فوت و فن برنامه ریزی سفرهای داخلی + خارجی

 

اولین اقدام این است که پیش از سفر، وسیله حمل‌ونقل مناسب برای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید با قطار به سفر بروید، خرید اینترنتی بلیط قطار در زمان مناسب از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی فوت‌وفن‌های برنامه‌ریزی برای سفرهای داخلی و خارجی، شما را راهنمایی کنیم. 

راهنمای برنامه ‌ریزی برای سفرهای داخلی

کشور ما ایران سرشار از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است که سفر به این مناطق، اوقاتی بسیار مفرح را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر یک برنامه‌ریزی اصولی و صحیح برای سفرهای داخلی خود نداشته باشید، هزینه و وقت خود را تلف کرده و لذت چندانی از سفر نخواهید برد. بنابراین داشتن یک برنامه مناسب به شما کمک می‌کند تا خاطره‌ای به یادماندنی  برای خود بسازید. البته این برنامه‌ریزی باید بر اساس هزینه و زمان شما انجام شود.

  • برنامه خرید بلیط

پس از برنامه‌ریزی و مشخص کردن مقصد، یکی از مهم‌ترین کارها خرید و رزرو بلیط است. شما می‌توانید سفرهای داخلی خود را با ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار انجام دهید. انتخاب این وسایل نقلیه به مبدا و مقصد شما و همچنین بودجه سفر بستگی دارد.

از جمله پرطرفدارترین وسیله نقلیه که بسیاری از افراد برای سفرهای داخلی از آن استفاده می‌کنند، هواپیماست. با سفر هوایی، سفری بدون دردسر و راحت را تجربه می‌کنید. اما بلیط هواپیما نسبت به سایر وسایل نقلیه گران‌تر است. البته می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر ارزانترین بلیط هواپیما را یافته یا با خرید بلیط‌های لحظه آخری، هزینه کم‌تری برای سفر بپردازید.

برای سفری مهیج و خاطره‌انگیز به برخی از شهرهای ایران، بهتر است بلیط قطار را به‌صورت اینترنتی بخرید. با خرید اینترنتی بلیط قطار در اسرع وقت کمتر احتمال دارد که با تکمیل ظرفیت مواجه شوید. همچنین با سفر به وسیله قطار، سفر ماجراجویانه شما از همان مبدا آغاز می‌شود.

اتوبوس نیز یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین انتخاب‌ها برای سفر به برخی از مقاصد است. شما هنگام سفر با اتوبوس با انواع مختلفی از اتوبوس‌ها مواجه می‌شوید که بر اساس مقصد و بودجه خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر راحتی هنگام سفر با اتوبوس برای شما بسیار اهمیت دارد، می‌توانید خرید بلیط اتوبوس تخت شو vip را انجام دهید.

سفر با اتوبوس

  • برنامه رزرو هتل

پس از تهیه بلیط وسیله نقلیه مورد نظر، رزرو هتل بسیار اهمیت دارد. انتخاب یک هتل مناسب در شهرهای مختلف از جمله شهرهای بزرگ، کار آسانی نیست. پس می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید تا لیستی از هتل‌های مقصد دلخواهتان نمایش داده شود و با مقایسه آنها هتل دلخواهتان را رزرو نمایید. همچنین با رزرو اینترنتی هتل احتمال اینکه از تخفیف‌های فوق‌العاده نیز برخوردار شوید، زیاد است.

فوت و فن برنامه ‌ریزی سفرهای خارجی

سفر خارجی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید. البته سفر خارجی بیش از سفر داخلی به برنامه‌ریزی نیاز دارد. داشتن یک برنامه مناسب برای سفرهای خارجی سبب می‌شود که سفری لذت‌بخش داشته و بدون هیچ مشکلی لحظات خوشایندی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید. از جمله مهم‌ترین فوت‌وفن‌های برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تهیه پاسپورت

اگر پاسپورت دارید، باید حداقل 6 ماه تا تاریخ انقضا آن زمان وجود داشته باشد. همچنین اگر پاسپورت ندارید، بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید تا پاسپورت برای شما صادر شود. برای دریافت پاسپورت باید 4 الی 6 هفته قبل از سفر اقدام نمایید.

  • تهیه بیمه درمانی و مسافرتی

بیمه درمانی را تهیه کنید که در کشور مورد نظر نیز پذیرفته شود و در صورت بروز هرگونه اتفاق، نگرانی نداشته باشید. با خرید بیمه مسافرتی اگر سفر شما کنسل شود یا به تاخیر بیفتد، می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

  • رزرو هتل

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سفرهای خارجی باید به آن توجه داشته باشید، رزرو هتل است. البته شما می‌توانید رزرو هتل را در لحظه آخر انجام دهید. اما هرچه این کار را زودتر انجام دهید، آسودگی خاطر بیش‌تری خواهید داشت. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مِستر بلیط، لیستی از هتل‌های کشور مورد نظرتان را بررسی و هتل دلخواهتان را رزرو کنید. اطلاعات، تصاویر و ویژگی‌های هر یک از هتل‌ها موجود است و حتما پیش از رزرو، نظرات مشتریان قبلی هم بخوانید.

رزرو هتل

  • کسب اطلاعات در مورد آداب و رسوم کشور مقصد

از دیگر مواردی که هنگام سفرهای خارجی باید در نظر داشته باشید، آشنایی با آداب و رسوم مردم کشور مورد نظر است. این کار سبب می‌شود که  راحت‌تر با مردم کشور مقصد ارتباط برقرار کنید. همچنین آشنایی با اصطلاحات رایج و آشنایی با زبان بین‌المللی سبب می‌شود که بتوانید بدون مشکل نیازهای خود را برطرف کنید.

  • آگاهی از نرخ ارز

نوسانات ارز بین‌المللی سبب شده است که آگاهی از نرخ ارز بسیار اهمیت پیدا کند. برای انجام این کار شما می‌توانید با جستجو آنلاین نرخ ارز کشور مورد نظر را دانسته و با تبدیل آن به ریال، بودجه خود را تخمین بزنید.

  • کپی از مدارک

 از دیگر نکاتی که هنگام سفر خارجی باید با توجه داشته باشید، تهیه کپی از مدارک سفر است. بهتر است از پاسپورت، بلیط هواپیما، هتل و... کپی‌های رنگی تهیه کنید. اگر تنها کپی دیجیتالی از این مدرک داشته باشید، بدون اتصال به اینترنت به آن‌ها دسترسی پیدا نخواهید کرد. بنابراین بهتر است تمام کپی‌های خود را داخل چمدان نگه دارید.

  • همراه داشتن وسایل و لباس مناسب

همراه داشتن وسایل و لباس مناسب از ملزومات هر سفری است که بدون آن‌ها مشکلات بسیاری در طول سفر برای شما رخ می‌دهد. بنابراین پیش از سفر به شهرهای داخل یا خارج ایران در مورد آب‌وهوا و اقلیم مقصد و میزان بار مجاز هواپیما اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین فراموش نکنید که داروهای مورد نیاز خود را هنگام سفر همراه خود داشته باشید.

بنابراین برنامه‌ریزی برای سفر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام سفرهای خارجی و داخلی باید به آن توجه داشته باشید. با یک برنامه‌ریزی اصولی نه تنها هنگام سفر مشکلی برای شما رخ نخواهد داد، بلکه سفری بی‌نظیر و به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

 

کدخبر: 987286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟