به گزارش رکنا ،  این حادثه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه دوشنبه 9 آبان در کارگاه ۱۲/۱۴ معدن زغال‌سنگ «پابدانا» از معادن زغال‌سنگ کرمان در شهرستان کوهبنان درحالی رخ داد که حدود 5کارگر در عمق تونل مشغول کار استخراج بودند و بر اثر ریزش بخشی از معدن، کارگران زیر آوار در عمق زمین محبوس شدند.

به گفته کارگران معدن پابدانا؛ عملیات امداد تا ساعت 3بامداد روز سه شنبه ادامه داشت که در نهایت در این حادثه از 5کارگری که دچار حادثه شده بودند، 3نفر آنها با جراحت نجات پیدا کردند و 2نفر دیگر فوت کردند.  این دو کارگر که از استان سیستان و بلوچستان برای کار به کرمان آمده‌اند، برای استخراج به اتفاق تعدادی دیگر از همکاران به عمق زمین رفته بودند که با ریزش کارگاه، تعدادی کارگر اقدام به فرار می‌کنند که در این بین 2نفر محبوس شده و جان خود را از دست می‌دهند. «محسن قاسمی‌مارندگان» و «عبدالحمید ناصری» 2کارگر معدن زغال‌سنگ پابدانا در شهرستان کوهبنان کرمان هستند که تحت مسئولیت شرکت یاقوت شهر، جان باختند.

حسین امامی‌پور رئیس بازرسی اداره کل کار استان کرمان درباره جزئیات بیشتر حادثه مرگ کارگر معدن پابدانا به ایلنا گفت: این واحد معدنی تحت مسئولیت شرکت یاقوت شهر به صورت خصوصی مدیریت می‌شود.

پیش از این نیز در تاریخ یکم شهریور ماه سال‌جاری، یک حادثه مشابه دیگر در کارگاه ۷۲/۲۳ معدن زغال‌سنگ «هَشونی» از معادن زغال‌سنگ کرمان در شهرستان کوهبنان رخ داد که حدود 6کارگر در عمق تونل حین کار تعمیرات بر اثر شکستگی سقف دچار حادثه شدند که در نهایت یک نفر جان خود را از دست داد.

اجساد 2کارگر فوت شده برای انجام مراحل قانونی به پزشک قانونی انتقال داده شده‌اند تا پس از صدور جواز دفن برای خاکسپاری به زادگاه خود منتقل شوند. علت این حادثه از سوی کارشناسان و مراجع قضایی در دست بررسی است.

کدخبر: 838673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟