همه چیز درباره خرید ملک در قبرس شمالی

 

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از روش‌های سودآور سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و توجۀ خیلی از سرمایه‌گذارهای جهان به ویژه ایرانی‌ها را به خودش جلب کرده است. دلیل پرطرفدار شدن قبرس شمالی بین سرمایه‌گذارها، پیشرفت توی زیرساخت‌ها، رشد اقتصادی این بخش از کشور قبرس و ارزان بودن قیمت ملک نسبت‌به ایران است. جالب است بدانید که افراد از طریق خرید ملک می‌توانند اقامت دائم قبرس شمالی رو هم دریافت کنند و بعد از آن برای گرفتن مجوز کار توی این کشور آماده بشوند. 

چرا خرید ملک در قبرس شمالی و سرمایه‌گذاری توی این کشور برای سرمایه‌گذارها جذابه؟

گزارش‌های ارائه‌شده توسط رسانه‌های معتبر نشون می‌دهند که در یک سال گذشته یعنی سال ۲۰۲۳، املاک قبرس شمالی ۱۲۰ درصد رشد قیمت داشتند. مجلۀ آمریکایی معتبر فوربس هم که درزمینۀ مالی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند، قبرس شمالی را به‌عنوان بهترین گزینۀ سرمایه‌گذاری در خرید ملک ساحلی معرفی کرده. موارد دیگه‌ای مثل آب‌وهوای خوب و دلپذیر؛ بالا بودن امنیت اجتماعی به‌ویژه برای خانم ها و بچه‌ها؛ مقرون‌به‌صرفه‌ بودن هزینه‌های زندگی؛ سواحل شنی وسیع و جذاب؛ طبیعت بکر و زیبا؛ تنوع غذایی؛ فرهنگ چهارهزارساله و تاریخ غنی؛ آسون بودن قوانین مالیاتی برای کسب‌وکارها و ارزان بودن قیمت خانه در قبرس شمالی نسبت‌به کشورهای دیگه هم باعث شدن که خرید خانه در قبرس شمالی و سرمایه‌گذاری توی این کشور برای سرمایه‌گذارهای ایرانی جذاب باشد. سایر دلایل جذابیت قبرس برای سرمایه‌گذاری هم شامل موارد زیر است:

  • آرام بودن سبک زندگی در قبرس شمالی و پایین بودن سطح استرس؛

  • رایج بودن زبان انگلیسی بین مردم قبرس شمالی؛

  • رعایت استانداردهای آموزشی درست مثل کشورای پیشرفته؛

  • روبه رشد بودن اقتصاد قبرس شمالی؛

  • فراوان بودن فرصت‌های شغلی پتانسیل بالای کارآفرینی؛

  • امکان ثبت شرکت در حوزه‌های مختلف؛

  • ساخت پروژه‌های ساختمانی خوب توسط سازنده‌های معتبر جهان؛

  • مناسب بودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل؛

  • وجود مدرسه‌های بین‌المللی و بریتانیایی در قبرس شمالی؛

  • امکان اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک برای همۀ اعضای خانواده؛

  • بالا بودن سطح امید به زندگی بین مردم این کشور؛

  • برخورداری از خدمات درمانی و تحصیل رایگان؛

  • کم‌ریسک و پرسود بودن خرید خانه در قبرس شمالی؛

  • و... .

 

کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ قبرس شمالی قبل از خرید ملک و اخذ اقامت

قبل از این‌که برای خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنید، بهتر است که اطلاعات خود را دربارۀ قبرس شمالی افزایش بدهید تا بعد از مهاجرت با چالشی روبه‌رو نشوید. قبرس شمالی بخشی ترک‌نشین که در منطقۀ شمال جزیرۀ قبرس قرار گرفته و اسم پایتختش نیکوزیای شمالی است. همسایه‌های این کشور از سمت شمال ترکیه، از سمت جنوب مصر، از سمت شرق سوریه و از سمت غرب یونانه. ایرانی‌ها برای ورود به این کشور، نیازی به ویزا ندارند.

واحد پول توی قبرس شمالی لیر ترکیه‌ است، چون این کشور تحت سلطۀ ترکیه قرار دارد. سرمایه‌گذارها برای خرید ملک و خودرو، باید از واحد پول انگلیس یعنی پوند، و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی روزمره از واحد پول ترکیه یعنی لیر استفاده کنن. اکثر شرکت‌های خدماتی این کشور ایرانی هستند. قبرس شمالی کشوری روبه رشده که آیندۀ درخشانی پیش‌رو دارد

کدام شهرهای قبرس شمالی برای خرید ملک گزینه‌های مناسبی هستند؟

قبل از خرید ملک بهترین کار این است که اول هدف خودتون را از اخذ اقامت مشخص کرده و بعد بهترین شهر قبرس شمالی رو برای خرید ملک انتخاب کنید. از بین شهرهای قبرس شمالی چند شهر نسبت‌به شهرهای دیگه موقعیت بهتری دارند که عبارت‌اند از:

  • شهر اسکله (Iskele)؛

  • شهر فاماگوستا (Famagusta)؛

  • شهر گیرنه (Kyrenia District)؛

  • شهر لانگ بیچ (Long Beach)؛

  • شهر اسن تپه (Esentepe)؛

 

آشنایی با مراحل خرید ملک در قبرس شمالی و نکاتی که باید رعایت بشود

همون‌طورکه تا این بخش مقاله متوجه شدین، قیمت خانه در قبرس شمالی نسبت‌به قیمت خانه توی کشورهای اروپایی و ایران خیلی مناسب‌تر است. خرید ویلا در قبرس شمالی نسبت‌به خرید ملک، به سرمایۀ کمتری نیاز دارد. هزینۀ موردنیاز برای خرید آپارتمان هم نسبت‌به خرید ویلا پایین‌تر هست، اما به‌طورکلی برای خرید ملک ویلا یا آپارتمان، باید مراحل زیر رو طی کنین:

  1. در مرحلۀ اول، باید با یکی از باتجربه‌ترین مشاوران حقوقی شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، جلسۀ مشاوره داشته باشید تا بتوانید ملک یا ویلای موردنظرتون رو انتخاب کنید با فروشنده درمورد قیمتش مذاکره کنید.

  2. در مرحلۀ دوم، باید مبلغی رو به‌عنوان ودیعه یا همون پیش‌پرداخت به حساب فروشنده واریز کنید. معمولاً مبلغ پیش‌پرداخت رو پنج درصد قیمت ملک یا ۲۰۰۰ پوند در نظر می‌گیرند. پرداخت ودیعه برای راحت شدن خیال فروشنده انجام می‌شود.

  3. در مرحلۀ سوم، از یه وکیل مهاجرتی برای بررسی ملک موردنظرتون کمک بگیرین تا نسبت‌به مسائل قانونی مثل نداشتن مالیات، بدهی و قسط وام مسکن مطمئن بشین و یک‌سوم از کل مبلغ رو بپردازید تا خریدتون نهایی بشه‌.

  4. در مرحلۀ چهارم خرید ملک یا خرید ویلا در قبرس شمالی، نوبت به تنظیم قرارداد انگلیسی در یکی از دفاتر معتبر اسناد رسمی می‌رسد. ۱۰ الی ۱۴ روز بعد از تنظیم قرارداد وقت دارین تا کل پول یا اولین قسطتون رو پرداخت کنید. برای پرداخت حق تمبر به فروشنده طبق قانون قبرس، ۲۱ روز مهلت دارید.

  5. در مرحلۀ پنجم، سرمایه‌گذاران غیرترک با مراجعه به انجمن شهرداری قبرس شمالی، باید مجوز PTP درخواست بدهند.

  6. در مرحلۀ ششم و بعد از دریافت مجوز PTP، انتقال سند مالکیت انجام می‌شه. تو این مرحله خریدار و فروشنده هر دو باید مالیات بدن. درنهایت فروشنده ملک یا ویلا با مراجعه به اداره ثبت اسناد قبرس شمالی، سند را به نام خریدار انتقال می‌دهد.

نکته: برای سرعت بخشیدن به مراحل خرید خانه در قبرس شمالی می‌تونین از یک گروه مشاوران معتبر کمک بگیرین و به آنها وکالت بدهید تا همۀ مراحل را برای شما انجام دهند.

نحوۀ خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی به چه صورت است؟

قبل از این‌که برای خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی اقدام کنید، به این نکتۀ مهم توجه داشته باشید که شرایط پرداخت قسطی هریک از ملک‌های موجود تو این کشور با هم فرق دارد. خرید اقساطی یه جور توافقه که بین خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد. معمولاً سرمایه‌گذارها ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت ملک رو پیش‌پرداخت و باقی‌موندۀ آن را به‌صورت اقساط ۱۲ماهه تا ۵ساله پرداخت می‌کنن. نرخ بهره و جریمۀ تأخیر توی پرداخت اقساط هم به هزینه‌های خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی اضافه می‌شود. از مزایای خرید اقساطی ملک تو این کشور می‌توانیم به مواردی مثل امکان خریدن ملکی که قادر به پرداخت کامل پول اون نیستید؛ سودمند بودن برای فروشندگان و فروش سریع املاک به طیف وسیعی از خریدارها؛ برنامه‌ریزی برای پرداخت‌ها؛ و غیره اشاره کنیم.

 

قبرس

خرید ملک در قبرس شمالی بهترین راه برای اخذ اقامت این کشور

در این مقاله سعی کردیم همه‌چیز دربارۀ خرید ملک در قبرس شمالی را برای شما توضیح بدهیم. با مطالعۀ این مقاله، متوجه شدید که چرا خرید ملک توی این کشور برای سرمایه‌گذارها جذاب هست. اطلاعات بیشتر دربارۀ قبرس شمالی؛ مناسب‌ترین شهرهای قبرس شمالی برای خرید ملک؛ مراحل خرید ملک؛ قیمت خانه در قبرس شمالی؛ نحوۀ خرید ملک به‌صورت اقساطی در قبرس شمالی؛ موارد دیگه‌ای بودن که تو این مقاله بهشون پرداخته شد. اگه قصد اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک رو دارین، میتونین از شرکت های معتبری مثل اورنست و سایپرس اینتایم و ..  کمک بگیرین تا راهنمایی‌های لازم رو بهتون ارائه بدن.

 

کدخبر: 930508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟