جاوید در لیست اعدام قرار گرفت / قتل هولناک جوان تهرانی با ضربه چاقو به گردن

به گزارش رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از 5 دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد. گزارش درگیری خونین میان راننده یک دستگاه پراید با راکب موتورسیکلت به پلیس اعلام شد، که در آن درگیری راکب موتورسیکلت به نام شهاب چاقو خورده و زخمی شده بود. وی به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

ماموران به ردیابی راننده پراید پرداختند و جاوید ۳۸ ساله ردیابی و بازداشت شد.

وی به درگیری با را کب موتورسیکلت اعتراف کرد و گفت: از خیابان عبور می کردم که ناخواسته با موتور شهاب برخورد کردم و همین موضوع موجب درگیری میان ما شد. او به سمتم حمله کرد و من چاقو کشیدم. اما چاقو ناخواسته با او برخورد کرد.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و برایش کیفرخواست صادر شد.

به این ترتیب در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

راننده آدمکش در دادگاه

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس جاوید در جایگاه ویژه ایستاد و به تشریح جزئیات درگیری پرداخت .

وی گفت : من سوار پراید از محل کارم به خانه بر می گشتم که ناخواسته ماشینم با موتور شهاب برخورد کرد. من از او عذرخواهی کردم و سوار ماشین شدم اما او که عصبانی بود از موتور پیاده شود به سمت حمله کرد .من سعی کردم او را آرام کنم اما نشد. او می گفت چرا با عذرخواهی می خواهم ماجرای تصادف را تمام کنم.

وی ادامه داد: شهاب می خواست هر طور شده مرا کتک بزند. به همین خاطر از ترسم چاقویی را که همراه داشتم بیرون آوردم. من می خواستم او را بترسانم تا دیگر به سمتم حمله نکند. اما او از دیدن چاقو عصبانی تر شد و به سمت من حمله کرد. در آن درگیری ناخواسته چاقو با گردن او برخورد کرد. باور کنید من ضربه ای به گردن اون نزدم و لبه چاقو ناخواسته با گردن شهاب خورد.

متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: من اصلاً مقتول را نمی‌شناختم و خصومتی با او نداشتم. حالا هم پشیمان هستم و از اولیای دم درخواست بخشش دارم.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: موکلم ناخواسته دست به قتل زده است و تیغه چاقو غیر عمدی با گردن قربانی برخورد کرده است. تقاضا دارم موکلم از اتهام قتل عمدی تبرئه شود.

با این اظهار نظر، قضات از کارشناسان پزشکی قانونی خواستند تا با بررسی دوباره پرونده، درباره این موضوع اظهار نظر کنند.

در حالیکه کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کرده بودند چاقو به نقطه حساسی از گردن قربانی برخورد کرده و موجب بریدگی شریان اصلی گردن وی شده است، جاوید را به قصاص محکوم کردند .

حکم قطعی

اما وی به حکم صادره اعتراض کرد. این ترتیب پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و سرانجام قضات شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند و جاوید در لیست سیاه اعدام قرار گرفت.

 

کدخبر: 859556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟