نیاز به تبدیل ارزها به یکدیگر و محاسبه قیمت یک ارز به‌خصوص را دارید، ماشین حساب ارز دیجیتال صرافی اکس اونیکس مناسب شما است.

ماشین حساب ارز دیجیتال

مزایای Smart Contract؛ سرعت و امنیت بسیار بالا

قرارداد هوشمند مزایای فراوانی دارد که در بخش زیر بخشی از مهم‌ترین مزایای اسمارت کانترکت را بررسی خواهیم کرد.

  • خودکار بودن فرایند: قراردادهای هوشمند واسطه‌ها را از بین می‌برند و این موضوع باعث کاهش خطای انسانی می‌شود.
  •  اعتماد: کلیه قراردادهای هوشمند روی شبکه بلاکچین کاملا شفاف و مورداعتماد هستند.
  • امنیت بسیار بالا: کلیه قراردادهای هوشمند از الگوهای رمزنگاری‌شده کمک می‌گیرند تا تراکنش‌ها را ایمن‌سازی کنند.
  •  سرعت عملیات در قرارداد هوشمند: اسمارت کانترکت‌ها با حذف کاغذ و فرایندهای سنگین و زمان‌بر، سرعت انجام معاملات را افزایش می‌دهند.
  •  اجرای بدون توقف: قراردادهای هوشمند با قوانین مشخصی که در ابتدای کار تعیین می‌شود، اجرا خواهند شد.

اگر برای خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های معتبر خارجی با چالش تحریم‌ها مواجه هستید، سیستم پرداخت پرفکت مانی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این سیستم پرداخت جهانی محدودیتی برای کاربران ندارد و فقط کافی است یک حساب در سایت رسمی پرفکت مانی باز کنید و کد ووچر را از صرافی اکس اونیکس بخرید. برای آشنایی بیشتر با پرفکت مانی و ایجاد حساب کاربری پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحت عنوان «ساخت حساب پرفکت مانی» را در مجله exonyx مطالعه کنید. در این مقاله کلیه موارد آموزشی برای ایجاد حساب پرفکت مانی شرح داده شده است.

کاربردهای قرارداد هوشمند در حوزه فناوری بلاکچین

مهم‌ترین قابلیت قرارداد هوشمند، اجرا کردن کلیه فعالیت‌ها در فضای دیجیتال است. کاربردهای اسمارت کانترکت بسیار متنوع است؛ از قراردادهای هوشمند در صنعت بیمه، بنگاه‌های معاملاتی، ارز دیجیتال، علوم پزشکی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شود. در تعریف «قرارداد هوشمند چیست» باید عنوان کنیم، اسمارت کانترکت در حوزه دیفای و ساخت توکن جدید نیز به کار گرفته می‌شود.

قرارداد هوشمند در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) نقش چشمگیری دارد. همچنین Smart Contract در ساخت و ایجاد توکن‌های مختلف ارز دیجیتال استفاده می‌شود. توکن‌های ارز دیجیتال توسط قراردادهای هوشمند همان پروژه ساخته می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده برخی از دولت‌ها از قراردادهای هوشمند در حوزه انتخابات استفاده کنند تا احتمال تقلب در نتایج را به صفر برسانند.

ارزهای دیجیتال

فعالیت حرفه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال با صرافی اکس اونیکس

در این مقاله در رابطه با قراردادهای هوشمند صحبت کردیم و به سوال «قرارداد هوشمند چیست» پاسخ دادیم. همچنین اشاره‌ای به مزایا و کاربردهای قراردادهای هوشمند داشتیم. درحالت‌کلی اسمارت کانترکت‌ها فرایندی هستند که همه قوانین روی فضای دیجیتال را به‌صورت کدنویسی‌شده اجرا می‌کنند. قراردادهای هوشمند بستری امن و شفاف از بلاکچین را ایجاد کرده‌اند که در کسب‌و‌کارها و صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی در رابطه با مفاهیم بیشتر در رابطه با دنیای کریپتوکارنسی به سایت صرافی آنلاین اکس اونیکس مراجعه کنید. همچنین برای ترید و معاملات ارز دیجیتال از خدمات مختلف صرافی exonyx می‌توانید کمک بگیرید. صرافی معتبر اکس اونیکس در زمینه پرداخت بین‌المللی پرفکت مانی خدمات بسیار گسترده‌‌ای ارائه می‌دهد. برای مشاهده خدمات exonyx به نشانی اینترنتی exonyx.org مراجعه کنید.

 

کدخبر: 923797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟