صفر تا صد هزینه‌های اقامت در کربلا

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و سوالات ایرانیان در هنگام سفر به کشور عراق و شهر کربلا، این است که به صورت کلی هزینه‌های اقامت در کربلا چقدر است؟ از آنجایی که پاسخ این سوال جزئیات زیادی دارد، نمی‌توان آن را به طور خلاصه پاسخ داد و در ادامه به طور مفصل آن را بررسی خواهیم کرد.

به این نکته توجه داشته باشید، در شهر مقدس کربلا چه به دنبال لاکچری‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌ کربلا باشید و چه به دنبال به صرفه‌ترین هتل‌ها، گزینه‌های مناسب زیادی پیش روی شما قرار دارد. مجموعه فلای‌تودی بهترین هتل‌های کربلا را مطابق با انتظارات و میزان بودجه شما معرفی خواهد کرد.

هزینه‌های سفر به کربلا چگونه است؟

اگر به دنبال برآورد دقیق هزینه‌های اقامت در کربلا هستید، باید بگوییم که نمی‌توان میزان هزینه را برای تمامی افراد یکسان تخمین زد، چرا که همه چیز بستگی به نوع سفر افراد دارد. برخی از افراد راحتی را ترجیح می‌دهند و دوست دارند در هر جایی از بهترین نوع خدمات و امکانات بهره‌مند شوند ولی برخی دیگر هدفشان یک سفر اقتصادی و مختصر است. با این تفاسیر امکان تخمین دقیق هزینه‌ها برای تمامی زائران وجود ندارد.

در ادامه مطلب به آیتم‌های مختلف برآورد هزینه می‌پردازیم:

  1. هزینه‌های سفر هواپیمایی و زمینی به کربلا

به احتمال زیاد می‌دانید که به صورت کلی ایرانیان به دو صورت زمینی و هوایی به کربلا سفر می‌کنند. سفر هوایی به کربلا به نسبت سفر زمینی هزینه بیشتری به دنبال دارد و به صورت کلی تورهای هوایی کربلا بین 13 تا 17 میلیون تومان و تورهای زمینی کربلا بین 5 تا 7 میلیون تومان هزینه دارند.

معمولا سفر با تور کربلا چه به صورت هوایی و چه زمینی بین 7 الی 8 روز طول می‌کشد.

با این تفاسیر اگر به دنبال سفری کم خرج هستید، بهتر است بر روی سفرهای زمینی تمرکز کنید. لازم به ذکر است که فلای‌تودی انواع تور کربلا با بهترین قیمت را ارائه می‌دهد.

  1. هزینه‌های رزرو هتل کربلا

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هزینه سفر به کربلا، مربوط به هزینه‌های محل اقامت و هتل است. از آنجایی که کربلا از توریستی‌ترین شهرهای عراق می‌باشد، هتل‌های متنوع زیادی نیز در آن قرار دارد. وجود تنوع بالای هتل‌ها سبب می‌شود افراد بتوانند متناسب با بودجه و انتظارات خود، مناسب‌ترین هتل‌ها را انتخاب کنند.

معمولا در کربلا هتل‌هایی که فاصله کمتری با حرم مطهر امام حسین(ع) دارند، هزینه کمتری نیز دارند. با این تفاسیر اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌‌جویی کنید، بهتر است بر روی هتل‌هایی تمرکز کنید که کمی از حرم دورتر هستند.

در ادامه هزینه یک شب اقامت در معروف‌ترین هتل‌های کربلا را بیان می‌کنیم:

  • هتل قصر کربلا: هتل قصر کربلا از معروف‌ترین هتل‌های 5 ستاره عراق است که جز نزدیکتر‌ین هتل‌ها به حرم امام حسین(ع) نیز محسوب می‌شود. به صورت کلی این هتل تنها با حرم به اندازه یک دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. هزینه یک شب اقامت در هتل قصر 60 دلار می‌باشد.

  • هتل بیارق: انتخاب هتل بیارق به تمامی کسانی که به دنبال هتل‌های به صرفه هستند، توصیه می‌شود. این هتل در فاصله 5 دقیقه‌ای از حرم امام حسین(ع) قرار دارد و هزینه یک شب اقامت در آن 12 دلار است.

  • هتل نعیم الوارث: هتل نعیم الوارث، هتلی 4 ستاره است که یک دقیقه با حرم فاصله دارد. هزینه‌های اقمت در این هتل به ازای هر نفر از شبی 75 دلار شروع می‌شود.

  • هتل جواهر: هتل جواهر جز نزدیک‌ترین هتل‌های نزدیک حرم است که زائران تنها به 5 دقیقه پیاده‌روی می‌توانند از این هتل به حرم امام حسین(ع) برسند. هزینه اقامت به ازای هر نفر از شبی 36 دلار شروع می‌شود.

  • هتل صحار: هتل صحار 3 ستاره طلایی دارد و هزینه یک شب اقامت در آن حدودا 18 دلار است. این هتل به طور تقریبی از حرم امام حسین(ع) 7 دقیقه فاصله دارد.

هتل صحار

  1. هزینه‌های غذا در کربلا

هزینه‌های غذا در کربلا متناسب با میزان توقعات و سطح رستوران‌هایی که انتخاب می‌کنند، متفاوت است اما به صورت کلی کمترین هزینه غذاها در این شهر از پرسی 3 دلار تا 8 دلار است.

البته در صورت دلخواه می‌توانید به جای رستوران به فست‌فودی‌ها بروید و هزینه‌های خود را به 2 تا 10 هزار دینار کاهش دهید.

رزرو هتل کربلا از فلای‌تودی

قطعا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به کربلا، اقامت در هتل مناسب است. اقامت در هتل مناسب، بر کیفیت سفر افراد تاثیر شگفت‌انگیزی می‌گذارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که کیفیت خدمات و امکانات هتل برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است رزرو هتل کربلای خود را به مجموعه فلای‌تودی بسپارید.

مجموعه فلای‌تودی مناسب‌ترین گزینه‌ها را مطابق به بودجه و سطح توقعات شما معرفی خواهد کرد. با وجود این مجموعه دیگر نیازی نیست نگران موضوعاتی همچون سطح تمیزی هتل‌ها باشید چرا که همانطور که شما بهترین هستید، فلای‌تودی نیز بهترین‌ها را برای شما در نظر می‌گیرد.

رزرو هتل کربلا از فلای‌تودی

علاوه بر رزرو بهترین و ارزانترین هتل‌های عراق از فلای‌تودی، شما می‌توانید خدمات و امکاناتی مانند خرید ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، رزرو بهترین تورهای مسافرتی، خرید ارزان‌ترین بلیط‌های قطار، دریافت انواع ویزای توریستی، تجاری و سفارت را از این مجموعه دریافت کنید.

خرید و رزرو تمامی خدمات این مجموعه هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی امکان‌پذیر است. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، کارشناسان تیم پشتیبانی این مجموعه به صورت 24 ساعته، آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند. در آخر مطمئن باشید با وجود احترام ویژه‌ای که فلای‌تودی برای کاربران خود قائل است، با وجود این مجموعه سفری خاطره‌انگیز و لذت بخش تجربه خواهید کرد.

 

کدخبر: 991064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟