10 حادثه جنجالی جهان در سال 2022 ! / پرونده مهسا امینی در صدر اخبار !

به گزارش رکنا، حوادث غیرطبیعی در سال 2022 را در این گزارش می خوانید؛

الیزابت دوم؛ ملکه انگلیس درگذشت!

کاخ باکینگهام روز پنجشنبه اعلام کرد که ملکه الیزابت، در تاریخ 8 سپتامبر 2022 در گذشت؛ طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا و رهبر این کشور در هفت دهه گذشته، در سن 96 سالگی  فوت شد، ​پیش از این اعلام شده بود ملکه تحت مراقبتهای پزشکی است.

در بیانیه کاخ باکینگهام آمده: «ملکه در آرامش در قلعه بالمورال درگذشت.  چارلز 73 ساله، پسر ارشد الیزابت، به طور خودکار پادشاه بریتانیا و رئیس دولت 14 قلمرو دیگر از جمله استرالیا، کانادا و نیوزلند می شود. همسرش کامیلا هم ملکه می شود.

ملکه انگلیس

مهسا( ژینا) امینی!

مهسا (ژینا) امینی (۳۰ شهریور ۱۳۷۹ – ۲۵ شهریور ۱۴۰۱) دختر ۲۲ سالهٔ ایرانی بود که در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ پس از دستگیری از سوی گشت ارشاد در تهران ، درگذشت و پس از درگذشت او اعتراضات و ناآرامی های گسترده ای در ایران آغاز شد؛ فوت او بازتاب گسترده ای در جهان داشت و حواشی زیادی را ایجاد کرد ماجرای مهسا امینی در صدر اخبار جهان در سال 2022 قرار گرفت.

مهسا امینی

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز!

حمله تروریستی شیراز موسوم به حمله شاهچراغ، یک حمله مسلحانه در محوطه حرم شاهچراغ شیراز بود که در عصر ۴ آبان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد.  در نتیجه این حمله ۱۳ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. قوه قضائیه ایران و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، این رخداد را «تروریستی» توصیف کرده‌اند. ساعتی پس از این حمله، داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفت.

حادثه تروریستی شاهچراغ

حمله هولناک روسیه به خاک اوکراین!

روز ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۲)، روسیه تهاجم گسترده‌ای را به اوکراین، همسایهٔ غربی خود آغاز کرد که نشان‌دهندهٔ تشدید چشمگیر بحران روسیه و اوکراین است که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود. این تهاجم بزرگ‌ترین حملهٔ نظامی متعارف به خاک اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

در جریان این حمله هزاران نظامی و غیرنظامی کشته شدند و علاوه براین صدها هزارنفر از مردم اوکراین از خاک خود آواره شدند و به کشورهای اطراف پناه بردند.

جنگ اوکراین و روسیه

انفجار در خیابان استقلال در استانبول!

بعد از ظهر یکشنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) انفجاری قوی در خیابان شلوغ استقلال در قلب استانبول صورت گرفت دست کم ۶ کشته و ۸۱ مجروح بر جای گذاشته است.

صدای انفجار حدود ساعت ۴ بعد از ظهر شنیده شده، زمانی که خیابان استقلال مملو از جمعیت است.

معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در انفجار تروریستی استانبول ۶ نفر کشته و ۸۱ نفر زخمی شده‌اند. 

 

عکس انفجار در استانبول

هالووین در کره خونین شد!

بر اثر ازدحام جمعیت در جشن هالووین در سئول، پایتخت کره جنوبی دست‌کم 151 نفر جان خود را از دست داده و 82 نفر نیز زخمی‌ شدند.

 براساس اعلام مقامات کره جنوبی، این حادثه در یک مرکز تفریحی سئول رخ داده است.

بیشتر قربانیان حادثه را جوانان حدود 20 ساله تشکیل می‌دهند. در این حادثه 97 زن و 54 مرد جان خود را از دست دادند.

چوی چئون سیک، از مقامات خدمات ملی آتش نشانی کره جنوبی نیز اعلام کرد که ازدحام باعث ایست قلبی ناگهانی و خفگی در برخی دیگر شده است.

حدود 100هزار نفر در جشن هالووین در این منطقه حضور داشته‌اند.

یون سوک یئون، رئیس جمهور کره جنوبی در پی این حادثه عزای عمومی اعلام کرد.

فاجعه مراسم هالووین کره جنوبی

شینزو آبه هدف تیراندازی قرار گرفت!

نخست وزیر پیشین ژاپن روز جمعه ۱۷ تیر (۸ ژوئیه) هدف یک سوءقصد قرار گرفت. نخست وزیر محافظه کار سابق ژاپن در حال سخنرانی انتخاباتی در شهر نارا بود که  مردی به او نزدیک شد و از پشت به او شلیک کرد. مردی مظنون به تیراندازی دستگیر شده است.

هیروکازو ماتسونو، سخنگوی دولت به خبرنگاران گفت که آبه حوالی ساعت 11و نیم صبح هدف گلوله قرار گرفته است. آبه در حال بیهوشی به بیمارستان منتقل شده و از گردن او خون می‌آمده است.

شینزوابه.jpg2.

حمله مسلحانه در پاریس؛ 2 کشته و 4 زخمی

یک فرد حدود 70 ساله در یکی از خیابان‌های منطقه 10 پاریس شروع به تیراندازی به سوی اطراف کرده است.

شواهد اولیه حاکی از آن است که در این تیراندازی دست‌کم 2 نفر کشته و 4 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

بنا به اعلام پلیس پاریس، یک نفر در محل وقوع حمله بازداشت شده است. پلیس همچنین خواستار تخلیه منطقه به دلایل امنیتی و ورود تیم‌های امداد و نجات شد.

حمله مسلحانه در  پاریس

حمله به نویسنده مرتد در نیویورک!

سلمان رشدی ، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

مشاهدات خبرنگار حاکی است که یک مرد با سرعت به‌سمت استیج سخنرانی حمله برده و با چاقو یا مشت به سلمان رشدی ضربه وارد کرده است که باعث شده است وی روی زمین بیفتد.

عامل حمله به سلمان رشدی در صحنه دستگیر شد و سلمان رشدی که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

حادثه ساعت 11 صبح به‌وقت محلی نیویورک اتفاق افتاد.

سلمان رشدی

واژگونی مرگبار اتوبوس مسافربری در پاکستان

در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در ایالت بلوچستان پاکستان 19 نفر جان خود را از دست دادند.

این اتوبوس به یک دره سقوط کرده و علاوه بر جان باختن 19 نفر، 12 تن نیز مجروح شدند.

واژگونی اتوبوس

کدخبر: 858059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟