روش های سفر به بغداد

 

بغداد در روزهای اوج خود بهترین دانشمندان، فلاسفه و نویسندگان را به خود جلب می‌کرد و امروز هم نشانه‌های تاریخی زیادی از آن دوران در خود دارد. برای رفتن به بغداد از تهران روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله سفر زمینی و خرید بلیط بغداد تهران و بالعکس به شکل هوایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

برای سفر به بغداد چه راه‌هایی وجود دارد؟

با توجه به این‌که ایران و عراق همسایه هستند، سفر بین این دو کشور هم به شکل زمینی و هم به شکل هوایی امکان‌پذیر است. سفر به شکل زمینی قیمت مناسب‌تری دارد، اما سفر هوایی هم با توجه به فاصله‌ی نه چندان طولانی بسیار کوتاه است و با خرید بلیط بغداد تهران یا بالعکس، می‌توانید پس‌از تنها ۱ ساعت به مقصد برسید.

فرودگاه بین‌المللی بغداد حدود ۱۶ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و هر روز پروازهای بسیار زیادی در آن‌جا به زمین می‌نشینند. همچنین با توجه به وسایل حمل و نقل عمومی موجود در بغداد می‌توانید با خرید بلیط بغداد تهران یا بالعکس به این شهر رفته و از آن‌جا به شهر‌های دیگر عراق یا حتی شهر‌هایی مثل بیروت یا ابوظبی بروید. بغداد همچنین هتل‌های بسیار متنوع و متعددی نیز دارد که می‌توانید بر اساس بودجه یا علایق خود از بینشان انتخاب کنید.

پرواز ارزان با خرید بلیط بغداد تهران به شکل چارتری

یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های سفر این است که بلیط خود را به شکل چارتری تهیه کنید. در این روش چون شرکت‌های مسافرتی بلیط هواپیما را به شکل عمده خریداری کرده‌اند، می‌توانند آن ‌را با قیمت ارزان‌تری در اختیار شما قرار دهند. البته باید توجه داشته باشید که در این روش محدودیت‌هایی وجود دارد، برای مثال اگر تاریخ سفر شما تغییر کند، بعید است بتوانید تاریخ بلیط چارتری را مثل بلیط‌های سیستمی عوض کنید و کل بلیط را از دست می‌دهید. اما اگر در مورد عوض‌نشدن تاریخ سفر مطمئن هستید، می‌توانید با خرید بلیط بغداد تهران یا بالعکس به شکل چارتری کمترین هزینه ممکن را پرداخت کنید.

خرید بلیط بغداد تهران یا بالعکس به صورت لحظه آخری

یک راه دیگر برای کاهش‌دادن هزینه‌های سفر هم این است که از بلیط لحظه آخری استفاده کنید. در این روش شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌هایی که فروش نرفته‌اند را کمی قبل از سفر با حداقل هزینه به فروش می‌رسانند و با تهیه این بلیط‌ها می‌توانید از یک پرواز با حداقل هزینه بهره‌مند شوید.

طبیعتا باید توجه داشته باشید که بلیط‌های لحظه آخری همیشه موجود نیستند و نمی‌توانید از قبل روی آن‌ها حساب کنید، اما اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید روی سایت‌های فروش بلیط چنین بلیط‌هایی را پیدا کنید و از یک سفر با هزینه اقتصادی لذت ببرید.

بغداد

 

موقعیت جغرافیایی بغداد

شهر بغداد در مرکز عراق و در کنار رود دجله واقع شده است. این شهر با جمعیت بیشتر از ۸ میلیون نفر، پس‌از قاهره بزرگ‌ترین شهر جهان عرب به‌حساب می‌آید. بغداد در ابتدا شهری کوچک بود تا این‌که با سرنگونی حکومت امویان، سلسله‌ی عباسیان پایتخت خلافت اسلامی را از شام (در سوریه‌ی امروزی) به بغداد انتقال دادند و این شهر به سرعت به یکی از مراکز مهم تجاری، فرهنگی و علمی جهان تبدیل شد. البته قبل از این اتفاق هم سال‌ها سلسله‌ی ساسانیان در کنار بغداد و در شهر تیسفون حکومت کرده بودند و به‌طور کلی می‌توان گفت این ناحیه چندی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری را به خود دیده است.

بهترین زمان سفر به بغداد

بغداد به‌عنوان پایتخت و یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری عراق در تمام طول سال شلوغ و پر از رفت و آمد است، اما با توجه به آب و هوای گرم و خشک کشور عراق به‌نظر می‌رسد تحمل گرمای تابستان در بغداد کمی سخت باشد. از طرف دیگر زمستان بغداد هم با توجه به محیط کویری این شهر می‌تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین برای تجربه‌ی بغداد در بهترین حالت خود می‌توانید بلیط بغداد تهران و بالعکس را در فصل‌های بهار یا پاییز تهیه کنید.

 

بغداد، شهر جاذبه‌های متنوع

خرید بلیط بغداد تهران یا بالعکس می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد، از تجارت گرفته تا سیاحت و حتی رفتن به اماکن مذهبی عراق برای زیارت. این شهر تقریبا همه چیز را در خود دارد، مراکز خرید و تجاری، موزه‌های تاریخی و آثار باستانی و حتی یک باغ ‌وحش بزرگ که بیشتر از ۱۰۰۰ حیوان مختلف را در خود نگه‌داری می‌کند و یکی از پربازدیدترین مکان‌های تفریحی در این شهر به حساب می‌آید.

نکته‌ی جالب برای ایرانی‌ها نیز وجود بخشی از آثار تاریخی مربوط به ایران باستان است که در اطراف بغداد امروزی بر جای مانده است و با خرید بلیط بغداد تهران و بالعکس می‌توانید آن‌ها را ببینید. یکی از این محوطه‌های باستانی مدائن نام دارد که در ۳۲ کیلومتری بغداد و در ساحل شرقی رود دجله واقع شده است. با رفتن به این محل می‌توانید باقی‌مانده‌های طاق کسری را ببینید که یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های معماری ایران باستان به‌حساب می‌آید و معماری اسلامی تاثیر زیادی از آن گرفته است.

همچنین خواجه نصیرالدین طوسی نیز به وصیت خودش در جوار حرمین امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در بغداد دفن شده است و با خرید بلیط بغداد تهران و بالعکس می‌توانید از آن‌جا دیدن کنید.

بغداد، شهر جاذبه‌های متنوع

 

خرید بلیط بغداد تهران از فلای‌تودی

با مراجعه به سایت فلای‌تودی می‌توانید بلیط بغداد تهران یا بالعکس را با قیمت‌های متنوع از ایرلاین‌های مختلف مشاهده و بعد از مقایسه‌کردن جزئیات، بهترین بلیط را انتخاب کنید. هنگام خرید بلیط می‌توانید جزئیاتی مثل ساعت پرواز، میزان بار مجاز و سیستمی یا چارتری‌بودن بلیط و مواردی مثل قوانین کنسل‌کردن یا امکان تغییر تاریخ را مشاهده فرمایید. امیدواریم استفاده از امکانات فلای‌تودی سفر خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

 

کدخبر: 949786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟