مامور تازه داماد به جوانی زیر خودروی سارق خشن جان داد / قاتل شهید اسدالله خزایی اعتراف کرد + عکس

به گزارش اختصاصی رکنا، رسیدگی به این پرونده از ساعت ۲۲ شامگاه 17دی ماه سال 97 آغاز شد .ماموران گشت پلیس در باغستان شهریار به یک پژو ۴۰۵ مشکوک شدند که استعلام پلاک آن نشان می داد سرقتی است .

ماموران به راننده ایست دادند اما راننده بدون توجه به هشدار پلیس به سرعت گریخت و تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد .در این میان ماموران پاسگاه رزکان خود را به میدان نماز شهریار رساندند تا راه پژو ۴۰۵ را مسدود کنند .اما در این میان راننده که سعی داشت هر طور شده بگریزد استوار یکم اسدالله خزایی را با خودرو زیر گرفت و گریخت .

مامور پلیس به بیمارستان امام سجاد شهریار منتقل شد اما بیستم دی ماه به خاطر شدت جراحات جان سپرد.

بازداشت عامل شهادت مامور پلیس

 با شهادت مامور پلیس ردیابی عامل جنایت در دستور کار ویژه قرار گرفت و متهم ۳۰ ساله به نام سعید در 13بهمن ماه  در ماهدشت کرج شناسایی و بازداشت شد.

 وی  که چندین سابقه کیفری در پرونده اش دارد در شعبه ۱۷ دادگاه کیفری تهران مستقر در شهریار از خود دفاع کرد.

 وی گفت :من وقتی با مامور پلیس رو به رو شدم می خواستم فرار کنم .به همین خاطر پایم را روی  پدال گاز گذاشتم اما متوجه نشدم خودرو با استوار اسدالله خزایی برخورد کرده است .من واقعا قصد کشتن وی را نداشتم و او غیرعمد کشته شد.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: به نظر می رسد قتل غیرعمد رخ داده و متهم متوجه حضور مامور پلیس نبوده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و دزد سابقه دار را  به قصاص محکوم کردند .

شکسته شدن حکم قصاص

این حکم در دیوان عالی تحت رسیدگی قرار گرفت و  شکسته شد و پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .

متهم این بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

 در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

 پدر شهید گفت :متهم مجرم سابقه دار است و چندین سابقه کیفری در پرونده اش دارد .اوحتی بعد از دستگیری ابراز پشیمانی نکرده .اگر او پسرمان را ناخواسته  و غیرعمد کشته بود می توانستیم گذشت کنیم .ولی حالا که به عمد پسرمان را کشته و ابراز پشیمانی نیز ندارد برایش قصاص می خواهیم. او  ممکن است جرائم دیگری را نیز در جامعه مرتکب شود و خطری برای جامعه باشد.

 برادر شهید نیز گفت: وقتی خودم را به  بیمارستان رساندم و بالای سر برادرم رفتم او گفت:  در جریان تعقیب و گریز می توانسته متهم را با تیر بزند. اما چون متهم  جوان بوده به جوانی‌اش رحم کرده و شلیک نکرده است .اما این متهم به جوانی برادرمان رحم نکرد. برادرمان به تازگی ازدواج کرده بود که به شهادت رسید .ما حاضر به گذشت نیستیم.

سپس متهم 33 ساله در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : باور کنید قصد به شهادت رساندن مامور پلیس را نداشتم.او پشت ماشین  قرار داشت و من اصلا او را  ندیدم و ناخواسته در حین فرار از رویش عبور کردم. من پشیمان هستم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: 870608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟