مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

 

اما در حال حاضر شما می‌توانید به عنوان یک فرد غیر مقیم به راحتی نسبت به باز کردن حساب در خارج از کشور به ویژه افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه اقدام کنید. در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص شرایط افتتاح حساب و مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه خواهیم پرداخت.

افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

بانک زراعت ترکیه (Ziraat Bankası) یکی از بانک‌های معتبر این کشور بوده و خدمات گسترده‌ای به اتباع خارجی به ویژه ایرانیان ارائه می‌دهد. درواقع با توجه به تغییرات در قوانین بانکداری ترکیه و تحریم بانک‌های ایرانی، بانک زراعت گزینه مناسبی برای افتتاح حساب و استفاده از خدمات بانکی بین‌المللی برای شهروندان ایرانی است. از آنجایی که بانک زراعت ترکیه در ایران شعب ندارد، امکان برداشت و شارژ حساب بین‌المللی به صورت مستقیم وجود نداشته و این امر از طریق صرافی امکانپذیر است. اما اگر در ترکیه حضور دارید به راحتی با مراجعه به بانک می‌توانید تراکنش‌های موردنظر خود را انجام دهید.

انواع حساب‌های بانکی در بانک زراعت ترکیه شامل حساب شخصی، حساب شرکتی، حساب جاری و حساب سپرده بوده که باتوجه به شرایط خود می‌توانید نسبت به افتتاح حساب در ترکیه اقدام کنید. به طور معمول افتتاح حساب در ترکیه و صدور کارت اعتباری مابین 1 الی 7 روز کاری طول خواهید کشید. همچنین برای دسترسی و مدیریت حساب بانکی نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها اپلیکیشن بانک زراعت ترکیه است. از طریق این برنامه تمامی خدمات قابل انجام هست؛ البته انتقال از طریق اپلیکیشن تا سقف 200,000 لیر برای هر تراکنش محدودیت دارد.

سود بانکی زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک جزو قدیمی ترین بانک های ترکیه بوده و همچنین از بانک‌های دولتی و مطمئن برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. به دلیل وجود تحریم‌ها و عدم دسترسی به خدمات بانکی بین‌المللی ایرانیان می‌توانند جهت افتتاح حساب و سپرده‌گذاری به این بانک مراجعه کنند. نرخ سود بانکی برای سپرده گذاری در زراعت بانک طبق قوانین بانک مرکزی ترکیه اعمال شده و در حال حاضر 45 درصد است.

همچنین، از جمله دغدغه‌های متقاضیان افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه، مالیات سود سپرده در بانک های ترکیه است. در این خصوص باید بدانید که تمامی حساب‌های شخصی در ترکیه از مالیات معاف هستند. با این حال سود بانکی در ترکیه شامل مالیات بوده و این میزان مالیات ناچیز قبل از واریز سود سپرده به حساب شما کسر خواهد شد.

برداشت پول از زراعت بانک ترکیه

پس از افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه و استفاده از خدمات بانکی، جهت برداشت پول و نقد کردن آن در ایران می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبر یا برخی بانک‌های ارائه دهنده این خدمات اقدام کنید. لازم است بدانید به دلیل وجود محدودیت‌ها به دلیل تحریم‌ها ممکن است در فرایند برداشت پول و نقد کردن آن با مشکلاتی روبرو شوید و این فرآیند بیشتر از حد معمول به طول بی‌انجامد.

شرایط افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

  • برخورداری از حداقل سن قانونی یا حضور سرپرست قانونی متقاضی
  • ارائه مشخصات، آدرس و شماره تلفن ترکیه با نام متقاضی
  • برخورداری از پاسپورت معتبر به همراه ترجمه
  • ارائه شماره شناسایی مالیاتی ترکیه (TIN)

مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت

مدارک لازم جهت افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه شامل موارد زیر است:

بانک زراعت

  • ارائه برگه مالیاتی (داشتن شماره مالیات)
  • برخورداری از سیم‌کارت فعال ترکیه
  • کارت کیملیک یا پاسپورت ایرانی
  • برگه نفوس
  • یک قبض آب با برق به نام صاحب حساب جهت اثبات اقامت در ترکیه
  • ۳ قطعه عکس 4*3

امکانات بانک زراعت ترکیه

از جمله امکانات یا مزایای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه می‌توان به موارد لیست زیر اشاره نمود:

  • امکان افتتاح حساب بین المللی ترکیه با دو نوع دبیت کارت و کردیت کارت
  • صدور انواع کارت‌های اعتباری و بین‌المللی مستر کارت و ویزا کارت
  • ارائه خدماتی همچون وام (جهت خرید خانه، ماشین، تحصیل، کار و سایر)، سرمایه گذاری، عملیات اسنادی و سایر
  • قابلیت دریافت حواله در ارزهای دیگر مانند: پوند، یورو، فرانک سوییس و سایر
  • دائمی بودن حساب زراعت بانک ترکیه
  • افزایش ضریب امنیتی حساب
  • قابلیت انجام تراکنش‌های مجازی و اینترنتی به صورت ایمن
  • اتصال حساب به شبکه بانکداری جهانی و سوئیفت (SWIFT) و دریافت IBAN

مراحل افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

  1. مشخص کردن نوع حساب
  2. دریافت شماره شناسایی مالیاتی ترکیه (TIN)
  3. تایید ترجمه پاسپورت متقاضی
  4. تهیه سیم کارت از اپراتور تلفن همراه محلی در ترکیه
  5. آماده کردن سرمایه برای سپرده گذاری در بانک
  6. تحویل مدارک و اسناد موردنیاز به شعبه
  7. بررسی اسناد توسط بانک
  8. پرداخت هزینه افتتاح حساب (در بانک زراعت ترکیه، هزینه افتتاح حساب به مدت سه ماه سپرده‌گذاری حدود ۱۰ هزار لیر است)
  9. اقدام به افتتاح حساب
  10. استفاده از خدمات بانکداری آنلاین (اپلیکیشن بانک زراعت) جهت مدیریت حساب بانکی و انجام تراکنش‌های مالی

افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم امکان افتتاح حساب به دلار یا یورو و استفاده از خدمات بانکی بین‌المللی برای ایرانیان در کشور ترکیه وجود دارد. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید و خواهان انجام این فرآیند بدون ریسک هستید، بهتر است با موسسات مهاجرتی یا شرکت‌های خدمات ارزی که سابقه درخشان در زمینه مهاجرت و اخذ انواع ویزا را دارند در ارتباط باشید. متخصصین و وکلای مهاجرتی این موسسات به امور سرمایه‌گذاری، مهاجرت به ترکیه، کار، تحصیل و زندگی در ترکیه کاملاً مسلط بوده و متقاضیان را با صرف کمترین هزینه، بدون مشکل و پیشنهاد بهترین راه‌حل‌ها همراهی خواهند کرد.

با مراجعه به نشانی اینترنتی aloapply.com می‌توانید درباره شرایط و مدارک افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه با مشاوران الواپلای صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید، تا با آگاهی بیشتری وارد این پروسه شوید.

 

کدخبر: 986236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟