بهترین سقف شیروانی چیست؟

 

سقف شیروانی در بین دیگر انواع سقف‌ها محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان‌سازی داشته و بیشتر برای خانه‌هایی که در معرض بارش برف و باران زیاد هستند استفاده می‌شود؛ چراکه این نوع سقف‌ها شیب مناسبی در حدود 12 تا 89 درجه طبق خواسته‌ی شما دارند که باعث می‌شود آب جمع شده از برف و باران موجود روی سقف به سمت ناودان سر خورده و با کمک آن از سقف تخلیه شود.

به‌این‌ترتیب برای جلوگیری از خرابی سقف ساختمان و نم‌زدگی آن می‌توانید از انواع سقف شیروانی در ساخت خانه‌ها و ویلاهایتان استفاده کنید. یادتان باشد که کیفیت و استحکام سقف در شرایط جوی نامناسب حرف اول را می‌زند و به‌همین خاطر در هنگام خرید متریال مورد نیاز برای اجرای سقف های شیروانی باید همواره به‌دنبال بهترین و مناسب‌ترین نوع آن باشید.

تا انتهای این متن ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این سقف پرکاربرد به شما عزیزن ارائه دهیم.

چگونگی انتخاب بهترین سقف شیروانی

سقف شیروانی را با نام سقف شیبدار نیز می‌شناسند که برای اجرای سقف انواع ساختمان‌ها مانند ویلا، سوله، آلاچیق، مجتمع‌های مسکونی و... از آن استفاده می‌کنند؛ با انتخاب این سقف‌ها می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید چراکه سقف های شیروانی علاوه بر اینکه به حفظ کیفیت و افزایش طول عمر بنا کمک می‌کنند از طرفی باعث زیباتر شدن شکل ظاهری ساختمان‌ها نیز می‌شوند.

اما لازم به ذکر است که بدانید فاکتورهای مختلفی روی انتخاب بهترین سقف شیبدار تاثیر دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رنگ، جنس، مصالح به‌کار رفته در ساخت سقف، شیب و... اشاره کرد؛ با این اوصاف شما زمانی می‌توانید بهترین و ایده‌آل‌ترین سقف مورد نیازتان را پیدا کنید که درباره‌ی تمامی این فاکتورها تحقیق کرده و گزینه‌ای مطلوب را نسبت به سازه‌ی مد نظر خود خریداری کنید.

بهترین پوشش برای سقف شیروانی چیست؟

در فرایند ساخت و تولید سقف شیروانی می‌توان از پوشش‌ها، رنگ‌ها و مصالح متنوع استفاده کرد و آن را در اندازه‌های مختلف روانه بازار کرد؛ اما اگر اطلاعات مفید و کافی درباره‌ی انواع پوشش‌های این سقف داشته باشید تا حد زیادی در امر پیدا کردن بهترین سقف شیروانی موفق خواهید بود. از جمله انواع پوشش‌ها برای این سقف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پوشش شینگل برای عایق بودن

پوشش سقف شینگل درواقع قیر فرآوری شده و به‌وجود آمده از گرانول‌های معدنی است و به‌همین خاطر عایق بی‌نظیری برای سقف محسوب می‌شود؛ این پوشش به اشکال مختلف دو لایه، زنبوری، آجری و دراگون در بازار یافت می‌شود و مقاومت بالایی در برابر بارش برف و باران، سرما، گرما و صدا داشته و ظاهری زیبا به نمای ساختمان می‌بخشد.

استفاده از پوشش شینگل

 

  • استفاده از پوشش تایل سفالی برای نصب راحت

مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی این پوشش سفال بوده و امروزه با وزن بسیار سبک‌تری نسبت به گذشته ساخته می‌شود اما از آنجایی که نحوه نصب آن سخت بوده و به افراد متخصص در این زمینه نیاز دارد، جایگاه ویژه‌ی خود را در میان بهترین سقف های شیروانی نسبتا از دست داده است.

  • استفاده از پوشش تایل فلزی برای افزایش مقاومت

برای ساخت این پوشش از فشار ورق آلوزینک در 7 مرحله استفاده شده و برای تزئین آن هم از سنگ‌ریزه‌های طبیعی رنگی استفاده می‌شود. این پوشش مقاومت بسیار زیادی را از طریق هم‌پوشانی کامل تایل‌ها فراهم کرده و می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای سقف شیروانی شما باشد.

  • استفاده از پوشش دکرا برای افزایش استحکام با وزن کم

پوشش دکرا به نام‌های دیگری همچون تاپ تایل، متروتایل و تایل دکر نیز شهرت داشته و از ورق گالوانیزه برای ساخت آن استفاده می‌شود. این پوشش یک زیرسازی 8 لایه از پروفیل دارد و برای عایق‌سازی از پشم سنگ کمک می‌گیرد، به‌این‌ترتیب این پوشش سبک را می‌توان یکی از بهترین مدل های سقف شیروانی دانست که مقاومت قابل توجهی ارائه می‌کند.

  • استفاده از پوشش فلزی برای ساخت سوله ها

این دسته از پوشش‌ها معمولا با کمک خرپا فلزی اجرا می‌شوند و با مقاومت بالایی که در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی دارند، بهترین انتخاب برای سقف سوله‌ ، ساختمان‌های بزرگ و کارخانه‌ها به‌حساب می‌آیند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که بهترین سقف شیروانی برای کاربردهای صنعتی کدام است؟ ما به شما پوشش فلزی را معرفی می‌کنیم.

  • استفاده از پوشش آندولین برای افزایش طول عمر

این پوشش از الیاف طبیعی ساخته شده و انعطاف‌پذیری و خاصیت عایق‌سازی فوق‌العاده‌ای دارد؛ استفاده از این پوشش برای افزایش طول عمر مصالح و همچنین برای مکان‌هایی که تحت تاثیر آلودگی و تغییر رنگ هستند به شدت پیشنهاد می‌شود چراکه رنگ آن سطحی نبوده و به‌راحتی از بین نمی‌رود.

 

 

  • استفاده از پوشش ایرانیت برای اکثر بناها

پوشش ایرانیت از فایبرگلس و پشم شیشه ساخته شده و روی سقف طرحی موج‌دار ایجاد می‌کند و به اشکال مختلفی مانند سیمانی، موج‌دار گالوانیزه، فایبرگلاس ساده و... قابل استفاده است. شاید این پوشش ظاهر خیلی زیبایی نداشته باشد اما برای استفاده در مکان‌های مختلفی همچون کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، انبارها، پارکینگ‌ها و... بهترین گزینه‌ محسوب می‌شود.

  • استفاده از پوشش پلی کربنات برای زیبایی بیشتر

پوشش پلی کربنات از ورق‌های چند جداره تشکیل شده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به زیبایی بسیار زیاد، وزن سبک، بادوام، نحوه‌ی نصب راحت، عایقی فوق‌العاده برای صدا و گرما و نسبتا مقاوم در برابر حرارت اشاره کرد. این پوشش شفاف بوده و به‌راحتی نور را از خود عبور می‌دهد به‌همین خاطر بهتر است که از آن برای مکان‌های مانند استخر، پاسیو، حیاط خلوت و... استفاده کنید.

با این اوصاف پوشش سقف پلی کربنات را نیز می‌توان جزو انواع سقف شیروانی محبوب دسته‌بندی کرد.

  • استفاده از پوشش سفال طبرستان برای مقاومت در برابر حرارت

این پوشش برای انواع سقف شیروانی در مناطق مسکونی و غیر مسکونی کاربرد داشته و از خاک و روی تشکیل شده است؛ این پوشش علاوه بر اینکه ظاهری زیبا به ساختمان می‌بخشد، در مقابل شرایط مختلف آب‌وهوایی، نور خورشید، حرارت، بارش برف و باران نیز مقاوم بوده و از آن در مناطق مختلف معتدل، بارانی و خشک استفاده می‌شود.

  • استفاده از پوشش آکروتایل برای مناطق گرم و مرطوب

معمولا از پوشش آکروتایل یا Pvc در باغ‌های بزرگ و همچنین در مناطق گرم و مرطوب استفاده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سقف کاذب آلومینیومی، آکوستیک و سقف چوبی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که بدانید علاوه بر تمامی پوشش‌های نام برده شده در این متن از مصالح مختلف دیگری همچون سنگ لوح، بتن، پنل خورشیدی و توفال چوبی یا فلزی نیز برای پوشش سقف شیروانی استفاده می‌شود.

جمع بندی

سقف شیروانی یا همان سقف شیبدار با هدف زیبایی بخشیدن به ساختمان و همچنین محافظت از آن در برابر عوامل مختلفی مانند شرایط بد آب‌وهوایی، باران، برف، سرما، صدا، حرارت، نور خورشید و... خریداری می‌شود. اما شاید برایتان سوال باشد که بهترین سقف شیروانی چیست؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید با انواع سقف شیروانی به‌خوبی آشنا بوده و نیازتان را به‌درستی بررسی کنید تا به این موضوع پی ببرید که دقیقا چه نوع سقف شیبداری برای سازه‌ی شما مناسب بوده و کارایی قابل قبولی دارد.

یادتان باشد که سقف های شیروانی نقش بسزایی در زیباتر جلوه دادن نمای سازه‌ی شما و همچنین مقاوم کردن آن در برابر عوامل مخرب طبیعی و غیرطبیعی دارند، به‌این‌ترتیب ساده از کنار آن رد نشده و با علم کافی به‌سراغ خرید آن‌ها بروید.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره این سقف پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز و انواع پوشش‌های آن به شما ارائه کنیم تا بتوانید راحت‌‌تر مصالح مورد نیاز خود را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید.

 

کدخبر: 977387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟